{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

armin b
armin b
Tilmeldt:
13. apr 2008
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 38

sænkning ??? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter..

Hvordan fungerer sænkingstallene helt?? Hvis der står 35 mm på en bil og der står 60 på den anden hva betyder det så ??

Hvis jeg har sænket den 30 mm , hvilket dækstørrelser passer bedst til ? dert samme hvis jeg vælger at sænke den 35


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sænkning ???
  • #1   30. aug 2011 Altså 60mm betyder jo at bilen er sænket med 60 millimeter, i forhold til standard. Kommer an på hvilke størrelse fjedre man køber.

    Mht. dækstørrelser. Det er vidst kun bredden af dit dæk (og fælg selvfølgelig) der har noget at sige, når du sænker en bil. Hvis du altså sænker den langt nok ned, til at den kan gå i mod skærmkanten og hvad der ellers er at gå i mod. Ellers gør det ikke meget.

    Det eneste der har noget at sige mht. højden på dit dæk, er fælgens størrelse. Dit hjul skal altid have den samme diameter (der er måske en tolerance, som den skal holde sig indenfor) . Derfor, hvis man køber større fælge, skal der et dæk med en lavere profil på (og omvendt), for at det hele skal passe.

    Nogen må lige rette mig hvis jeg er helt gal på den smiley


  • #2   30. aug 2011 Altså køber du et sæt

    40-40 Bliver den sænket 40mm foran og 40mm bag.

    Er det f.eks 60-40 bliver den sænket 60mm foran og 40mm bagi,

    Håber det var det svar du søgte?

    Sænker du din bil 35mm i stedet for 30mm gør det ingen forskel de kan stadig være der.

    Dvs. sad der 195-50-15 så kan de stadig være der.

    Et eks.

    Min Rover var sindsygt høj foran inden sænkning, der kunne jeg have smidt alt hvad jeg ville på.
    Efter kunne jeg ikke smide 195-65-15 på så skrabede den på.

    Og den er sænket ca. 60-40


  • armin b
    armin b Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 38
    #3   30. aug 2011 klasse svar gutter, mange tak smiley

    jeg vil nemlig ikke sænke min for meget da jeg dårlig erfaring med sne osv..

    Er 35 mm en fin og flot højde ?? så det ikke bliver for lavt men eller ikke for højt ?? har nemlig en jetta nu, som er standard


  • #4   30. aug 2011 Altså min erfaring med VW'er er, at de skal sænkes mere foran, end bagpå. Både min gamle Vento og min nuværende Passat, har været sænket 40/40. Og det så altså forkert ud foran, i forhold til bagpå. Tror der er højere op til skærmkanten foran.

    Til min Passat valgte jeg at købe et 60/40 sæt, men det var stadig ikke nok. Så nu har jeg købt en gevindundervogn, og den står nu med ca. en 70/30 sænkning, tror jeg, og det ser passende ud.

    Ved ikke hvordan det er med en Jetta, kan sagtens være at 35mm er fint smiley Og ja, hvis det er slemt med sne, så er det ikke så sjovt at køre rundt i en bil der er sænket for meget smiley Har selv sat fast flere gange på den bekostning, dog bare lige ude på parkeringspladsen hvor jeg bor smiley


Kommentér på:
sænkning ???

Annonce