{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.163 visninger | Oprettet:

Vil prøve at male min bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Har længe overvejet selv male min bil for første gang, jeg har malet mange ting, dog ikke en hel bil endnu, men en gang skal jo være den første.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at hvide hvordan jeg maler min bil nemmest. Jeg har ikke varme kabine til rådighed, min plan var den skulle være MAT sort eller Metallic sort.

Hvor stor forskel er der på disse to og hvad skal jeg bruge? Grunder, maling og hærder, hvis det er metallic vel også lak?

Kan man male metallic lak så det bliver pænt uden varme kabine? Og hvad med den mat sorte? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil prøve at male min bil
  • #1   3. aug 2011 du skal have et rum der er fuldstændig træk fri dvs ingen luft der kan flyve rundt med støv ellers bliver det aldrig godt

  • #2   3. aug 2011 Jeg kender en som har malet en bil i et party telt i haven, sørget for det var helt tæt. han sleb den let ned med noget meget fint sandparpir, og malede en gang farve og lidt klarlak på. solen sørgede for vamen i teltet. ganske pænt blev det han lavede..

  • #3   3. aug 2011 Brug en malerrulle din knallert..... ;-))

  • Alf A
    Alf A Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 39
    #4   3. aug 2011 Lyder farligt! Kunne godt lide historien med teltet. Synd man ikke kan lave thumps up for så havde jeg scoret "thumps up kassen"!

  • #5   4. aug 2011 Hmm syntes ikke det besvare mit spørgsmål godt nok. Så i siger mat sort er en dårlig farve at måle bilen med? Og hvis så jeg beslutter mig for måle bilen i et telt kan det ikke blive for varm.? Lyder lidt vildt syntes jeg

  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #6   4. aug 2011 Hvis du endelig skal male bilen selv er matsort da kun at anbefale smiley

    Alt blank maling er ikke til at styre på så store flader med spraydåser.

    Jeg malede noget af min markræser og det var under åben himmel så evt. øv dig på nogle store flader hvis du ikke har leget med det i forvejen smiley

    Dog vil jeg også anbefale kun at gøre det hvis du er sidste ejer af bilen da salg bliver umuligt smiley


  • #7   4. aug 2011 du kan nemt male en bil i et telt eller i en garage det kræver bare du har en blæser/udsugning det aller vigtiste er at du har overtryk i din kabine hvis du ikke har en udsuger bliver din lak mat
    og for at fjerne al tvivl man kan male en bil så den står lige så flot som en bil der er lavet i en sprøjte kabine
    det der betyder noget er ham der sprøjter :O)
    det er nok nemmest at få et pænt resultat med sort metallic hvis vi kun snakker selve lakken:O) en matsort er rimelig svært at at få ens over det hele og efter følgende er svært at reparere hvis du laver fejl
    hvis du maler en metallic så skal du bruge en to lags det er en base farve og en klarlak oven på
    base farven er meget nem at male og klarlakken kan du hvis du laver fejl slibe og polere eller male en gang til :O)
    men for at få et godt resultat så er det mest vigtige forarbejdet det er det sværeste og man skal vide man man gør og bare ikke sliber tilfældig
    men husk på hvis det er for at spare penge så glem det hvis det er for at lære det så bare klø på hvis du har nogle spørgsmål kan du bare sige til


  • #8   4. aug 2011 jeg går selvfølgelig ud fra at du vil male bilen med sprøjte og ikke med dåse
    og man ser mindre fejl på en lys bil end på en sort, sort er nok den sværeste farve at få pæn med hensyn til flimmer og fejl i lakken og vil ikke anbefale det start med en hvid eller en sølv metallic
    da jeg var knægt malede jeg biler til udstillinger i en sprøjte kabine der var lavet af noget plastik der var hængt ned fra loftet og var mindst lige så flot som dem der blev malet i prof kabine
    det med varmen har kun noget med tiden det tager inden den tørre
    mens du sprøjter i en telt må det ikke være for varmt men du skal alligevel sprøjte med en udsuger /indblæser


  • #9   4. aug 2011 angående mat sort du skal ikke vælge en 1 komponent matsort da den ikke er til at holde
    du skal vælge en 2 komponent silke mat
    problemet med den er bare at den skal sprøjtes på korrekt fra starten da du ikke kan slibe og reparere på den lak og derefter polere den op som på en klarlak men skal sprøjte den om igen

    husk også masser af lys når du skal sprøjte :O)


  • #10   4. aug 2011 Dan R

    En mat lak kan da ikke poleres op uden at den risikerer at blive blank nogle steder....

    Men eller nogle gode råd.... ;-))


  • #11   4. aug 2011 buggi boy tag lige dine briller på og læs en gang til :O)

  • #12   4. aug 2011 Kan da prøve, men har da selv malet biler matsort, med en kombonent, som både kan holde til benzin og olie,, kan ikke huske hvad det hed, men har vist stadig en liter tilbage...

  • #13   4. aug 2011 Dan R, så det du siger hvis vi tager udgangspunkt i at bilen er pænt slebet ned overalt og klar til at blive malet, er det sværere at male med matsort? De gange jeg har malet med matsort spray 1 komp bliver resultatet da fint nok.
    Og hvis man grunder hele bilen inden ser man da også de steder der kan blive et problem inden man maler bilen?

    Jeg vil nu foretrække en mørk farve, enten matsort eller sort metallic, og som du siger forstår jeg det rigtigt at du bare maler bilen med sort metallic med hærder, det er lige meget om den står i varme kabine,det har kun betydning for tiden det tager at tørre?? smiley også her kan du hvis det er metallic sort lave de ting om du nu har ødelagt eller gjort forkert? inden du sprøjter lakken på??

    Er det ikke bedst med en suge "kabine" kunne forestille mig en blæser måske tager nogle støvkorn med ind på lakken.

    Super gode svar, er jeg glad for. smiley


  • #14   4. aug 2011 Buggi Boy Ja det bliver spændende at prøve og se hvordan resultatet bliver. smiley

  • #15   4. aug 2011 stig
    det hele afhænger jo af hvad kvalitet lak du er tilfreds med :O)
    hvis det skal se rigtig ud så ville jeg foretrække en silke mat prøv event at se den matsorte honda jeg har et billede af du kunne jo også vælge mat sort folie

    angående kabine det bedste ville selvfølgelig være både udsug og indblæsning
    du skal bare sørge for at der kommer mere luft ind end den suger ud (overtryk)
    hvis du ikke har overtryk så vil du suge støv ind alle steder fra hvis der er overtryk så får du ikke støv i lakken du skal selvfølgelig have et filter foran din indblæsning og så skal du jo nok ikke sprøjte bilen i et villa kvarter :O)
    hvad har du at sprøjte i ?
    angående lakken du skal vælge en to lags metallick fordi hvis du vælger en 2 komp lak er der stor fare for at du laver løbere og så skal du male bilen om igen
    hvis du vælger en to lags det vil sige base med klar lak så er der større chance for at det lykkes for dig
    base lakken er 1 kombonent og den tørre ekstrem hurtig så faren for at den løber er meget lille og du skal sprøjte med stor afstand så får du ikke striber /skygger i metallet og det er nemt at reparere hvis du laver nogle fejl
    når du er tilfreds med basen
    så sprøjter du bare noget klarlak på og rigeligt man siger som en fingerregel når bilen står blank giver du den lige en extra gang da hvis den ikke har fået nok lak kan den godt blive lidt mat i lakken og når du har rigelig lak på så kan du slibe hele bilen ned og give den en gang lak mere eller du kan slibe eventuelle løber ned og polere dem op igen

    hvis det var en 2 komponent kan du ikke slibe løberne ned og polere men skal male på ny

    hvis du kommer så langt at du vil male kan du kontakte mig så skal jeg give dig nogle små fif til sprøjtningen og til din kabine :O)


  • #16   21. feb 2012 Hej.. smiley

    Hvis jeg var dig ville jeg købe nogle lægter og lave et skelet som din bil kan stå inden i. Der efter ville jeg beklæde det med plastik..

    Det kunne være en nem måde at lave et maler rum til din bil.. smiley



Kommentér på:
Vil prøve at male min bil

Annonce