{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baglygte glas afmontering.
  • #1   3. nov 2009 en tur i ovnen med svinet smiley

• #2   3. nov 2009 men vær varsom med det. Da jeg købte min gamle vectra a, sad der lexus style krom pis lygter på den, med grøn mug pga der var vand i dem. Jeg smed dem i ovnen ved en 160-180 grader, og tog dem så ud med 2 minutters mellemrum, for at se om jeg kunne hive glasset af. Det er svært at undgå, at beskadige den inderste kant lidt, men sort for at have noget rudelim (proflex 5000, har jeg gode erfaringer med), så du kan lukke det hele sammen igen smiley

• #3   3. nov 2009 Dan : Hvor mange grader?? Har lige hentet nye baglygter, og det ene glas var smadret, så nu skal jeg have glasset fra mine nuværende på.. men har lige taget det smadrede glas af med varmepistol, det ligger nu i 5000000 stykker, ikke noget jeg vil med det glas jeg skal bruge igen! smiley

• #4   3. nov 2009 ja en tur i ovnen bare lige til lygten er blevet varm. Så bliver limen blød og så er det lige til at tage glasset af med en kniv.
    husk handsker. Og så godt med lim på når den skal samles igen.

• #5   3. nov 2009 Problemet er bare at glasset sidder i en rille, så kan ikke bare gå ind med en kniv?

• #6   3. nov 2009 Stentved: Tjaa, jeg havde ovnen på de der 160-180 grader... det virkede sgu okay, men tag en hobbykniv og skær ind i limen efter hver tur i ovnen. Du må ikke bare begynde at hive i glasset i et hjørne, for så ender det i små stykker. Du skal løsne det lidt af gangen, og helst jævnt fordelt rundt i kanten smiley

• #7   3. nov 2009 Kan ikke skære ind i limen, glasset får ned i en rille, med limen i bunden smiley

• #8   3. nov 2009 går*

• #9   3. nov 2009 Så skær der hvor du kan komme til... bare du får det løsnet lidt. Og lad være med at hive så hårdt i glasset, at det revner. Hvis bare du strækker limen i hvert forsøg, mellem turene i ovnen, så skal den nok give sig til sidst smiley

Hold øje med at plastikket på bagsiden ikke begynder at boble - så er det for varmt smiley

• #10   3. nov 2009 Prøver, ellers har jeg bare ingen baglygter, sådan er det, lortet skal alligevel først synes til april/maj smiley

• #11   3. nov 2009 man kan også gøre det med varmepistol, men så bliver risikoen for at flække glasset større, da du kun varmer små områder af limen op af gangen. I ovnen varmer du hele pisset op, og sandsynligheden for succes bliver større smiley

Arh, du har da baglygter... du har bare ikke noget glas på dem ;D

Men sæt dagen af til det... lad være med at rushe frem, så går det bare galt smiley

• #12   3. nov 2009 De skal bare ind i ovnen og den skal stå på varmluft og 90 grader og så lad dem ligge der inde i 10 - 15 minutter.. Har selv gjort det et par gange nu, så kender godt til det..

Bare huske og tage limen af imens det er varmt

• #13   3. nov 2009 Dan : Det gå galt lige meget hvad, tør jeg næsten vædde på smiley har lige prøvet med varmepistol, der smeltede "glasset" inden jeg kunne vippe med det... det var på den nye lygte, så gør jeg ikke med det glas der skal på nu.

Kommentér på:
Baglygte glas afmontering.

Annonce