{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Hjemmelavet udstødnings system {{forumTopicSubject}}

Hej bg. jeg skal i weekenden til at lave et duplex-udstødnings system til min 406'er.

jeg har tænkt mig at lave det som Cat-back system for stadig at ha noget modstand i udstødningen.

til det har jeg så nogle spørgsmål, hvilken type rør skal jeg bruge og hvor kan jeg købe det?

for det ikke bliver alt for højt skal jeg jo have monteret noget lyddæmper, er det nok bare at købe en universal Split-mellempotte og så køre rør ud til rørhaler i hver side?

del gerne jeres erfaringer jer som har lavet rustfri systemer til jeres slæder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet udstødnings system
  • #1   29. nov 2012 Godt nok ikke rustfrit. Men på min 406 Coupe har jeg 2" rør fra der hvor de bagerste katte sad, de bliver samlet i en Simons Heavy mellempotte, der fra er det 2,5" bag ud til en splitter til 2", for enden af hver rør er der en lille potte.

Den brøler ret meget, selv med den store mellempotte og de små potter bag på.

Købte potten på nettet og rørene er almindelige stål rør der fås i thansen.

• #2   29. nov 2012 Min gamle mondeo havde ingen mellempotter, men en onetwopipe i hver side i bag. det fungerede ganske fint, og den blev også synet med det. (der blev lavet en db måling, af ren og skær interresse, for at se om den nu lagde langt fra kravet eller ej. den lagde kun 3db fra grænsen, så det var perfekt.)

• #4   29. nov 2012 okay, jeg vil bare helst ikke lavet noget som larmer alt for meget! da jeg er 100% sikker på jeg vil blive træt af det,
    jeg tænker lidt på 2" fra katalysator og videre til en split mellempotte, som så køre videre ud til en rørhale i hver side. men det tror jeg måske kommer til at larme for meget.

den anden mulighed er at jeg sætter 2.5" rør fra katalysator ud til en 2" Y splitter og så en bagpotte i hver side?

• #5   29. nov 2012 jeg ville vælge en bagpotte i hver side. så er du sikker på at det ikke larmer for meget

Kommentér på:
Hjemmelavet udstødnings system

Annonce