{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Hvordan undgår jeg dæk rammer skærmen? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Jeg skal have min gamle Lexus LS400 ned på maven. Samtidig kommer der større fælge på, hvilket ifølge diverse rulleomkreds beregnere ikke skulle bevirke rulleomkredsen mere end 1%.

Til selve sænkningen køber jeg nye støddæmpere og fjedre, men er det kun fjedrene der sænker vognen?

Det jeg er så meget i tvivl om, er vandringen på hjulet. Hvordan finder jeg frem til max vandringen? Ved sving skulle jeg gerne undgå at dækket kommer op og kysser skærmkanten.

Jeg har set at der stod dette ved nogle sænkningsfjedre: Spring Rates: 6.0 kg/mm / 3.0 kg/mm, er det info jeg kan bruge til at finde ud af udslaget på hjulet eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan undgår jeg dæk rammer skærmen?
  • #1   25. apr 2010 Ja det er kun fjederen der sænker bilen, og de tal du har fundet beskriver hvilken belastning der må pålægges fjederen, altså vægt. Det er derfor man køber fjedre specifikt til sin bil model.

Du kan kun undgå at dit dæk rammer skærmkandten ved ikke at sænke for meget, ikke at sætte for brede dæk/fælge på bilen.

• #2   25. apr 2010 Jeg mener også at jeg har set at man kan få sådan nogle gummi-stoppere, som fysisk forhindre fjederbenet i at vandre forbi et vist punkt.

• #3   25. apr 2010 Det kan man også.. alle billistbutikker har dem.. De har dem ved T. Hansen, og det er de samme alle steder.. de må bare ikke sidde på bilen til syn... Mange bruger dem osse når de har campingvogn med...

• #4   25. apr 2010 Det kommer jo også an på hvilke fælge og dæk du har på... Og om det er de rigtige ET mål...

• #5   25. apr 2010 sænk blen først.

så kan du måle dig frem til hvor store og brede fælg der kan være på bilen.

den fremgangs måde er nemmest og finde de rigtige fælg,

med mindre du køber en gevind undervogn.

• #6   25. apr 2010 Gummiklodser du ikke de falder af, har prøvet utallige versioner af tyber af klodser og de er alle faldet af, fordi fjedrene ofte kan give sig så meget at de kan falde ud ved huler i vejen eller vejbump eller lign.

Du skal have en meget hård undervogn hvis du skal undgå de skraber imod, men du må da også kunne finde data ovet hvad et du max kan køre med, ellers må du jo have fælge der ikke går så langt ud....

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #7   25. apr 2010 Jeg kørte også engang med gummiklodser, for at de ikke skulle skvatte af borede jeg et lille hul og stripsede dem fast til fjederen. Det kræver ikke nogen videregående uddannelse at sikre gummiklodser smiley

• #8   25. apr 2010 Ok, men det jo kun fordi fjedre er for bløde og har for lang vandring, og tror ikke bilens stabilitet skal udfordres med strips... ;-))

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #9   25. apr 2010 Nu kan en sølle strips ikke tøjle en fjeder på en bil, men den kan derimod sagtens holde en gummiklods på plads så den ikke falder af...

• #10   25. apr 2010 som Matin K´- skriver, så kan man holde gumi klodserne på plads med en kabel strips.

så falder de ike ud, har jeg også brugt, når jeg har haft dem monteret.

• #11   25. apr 2010 Okay. Kan godt se formålet med at sænke først og derefter finde fælge. Problemet er bare at fælgene ER fundet og det SKAL være dem. ET passer ikke på bilen, men håber det kan løses med nogle spacere. Fælgen er desuden cirka en tomme bredere. Ikke optimale omstændigheder, men det skal lykkes.

Vil kigge efter gevind undervogn men under alle omstændigheder så er den gummiklods vist en fin løsning på problemet.

Tak for de mange indput drenge smiley

Kommentér på:
Hvordan undgår jeg dæk rammer skærmen?

Annonce