{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.066 visninger | Oprettet:

Folie eller maling? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige oprettet mig som bruger her inde, og helt grøn i biler, men har en Opel Corsa B fra 97 som jeg har kørt i et halvt år nu, og kunne godt tænke mig at gøre lidt ved den.

Jeg ville hører om det er billigst at lægge folie på hele bilen eller male den? er faldet over carbon folie, som jeg syntes godt om. Kan også være jeg kun skal betrække hjelmen, men hvad er fordelene og ulemperne véd både folie og maling?

Jeg har en fætter og et par venner der er meget inde i biler som vil kunne hjælpe, og er også meget gør det selv mand selv.

Hilsen Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folie eller maling?
  • #1   27. feb 2013 Folie er klart billigst. En omgang plasti Dip på sådan en koster max 2700 med alt udstyr til at gøre det selv.

• #2   27. feb 2013 Det er jo en gammel bil, og de elsker jo lidt rust. Så hvis der er rust skal du jo også have lavet det, for ellers kan det bare ses gennem folien, og det vil ikke se pænt ud.
    Ved en lakering skal der jo også laves rust, men den er jo som regel også dyrere, men efter min mening også oftest pænest.

Men hvis du pakker den ind i folie kan du jo altid rive det af igen, hvis altså du hellere vil have den gamle lak frem igen + det er jo oftest billigere at bruge folie, især når det er en lille bil det skal laves på.

Men hvis du beslutter dig for kun at få lavet motorhjelmen, så tag folie. Det er ikke alle der synes en motorhjelm som har en anden farve end bilen er pænt at se på. Så er det smartere med folien, så kan den jo "bare" rives af igen (og igen billigere løsning). Og jeg vil næsten tro dine venner/fætre kan hjælpe dig, når det kun drejer sig om en motorhjelm, så er den ikke så svær den opgave smiley

• #3   27. feb 2013 ikke carbon folie på en hel corsa! smiley

• #4   27. feb 2013 Nick J. - Mr--Jensen
    folie holder nok en tand bedre end Plasti dip smiley
    - det er en stor overvurder at tro at plasti dip, vil være en god erstatning af folie smiley

• #5   27. feb 2013 Det koster nok ca. det samme i materialer, såh...
    En lakering bliver pænere, men folien kan jo så tages af igen og man har så stadig sin standardlakering indenunder...

• #6   27. feb 2013 plasti dip er flydende folie!!!!!!

• #7   27. feb 2013 Så det er jo det samme!

• #8   27. feb 2013 Faldt nemlig over det her fotoalbum http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/89290-lidt_carbon_indpakning
    Kan godt li den måde man bruger 2 farver carbon folie, specielt den sorte og orange.
    Der skal måske laves lidt rust på den da den har lidt skønhedsfejl, men er der så nogen grund til at male den der hvor det er blevet lavetm, hvis man skal have folie på? så kan det jo blive gjort den dag man tager det af eller?

Kan også være jeg holder mig til hjelmen og måske taget, men syntes bare at den godt kunne trænge til et pift i siderne også..

• #9   27. feb 2013 Nick J. - Mr--Jensen
    Nej Nick det er det langt fra!! smiley
    princippet er det samme et beskyttende lag, som kan fjernes igen smiley

• #10   27. feb 2013 Plasti Dip kan enhver jo gå hen og "pille/gnuppe" af? Eller tager jeg fejl?

• #11   27. feb 2013 Mister
    Du har helt ret! jeg vil gerne se en gøre det samme med folie som er sat rigtigt på! smiley

• #12   27. feb 2013 Carbon folie er da okay, men altså jeg synes du skal få fat i nogle folie prøver og så se hvordan de ser ud med bilen. Så du kan få en bedre fornemmelse for hvordan det kommer til at se ud smiley
    - jeg synes ikke selv at carbon folie er imponerende pænt, men det er heller ikke grimt! Har du overvejet børstet stål evt ? smiley

• #13   27. feb 2013 Nu snakke du holdbarhed, han spørger hva der er billigst. jeg har lært at plast dip er flydende folie, måske bare mindre holdbart men 10 gange nemmere at smide på bilen!!
    og får du skader på din dip sprøjter du bare lige på igen!! Easy as that.

• #14   27. feb 2013 Peter; Børstet stål altså plader eller hvad mener du? smiley Eller kan man få folie der er sådan?

• #16   27. feb 2013 Nej du kan få det som folie Jacob J smiley

Nick J. - Mr--Jensen
    Det er billigst at få lagt folie på! hvis du skal gå og lave reparationer på det hele tiden, ellers hvis nogle vandaler lige finder ud af det og gnubber det af eller en hård bil vask så bliver det nok dyrere at skal gå og lave det hele tiden. smiley
    - har du selv prøvet at bruge det ? smiley

• #17   27. feb 2013 Ja en mat folie farve er da også rigtg fed.
    Kunne også skifte hele hjelmen til carbon som denne http://www.carzone.dk/shop/opel-corsa-b-3581p.html

Hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg bruger folie, kan der da komme rust inde under som gør skade eller hvad?

• #18   27. feb 2013 Uhh ja en rigtig carbon hjelm vil se tusind gange bedre ud! efter min mening!

At overfladen er ren og der ikke er ridser og bobler der hvor du sætter det på og at du har en god temperatur når du sætter det på smiley
    Der er en masse gode manualer på youtube smiley

• #19   27. feb 2013 Men hvad kan man så gøre i siderne skulle der så også folie på eller skal det bare blive den samme farve, den er blå nu.

• #20   27. feb 2013 jeg synes sku de steder jeg har set koster en foliering lige så meget som en lakering. sådan noget 10k agtigt.
    I de 2700 er der tynder, dip og den maskine du skal bruge, afdækningstape.
    Nej har ik selv prøvet det men skal lige så snart der er penge til det smiley

• #21   27. feb 2013 Hvad er det der dip der? smiley

• #22   27. feb 2013 Jacob J
    kan du ikke smide et billede om af den ? så er det lidt lettere at bedømme smiley
    du kan jo holde den originale farve og så lave en masse fede detaljer på den

• #23   27. feb 2013 Maling bliver pænest
    Folie lettest og billigst at få på men når det så skal af igen er det lidt arbejde plus en polering for at det bliver pænt

• #24   27. feb 2013 https://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8 det her er plasti dip smiley

som du kan se er det ret let at fjerne smiley

• #25   27. feb 2013 ved godt det er nemt at tage af men tror næppe folk gider bruge tid på at pille en hel bil smiley

• #26   27. feb 2013 Nej men så er det bare træls hvis de bare er begyndt på det! smiley
    - vi ved jo alle sammen der altid er nogen som skal ødelægge det for andre, så at bare at nogen begynder på det skal det jo næsten laves om igen smiley

• #27   27. feb 2013 Så er det også trist at bruge mange penge og meget tid på folie!! smiley

• #28   27. feb 2013 bortset fra at folie sidder bedre fast jo ? du kan ikke bare lige begynde at hive folie af en bil!

• #29   27. feb 2013 Jah men det ændre jo ik på det er lettere eller sværer at lave en Ruko Larkering. Der er det super at have dip!!
    Hvis jeg skulle have folie skulle det være aluminiumsrød den som dawid har lavet smiley

• #30   27. feb 2013 Jo jeg smider et billede op senere, så er det nemmere at se, det ser godt nok nemt ud det der dip, men hvad siger i falder det af eller hvad? og kan man selv male en bil egentlig? Det var jo derfor jeg ville vælge folie, for det kunne jeg jo selv. smiley

• #31   27. feb 2013 Man skal pille det af, Man kan godt selv male sin bil men vil til enhver tid fraråde det!

• #32   28. feb 2013 Kære venner..bare lige til en orientering !!

Alm. pålagt folie er et ganske fint produkt hvis arbejdet bliver udført professionelt og fås i alverdens farver og design. Mht, vedligeholdelse, priser, vaskehal, kvalitet og garanti, så er det nemt at vedligeholde, tåler vaskehal, men med tiden kan du nemt risikere at folien slipper i kanterne, især på lidt ældre biler da lakken ofte er medtaget med årene. Vore kolde vintre er rigtig hårde ved folien så her kan du risikere at folien flækker. De fleste folietyper holder ned til -15 grader,
    men denne vinter har budt på -18 så det er lige på vippen..

En ting som slet ikke bliver nævnt men som jeg lige vil slå et slag for, er kvaliteten på de forskelige typer folie. Man kan købe 3M, Oracal, Avery osv, og så kan man få en masse forskelige kineser folier. Den type lim/klæber som de anerkendte mærker bruger, (amerikansk siliconelim) gør at folien ikke efterlader nogen form for limrester når folien igen aftages. Mange af de billigere folier er beklædt med vinyl-lim som ofte efterlader limrester når det aftages, og nemt kan skade din lak. Får du en ridseskade eller andet på alm, folie kan dette selfølgelig redes ved at erstatte med et nyt stykke folie.Priserne er ret varierende og kvaliteten ligeså.

Og nu til Flydende folie (PLASTI DIP)
    Velkommen til fagre nye verden..

Vi er som forhandler og en af de eneste i landet som kan tilbyde dig en helfoliering med flydende Plasti Dip professionelt udført og med 3 års garanti.

Med Plasti Dip har du mulighed for at tone din helt egen farve, finishen er helt i top, og den flydende folie binder på ALT, selv rust. Så det er helt oplagt værd at foretrække når vi taler lidt ældre biler med små rustbumser og ridser. Flydende folie er samtidig også en slags spartelmasse som udfylder hakker, ridser og skræmmer. Dette vil tydeligt kunne ses ved alm folie monteret. Så udover samme egenskaber som alm folie, nem vedligeholdelse, tåler vaskehal, beskytter lakken osv. og med flydende folie undgåes skæringer osv.. i det hele et langt bedre resultat, holder meget bedre end folie mht slip i kanter. nem afmontering i hele stykker, skader er nemmere at reparere, og kan tåle helt ned til -35 grader. Ulempen er dog hvis man ønsker carbon, revet metal, crom, logofolie osv.. det kan ikke ikke lade sig gøre med flydende folie Plasti Dip.

Vi tilbyder både alm folie samt flydende folie. mere info på www.folietech.dk

Kommentér på:
Folie eller maling?

Annonce