{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Reparationssvejsning {{forumTopicSubject}}

Jeg ser desværre alt for mange svar, som svare til at jeg var i Århus og der kørte jeg over for rødt lys. Det gik godt. Men derfor er det jo ikke sikkert at alle andre der prøver på det, slipper helskindet fra det.

Det samme gælder ved svejsning
Jeg underviser og udfører reparationssvejsning til daglig, men ser desværre alt for mange reparationer som kunne have holdt hvis den der havde svejst det, havde lidt kendskab til reparationssvejsning.

Der er alt for mange der spiller Russisk roulette. Når man ikke ved hvilken legering man svejser i, hvordan kan man så lave en reparation som helst skulle kunne holde. Alt for mange tager bare den første tråd der ligger på hylden. Der er jo en grund til at der er lavet en tråd til næsten hver legering.

Reparation:
Der er specielt udviklede tråde til reparation, som er udviklet til at eliminere gætterier omkring valg af svejsetråd, De dækker et meget bredere legeringsspektre F.eks en tråd der svejser over 1000 forskellige stållegeringer.
Har i spørgsmål er i velkommen til at stille dem her.
Mvh Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reparationssvejsning
  • #1   5. apr 2010 den tråd der indeholder co2-gas som bruges i co2 svejsere uden flaske. er de noget der duer til pladearbejde?

• #2   5. apr 2010 Består biler da ikke hovedsageligt af det samme da?
    Og når du siger at man skal være sikker på at det kan holde, hvad tænker du så på?, for svejser jeg stykke plade i bunden af min bil, er svejsningerne da som regel, stærkere end selve pladen, hvis man får lavet sig en ordenlig svejsning.,.

• #3   5. apr 2010 nej det er samte ikke værd at svejse med max..

• #4   5. apr 2010 Øhhh der redede du sgu lige min søndag med denne fede oplysning. Den havde jeg gået og spikuleret over hele dagen....

• #5   5. apr 2010 Jeg har aldrig brugt andet end den slags man køber til en alm svejser og det virker fint fint?
    Nu svejser jeg kun biler og ikke alt mulig metal..
    Har aldrig hørt noget i den retrning før så det kan vel ikke være SÅ vigtigt?

• #6   6. apr 2010 du burde nok lige have sagt, at det er en opfølger på en anden tråd.

ang. svejning i rustfast rør.

hvor der er mange der sige at det ikke holder.

men kender man sit materiale og kan finde ud af og svejse det rigtig,
    så holder rustfast også

• #7   12. apr 2010 Hej Opel Driver GM Ganster.
    Du har fuldstændig ret.

Men det jeg skriver om, er at når man ikke kender legeringen på det der skal svejses.
    Jeg kunne godt tænke mig at der var nogle der ville fortælle mig, hvordan de gætter sig til den tråd de vil bruge til at svejse med.

Mvh Allan L

• #8   12. apr 2010 det andet indlæg , var som jeg læste, et spørgsmål om rustfri manifold/rør,
    kan holder, der var nogen der mente at et rustfri manifold ville revne.

men hvis det er svejst rigtig, så mener jeg at det ikke revner.

men jeg kan nok se hvad det er du spørger til.
    det er jo ligesom, mit udstødnings manifold( støbegods af en art)
    der var flækket inden syn, det fik en tur med normalt co2 værk.

det holder ikke evigt, men jeg håber det holder til jeg har fundet et nyt.

• #9   12. apr 2010 Opel-driver GM Ganster _
    Jeg har desværre set alt for meget rustfri der revner, på grund af den Temperatur den kommer op i, men alm.Rustfast stål har en tendens til at revne hvis den svejste sone bliver stresset på grund af vibrationer, mange af de revner kunne undgåes hvis man havde svejst op med reparationssvejsetråden, da metaltræthed næsten er elemineret i denne tråd. Du ser ikke en eneste fabrik hvor deres udstyr er i rustfri, uden at de har en reparations afdeling til at reparerer det som revner og brækker. Det er det samme over hele verdenen.

Ang. den manifold du har svejst med co2, Du kan være heldig, men co2 svejsningen du har lavet har fået en sone som er blevet så hård at den næsten ikke er til at bore eller slibe i. Hvis det er meningen at svejsningen skal holde er der kun nogle få muligheder. Elektrodesvejsning. Gas og ilt svejsning samt pulversvejsning. De metoder giver ikke de spændinger og laver heller ikke en hård sone.

Ps. Jeg er med til at udvikle svejsetråde til reparation, desuden underviser jeg i reparationssvejsning, og udføre reparationssvejsning. det har jeg gjort i over 30 år.

Reparationssvejsning.
    Den udannelse kan du desværre ikke få i Danmark. Og man kan undre sig over at lang de fleste der sælger nye maskiner ikke har interasse i at lade tingene reparerer. Enten på grund af uvidenhed eller på grund af at der er flere penge i at sælge en ny del.

Mvh. Allan L.

• #10   16. apr 2010 Hej Allan,

Jeg skal ikke selv i gang med at svejse, men har alligevel brug for lidt viden... Jeg skal have monteret en anden mellempotte på konens Xantia, og har fundet en fin rustfri af slagsen fra Simons.... men kan sådan en svend svejses på et alm, stålrør?

Pft.
    Claus

• #11   17. apr 2010 Hej Claus E
    Der fåes en speciel reparationstråd der både svejser rustfri og jern.
    den hedder AB 1303 og du kan se den på www.absvejs.dk under stållegeringer.

Der er desværre rigtig mange fordomme omkring reparationssvejsning.
    Og det ville være rart at dem der svarre også tænkte på at den der bruger deres svar også er den der kommer til at betale prisen. Hvis det går galt.

Mvh Allan L.

• #12   17. apr 2010 Allan, det virkede netop som om du har en masse erfaring på området, hvorfor jeg tænkte at et svar fra dig ville være værd at lytte til smiley

Man kan kun bruge fordomme til noget når man selv har prøvet det det handler om - Og så hedder det erfaringer!

God weekend, og tak smiley
    /Claus

• #13   17. apr 2010 Hej Claus E
    Jeg lever af at lave problemsvejsninger til dagligt. Og da jeg selv er med til at udvikle de produkter vi bruger, så mener jeg også at jeg ved lidt om det jeg skriver. Men det er lige så meget en provokation, for at få flere til at interaserre sig for reparationssvejsning.

Jeg har fået nogle sure opstød fordi man mener det er for meget reklame når jeg skriver. Det har de også ret i, men jeg kan desværre ikke skrive omkring andres produkter, da de jo er udviklet til et helt andet formål en dem vi laver og sælger.

Men skulle du have spørgsmål er du velkommen til at skrive eller ringe, jeg går ud fra at du har fundet mit tlf. nr.

Mvh Allan L.

Ps. der er heldigvis også en del der har skrevet at jeg skulle forsætte med at skrive, uanset hvad andre mente.

Kommentér på:
Reparationssvejsning

Annonce