{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon i fjernlys muligt?
  • #1   3. jan 2011 ja

• #2   3. jan 2011 Jeps. det kan man godt. du skal bare ikke have et hid-kit(kort,lang) men et hvor der kun er det ene

Du skal bare finde ud af fatningen så er det bare at bestille det.

• #3   3. jan 2011 bare vær obs på at du ikke kan flashe med dit lange lys så, da xenon pærene jo lige er et par sekunder om at lyse rigtigt..

• #4   3. jan 2011 drop nu jeres klamme thansen xenon kit... køb originalt! politiet har lavet så meget om på reglerne med xenon kit, og det slår hårdt hvis du bliver taget.. og risikoen for at blive snuppet er temmelig stor.. de går i øjeblikket efter jer med jeres lorte-kit på biler.

og ikke mindst så blænder det af helved til, det der eftermonteret lort!

håber du bliver knaldet.. det lægger du selv op til at gøre ved at putte det lort på brian-bilen...

• #5   3. jan 2011 Casper : Jeg vil tildels godt være enig med dig. Men Han snakker om det i Fjernlyset...

Der synes jeg ikke det er så galt...

Fjernlys må jo faktisk gerne, som det eneste lys, blænde....

• #6   3. jan 2011 Casper M
    Slap nu af. Han vil have det i sit fjernlys. Det kan da på ingen måde skade nogen - og det vil da heller ikke blive opdaget af politiet!

Jeg havde det på min Golf. Jeg blev træt af det, fordi det er 4-5 sek om at "varme op", inden det lyser optimalt. Det er lidt irriterende.

Jeg har et sæt X Evolution i min Leon nu. Det fungerer bare! De er heller ikke lovlige i Danmark, men de giver et fantastisk, hvidt lys. Og så er de noget billigere (og mere holdbare) end de billige xenon-kits.

• #7   3. jan 2011 Men kan pærene holde til de mange tænd og sluk?

Man kunne alternativt vælge en kraftig halogen pære der ligner xenon lyset

Casper M - flot svar, klovn...

• #8   3. jan 2011 men stadig... lad da for helved være med at putte det lort i.. og som simon skriver.. du kan ikke flashe med lyset..

jeg er total meget imod de brian-typer der ligger og kører med det lort, især dem der har det i nærlyset.. det blænder helt vildt sindsygt.. især de fjolser der er modkørende nede på motorvejen osv..

kan blive så tosset, kunne aldig selv finde på at putte det lort på min bil...

syntes kun det er godt politiet slår så hårdt ned på xenonlys nu.. nu er det ikke kun en bøde, nu koster det et klip, 2 af mine venner har fået et klip hver for at køre med det, og bedt om at pille det ud mens politiet så på.. sur røv og køre hjem uden noget nærlys på...

• #9   3. jan 2011 lasse P
    Jeg oplevede ingen problemer med pærerne i Golfen. Kun problemet med, at de tog noget tid at tænde.

Det er helt sikkert bedre at vælge nogle kraftigere almindelige pærer. Evt. dem jeg nævner - de giver samme farve som ca. 5.000 K xenon.

• #10   3. jan 2011 hvem er det der er en klovn her? er det mig, eller er det dig der vil putte det lort på din bil?

• #11   3. jan 2011 Det lyder som om, du har for lidt at gå op i, Casper...

• #12   3. jan 2011 Casper M - smut eller bidrag med noget konstruktivt på en ordenligt måde.

Bay - jeg synes netop det hvide xenon lyser meget bedre i forhold til halogen. også kan jeg godt lide at have meget fjernsyn, hader ikke at kunne se noget om natten. Har du eventuelt link til de pærer du køre med ?

• #13   3. jan 2011 http://www.extremecarparts.dk/group.asp?group=2409

Det er dem for neden, der hedder X.Evolution. Det er 100 W-pærer, så nogen vil sikkert sige til dig, at du kan brænde dine lygter af osv., men jeg tog chancen og har altså endnu ikke haft problemer.

De lyser markant bedre end alm. halogen-pærer, men dog ikke helt lige så godt som rigtig xenon - men så slipper man for alt det bøvl med ballaster og pærer, der går i stykker hele tiden.

• #14   3. jan 2011 ... jeg købte dem i øvrigt ikke hos dem, men på ebay - der kunne man få dem til samme pris inkl. fragt, som de koster i Danmark ekskl. fragt. Ikke meget, man sparer - men man kan da lige så godt tage det med.

• #15   3. jan 2011 Jeg kørte med h1 k6000 xenon i mine hella 3000 på min gamle caravelle i over et år. de lyste sku med de samme der blev blændet op. og som sagt netop i fjernlys.

garanterer for jeg manglede ikke lys efter der kom xenon i dem.

• #16   3. jan 2011 Rene : Hvor købte du det Xenon henne da??

• #17   3. jan 2011 Det er muligt, der findes kits, som lyser op med det samme. Nu har jeg bare prøvet 3 forskellige mærker - og alle har samme problem.

• #20   3. jan 2011 Originalt bi-xenon har sådan en klap foran nærlyset som så går op når man sætter det lange lys på, og det gør den selvfølgelig instant. Så det ku godt tyde på at det er klappen der styrer pærens lyskraft.

• #21   3. jan 2011 Skrevet: 03-01-2011 13:56:30
    Slet indlæg

Bay - Det ser interresant ud, ihvertfald noget billigere end xenon. Men er dog lidt skeptisk over at ha 100w pærer i. Set i forhold til om det kan smelte parabolen

Morten D - nej har jeg ikke. Synes bare mit fjernlys er elendigt.

• #22   3. jan 2011 Der er mange, der siger, de er skeptiske over for 100 W pærer. Jeg synes bare, det lyder mærkeligt, hvis problemet skulle være meget udbredt - for så ville man da stoppe med at producere pærerne.

Jeg må indrømme, jeg hælder lidt til at tro, det er en skrøne. Specielt på de pærer, jeg linker til, da de har de der ekstra sokler, så de ikke brænder af. Desuden er det begrænset, hvad de når at afgive af varme, når det kun er i fjernlyset - så er de jo langt fra tændt hele tiden.

• #24   3. jan 2011 Morten D
    Det lyder som en sandsynlig forklaring. For opjusteringen fra 55 W til 100 W bør jo ikke udlede så meget yderligere varme, at parabolerne tager skade. Derfor tror jeg mest af alt, det er en skrøne.

Dog burde problemet vel ikke at blive aktuelt på de pærer, jeg linker til, grundet den keramiske base og de coatede kabler. Der sættes her et ekstra "led" ind, så man ikke monterer bilens standard plastic-sokkel på selve pæren. Det kan man også se på billederne.

• #26   3. jan 2011 Jeg har i hvert fald ikke haft problemer med mine. Hvis det ikke var fordi det sandsynligvis blænder en del, ville jeg også montere dem i nærlyset, for det lyser utroligt godt.

Kommentér på:
xenon i fjernlys muligt?

Annonce