{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Hvilken bil skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Står foan at skulle ud og købe bil for første gang. Er lidt i tvivl om hvilken én jeg skal vælge.
Står lidt mellem to modeller: Opel Zafira DTi 2,0 eller en Seat Altea TDi 2,0.
Hvis valget falder på Zafiraen, så bliver det en gammel hund 2001, og så skal den total styles - regner med at kunne gøre alt dette inkl. bil for 110.000 kr.
Hvis valget falder på Altean, så har jeg kun råd til bilen som den står (køber en brugt), og måske en omgang alu drenge.
Dette skyldes jeg er i lære, og derfor skal finansiere mit bilkøb med de kørepenge jeg får udbetalt af firmaet.

Hvilken en ville i vælge, og hvorfor?
Vil også gerne høre, hvis der er nogen, der har erfaringer med en Zafira, eller hvis der eventuelt er en anden model i også synes jeg burde overveje.

Eneste krav er, at den skal kunne blive mega fed efter en omgang styling og kunne have plads til en golfbag.

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken bil skal jeg vælge?
  • #1   23. jan 2006 seat altea helt klart ...du får meget mere bil for pengene ...og så kan du jo købe lidt styling som tiden går

• #2   23. jan 2006 morten p:den er squ da grim den der hehe

• #3   23. jan 2006 ja de kan blive rigtig fede

• #4   23. jan 2006 Jeg ville nok købe Zafira´en, for det første er den en pålidelig bil, rust-mæssigt holder de sig bedre en Altea, Opel er bedre til at bygge bedre til det danske vejr i længden. Desuden holder Opel også prisen lidt mere, så når du engang vil sælge den, så får du nok lidt mere end du ville gøre ved Alteaen...

Synes skam slet ikke altea er grim, slet ikke, men du skal også tænke på når du vil sælge den igen...

Selfølgelig skal du også have fundet en Zafira som har gået gode km-tal, ikke for mange... Så kan det ikke betale sig...

• #5   23. jan 2006 henrik m:det var da den største gang bullshit jeg længe har hørt ..får du penge af opel for at sige sådan noget ævl

• #6   23. jan 2006 Redline: Slap dog af man... Sådan nogle som dig burde ikke have lov til at være herinde... Det er hver dag, folk som dig hidser sig op over nogle meninger... For slapt..

Morten P: Jeg har slet ikke sagt et Opel havde rustproblemer, selvfølgelig har de det. Men Seat er bygget til at kunne "køre" i Spanien,(og andre lande med samme vejr) de tager ikke højde for vores vejr herjemme, mine forældre har haft 2 Seat, en Cordoba og Toledo, dog var det en pålidelig bil, som startede hver morgen og det hele, men det rustede jo indenfor 3-5år, især døre, paneler... Det kan godt være de nye er bedre idag, men det kan vi ikke svare på før der er gået 3-5år...

JEg gav bare min mening, og det var det, det kom an på!

• #7   23. jan 2006 Redline: Og forresten, du kan se den Vectra jeg har, som er fra 95, har nul rust!!! Og den er blevet pava-behandlet en gang i 97... Den er altså lidt over 10år... Paneler, døre osv fejler intet... Har lige købt den for 2 måneder siden...

• #8   23. jan 2006 henrik m:seat er spansk JA men tysk bygget ..det er de samme dele som sidder i en wv og skoda ....den er ikke ret meget anderledes en sine tyske brødre

• #9   23. jan 2006 INGEN TVIVL Altea....

• #10   23. jan 2006 strange :de priser du kommer med der ..det vil jeg godt nok heller aldrig give for en zafira ...man skal jo være vild med opel ..eller ikke have forstand på biler hvis man sammen ligner en zafira fra 2001 med en sprit ny seat 2,0 tdi med dsg gearkasse

• #11   23. jan 2006 Morten P: Ja, jeg har da også set mange opel som ruster helt vildt... Men det gør mange biler her i DK, forbandede salt... Men som mange siger: Man får hvad man betaler for... Men som jeg skrev i mit allerførste indlæg, zafiraen skal ikke have gået for mange km, og man køber nok ikke en bil, hvor rusten pibler frem, udover man har i sinde at lave det...

Men hverfald ruster Seat og opel i gennemsnit det samme, hvis man ser tilbage på de første astra, vectra sammenlignet med Ibiza og Cordoba...

• #12   23. jan 2006 Jeg ville helt klart tage Seat'en...

Strange--> Tror nu nok han mener en van... Så der burde ikke være de store problemer i at få sådan en...

• #13   23. jan 2006 Strange: Den sidste motor har kun kørt 125tkm... Derfor prisen, men vil da også mene at Altea vil koste mere end 110.000kr som han har til rådighed, ellers får man hvad man betaler for

• #14   23. jan 2006 strange:den har jo også fået en anden motor i der har gået 125000km http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=829784&page=3

• #15   23. jan 2006 strange:har din omega egenlig baghjuls træk ...

• #16   23. jan 2006 strange:altså er det kun v6 med baghjulstræk

• #17   23. jan 2006 Ja det er en Van jeg skal ud og have. Ved godt at Altean vil stå mig i 180.00 kr, men så er det og så en ny bil, og så kan det lidt bedre betale sig, at afbetale den over 10 år, hvor Zafira'en skal afbetales over 5 år.

• #18   23. jan 2006 Henrik M, jeg tror du tager fejl....
    Det er OK at være fan af opel, men ligefrem at rose dem på den måde er vel lige lovligt meget.

En Opel ruster, basta. Og en seat var i GAMLE dage bygget til det sydeuropæiske marked. Men i dag bygges bilerne under samme standart som vw.

I øvrigt er Alteaén meget federe, og jeg tror den holder prisen bedre.

CT

• #19   23. jan 2006 Henrik M, jeg tror du tager fejl....
    Det er OK at være fan af opel, men ligefrem at rose dem på den måde er vel lige lovligt meget.

En Opel ruster, basta. Og en seat var i GAMLE dage bygget til det sydeuropæiske marked. Men i dag bygges bilerne under samme standart som vw.

I øvrigt er Alteaén meget federe, og jeg tror den holder prisen bedre.

CT

• #20   23. jan 2006 Hej Jeg har længe været opelfan og har haft en del mere eller mindre ret fede Opel´er. Men der er bare nogle modeller af Opel som jeg er pisse skuffet over. Det gælder faktisk kun for de forhjulstrukne modeller. De har INGEN køreegenskaber + de ruster og går i stykker som en i h...... osv. Jeg ville hvis jeg stod og skulle vælge tage en Seat. Lets face it. Der bliver ikke bygget dårlige biler idag som sådan. Det det drejer sig om er om bilen er blevet undervognsbehandlet eller ej ! Og hvis seat´en er undervognsbehandlet og Opelen ikke er så ved jeg godt hvad for en der rúster først italiensk bil eller ej! Og iøvrigt visa versa.

Så uanset om det er en kia eller en lamborghini du skal have. Sørg for den er undervognsbehandlet og find ud af hvornår den er blevet det før du køber !

Kommentér på:
Hvilken bil skal jeg vælge?

Annonce