{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

fjerne maling {{forumTopicSubject}}

Hey... nogen der har erfaringer med at fjerne gammel maling på en bil så den kan blive malet ? har lige snakket med min maler og han siger at hvis min bil skal males skal den slibes helt i bund over det hele fordi at ny maling ikke vil kunne binde ordentligt på den maling der er nu... men er der ikke en nemmere måde at gøre det på ? smiley


Kommentarer på:  fjerne maling
  • #1   14. jun 2010 Jo det nemmeste er at give den til autolakkerings firma det bliver nok det bedste resultat alligevel

  • #2   14. jun 2010 hvorfor skal alt malingen slibes af,, har jeg da aldrig hørt om før, er det en ældre bil du er ved at renovere fuldstændig, for så ville det da være nemmere at sandblæse den..

  • #3   14. jun 2010 Du skal få den mel blæst for hvis du skal slibe den i bund selv kommer det til at tage meget lang tid.

    prøv at snakke med dem her om at fjerne det med mel blæsning og det skader ikke gummi lister og ruder.
    www.protectors.dk
    de ligger i brøndby


  • #4   14. jun 2010 sandblæse LOL så er den da hlet ødelagt

  • #5   14. jun 2010 det er min golf 3 fra 94... ham der har haft den før har malet den med spraydåser

    og der kommer nye forskærme paneler døre og skærmkanter bag... så det er "kun" taget dørfalser og det øverste af bagskærmen der bliver problemet...

    hvis man skal til at sand blæse eller mel blæse bliver det vel også røv dyrt...


  • #6   14. jun 2010 Du må ikke sandblæse det, metallet blir for varmt og slår sig... Det er ikke noget problemt at slibe det ned.. Korn 60-80 på en slibemaskine og så bare gå igang smiley Du kan få en billig sliber på el nede i Jem og fix hvis det er smiley

  • #7   14. jun 2010 Det kan godt være at det er dyrt at få den mel blæst men det bliver også dyrt når du aflevære bilen til autolakeren når du har efter du har slebet den med korn 60 eller smidt et eller andet opløsningsmiddel på lakken som autolakkeren sliber i bund for at fjerne alle de fejl du har lavet
    jeg ved godt hvad er best og måske billigest.


  • #8   14. jun 2010 jesper H: hvordan ville du ellers fjerne alt maling fra et renoverings projekt,,,

    jenne D: hvis det bare er malet med spraydåser er der måske en chance for man kan vaske det af med noget fortynder,, ellers er det altså ikke det store problem at slibe en gang spraydåse lak af,, det er en forholdvis tyndt lag,, der er ihvertfald ikke nogen grund til at sandblæse hvis det bare er for de småting...


  • #9   14. jun 2010 david N
    Du kan næsten være helt sikker på at hvis du bruger fortynder koger den gammel lak op før eller efter den har været i tørrekabine hos autolakeren har set det flere gange før har været været i faget i 8år
    hvis man skal leje med fortynder så lad autolakeren leje med det for så er det ham der æder den når den kåger op;o)


  • #10   14. jun 2010 maetin J er du sikker på det hvis man sørger for lade så dampe godt af inden man gør mere ? for har lige prøvet på min gamle bagklap og skal ikke engang bruge kræfter for jeg er inde ved den gamle lak.. smiley

  • #11   14. jun 2010 martin J jo men nu har jeg været autolakerer i 20år, selvstændig de sidste 4år,, og jeg har endnu ALDRIG oplevet at noget lak er kogt op pga jeg har vasket gammel spraydåse lak eller lign af..

    så endnu engang,, jeg ville prøve at vaske det af først,, og hvis det ikke kan lade sig gøre, ja så ville jeg tage en gang korn 120 og slibe det af, og efterfølgende give det en god gang fyller, så man får en god bund,,


  • #12   14. jun 2010 david N er det fortynder du har brugt eller ?

  • #13   14. jun 2010 det skal lige siges at det jeg lige har prøvet at fjerne med er cellulose fortynder

  • #14   14. jun 2010 jenne D: det er rense fortynder til at rense sprøjte pistoler feks,,, tror ikke du kan købe det i en butik..

    men jeg har værksted i glostrup, du er velkommen til at komme forbi og hente en liter fortynder...


  • Kurt K
    Kurt K Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   5. nov 2020 Hej du skal få den blæst med skumgummi
    Har blæst flere gamle veteranbiler


Kommentér på:
fjerne maling

Annonce