{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør det selv lakering??
  • #1   13. dec 2009 Motip

• i -a a
    i -a a Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 179
    #2   13. dec 2009 du skal da ba købe dig en sprøjte pistol ta over til din nærmeste auto lakere og køb tingene og kom igang

• #3   13. dec 2009 Niks... Køb en gun og sådan noget ikke dåselakering 90% af en god lakering er forarbejdet smiley

jeg bruger selv mipo

• #4   13. dec 2009 maling
    hærder
    klarlak
    sillikonefjerner
    fylder
    grunder

• #5   13. dec 2009 Dåselak / spraymaling er KUN til reperationer og lapninger! Hvis du skal lakere hele bilen, så få fat i en fornuftig sprøjtepistol og en kompressor, hvor du kan lakere med 2-komponent, som holder langt bedre end 1-komponent.

Jeg kender ikke til specifikke mærker, men smut ind forbi en autolakør, og hør hvad han bruger smiley

• #6   13. dec 2009 Det bliver ALDRIG pænt og jævnt med spraydåse! Heller ik klarlak på spray - det er jo slet heller ikke samme materiale - langt fra!
    Lyt til de andre og gå til en autolakerer smiley
    Vil dog ikke råde dig til at gå igang med klarlak og metallic - vælg en acryllak, hvis du skal male selv og ikke har den vilde erfaring.
    Husk grunder el. füller på alt eventuelle spartelarbejde, og husk at slibe det ogs, før lakering, og blæs og tør af.
    Held og lykke!

• #7   13. dec 2009 og så er en harpiks klud også et must

• #8   13. dec 2009 Sara G: Man kan nu godt få et pænt resultat med spraydåser, hvis man er meget tålmodig. Det holder bare ikke ret længe smiley

• #9   13. dec 2009 Kan se du er fra østjylland, så du ku evt. tage ind til Egå farvelak: Åmarksvej 2, 8250 Egå. Det er omkring det gamle Tommy Skilte, hvis du kender det. Du ka se det fra Grenåvej. Han forhandler billak og alt hva du skal bruge til, og han er selv autolakerer, hvis du evt. har brug for flere råd og svar smiley

• #10   13. dec 2009 jeg har nok noget klarlak du kan købe;)

• #11   13. dec 2009 Phuck @lot :
    Det hedder autolakerer, ikke lakør :b
    Og da jeg selv er autolakerer sy's jeg det er meget fornuftigt at sige, at man på ingen måde får en ordentligt resultat ud af spraydåsemaling. Det kan i hvert fald på ingen måde sammenlignes med en rigtig lak. Hvis du kan finde ud af at polere og lave sammensprøjtninger kan du ogs lave pæne plet-lakeringer og reperationer med en sprøjtelak.
    Som du selv siger så holder en spraydåse-lak ikke særlig godt, og desuden rustbeskytter den heller ik, og vil aldrig blive ligeså blank.
    Men alt er jo slf relativt, og det er jo nok lidt et definitionsspørgsmål, hvad 'pænt' er smiley

• #12   13. dec 2009 Hasbro:
    NEMLIG smiley

• #13   13. dec 2009 men jeg ville nok anbefale en 1.3 mm dyse til opgaven smiley

og et lille trick, ved sidste lag maling så bland lidt klarlak i

Sara G

harpiks klud er guld værd smiley

• #14   13. dec 2009 Hasbro:
    Lige præcis smiley Specielt hvis det er en amatør-opgave og han sandsynligvis ikke har den vilde udsugning :b
    Men lyder nu som et lidt vildt projekt, hvis man slet ingen erfaring har.

• #16   13. dec 2009 Hvor er det lige man maler sin bil selv?? Man står for helved da ikke ude i carporten, eller ude på gaden??

• #17   14. dec 2009 Sara G

nemlig, og det skal faktisk siges jeg slet ikke er maler men har lært det på den hårde måde med leaning by do it smiley

Christian M

Man kan med fordele stå i en garage hvor man lægger plastic kabine og smider vand på gulvet og varme kanon, men et andet tip er hvis man man kender en person der arbejder i metal branchen på de store industri fabrikker (spær-fabrikker, kedler og osv) de sikkert en malekabine og kan få en kasse øl låne deres kabine i en weekend smiley

Ved sådan et projekt ville jeg anbefale der bliver vandslebet mellem hver lag klarlak.

Kommentér på:
Gør det selv lakering??

Annonce