{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Tilpasning af rat fra et mærke til andet. {{forumTopicSubject}}

Tænkte på om det egentligt er muligt at installere fx et VW eller Ford rat i en Toyota eller Hyundai.

Ikke noget specifikt. Mere generelt set.

Mht. selve monteringen, kan der måske fabrikeres nogle tilpasnings stykker, men lige så snart man så tager airbaggen med i betragtningen? Hvorledes ser det så ud? Er det mere fornuftigt at frakoble airbaggen, da man ikke ved hvordan en ændring i systemet vil reagere?

Nogen som har erfaring med denne type ombygning?

Fx. Kunne et originalt Porsche rat med ændret emblem være noget federe end et tyndt Momo rat. Det ser lidt mere originalt ud men stadig sporty (til den rigtige bil altså)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilpasning af rat fra et mærke til andet.
  • #1   10. dec 2011 Generelt må man jo nok sige at det ikke kan lade sig gøre.
    Jeg har dog en gang selv bygget en adapter ved at skære et orginalt rat i stykker og bruge strålerne og monteret et gocart rat i en Pug.


  • #2   10. dec 2011 I praksis kan jeg forestille mig at der skal fabrikeres et adapterstykke som passer til strålerne på bilen. Dette burde langt fra være umuligt.

    Men når man så ser på airbag systemet, er det vel et spørgsmål om at finde ud af hvilket system std. airbaggen kører med og så se om man kan få tilpasset den nye airbag, dette system. Det er vel i grunden bare et affyringssignal man skal have lavet om på.

    Ellers skal man adoptere hele airbagsystemet fra bilen hvor rattet stammer fra.. dette vil imidlertid være næsten umuligt.

    Tredje mulighed er, ikke at have airbaggen aktiveret. Dette betragter jeg ikke som værende mere uforsvarligt end at køre med eftermonteret sportsrat?

    Så at det generelt ikke kan lade sig gøre, kan jeg ikke rigtig forholde mig til, men det lader ikke til at særlig mange mennesker har arbejdet i det.

    For mig at se er det ikke anderledes end at adoptere sportssæder fra en anden bil. Man tilpasser glideskinner osv. indtil det passer.


  • #3   11. dec 2011 Du skulle uden de store problemer kunne koble hvilken som helst airbag til alle styresystemer. Men det var jo ikke spørgsmålet. Og når du selv giver svaret på at der skal laves en adapter. Hvorfor fanden spilder du så dinog min tid med at skrive her når du selv har svarende?

  • #4   11. dec 2011 I mit første spørgsmål kan du se jeg skriver:

    "Nogen som har erfaringer med dette?"

    Mht. dit sidste svar nu her. Så tror jeg ikke umiddelbart at du går ind under kategorien af folk som har erfaring inden for dette, da jeg tvivler på at det gokart rat som du monterede havde indbygget airbag.
    Og hvorfor var airbag delen ikke en del af spørgsmålet.. læs første indlæg igennem. Der spørger jeg ind til airbag delen. DOH!

    Så vil prøve at sige det høfligt.. Pis af. Jeg sidder ikke og spilder din og min tid. At du vælger at komme ind og give gode råd omkring et emne du ikke er sikker i, kan jeg godt give dig ret i, er spild af min tid.


Kommentér på:
Tilpasning af rat fra et mærke til andet.

Annonce