{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Henrik B
Henrik B
Tilmeldt:
13. maj 2012
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32

Lyddæmpning af min Kia Rio 2012 {{forumTopicSubject}}

Jeg er ganske tilfreds med min Kia fra juli 2012, men synes nu efter 50k kilometer at den kunne trænge til at blive gjort noget ekstra ved.
Havde gået og tænkt over den støj jeg havde i kabinen fra foran og egentligt også fra bagenden.
Ikke at den larmede vildt, men som i kan se så køre jeg en del i den, så jeg synes at hvis jeg kunne isolere støjen så ville det forhøje min fornøjelse over bilen endnu mere.
Jeg googlede hvem der kunne isolere bilen, men fandt ikke mange der reklamerede direkte med det, men havde haft BilXtra i Ålborg til at installere mit Pioneer anlæg, højtalere og forstærker, så jeg kontaktede dem endnu en gang da de havde gjort et fornemt job med anlægget.
Jeg fik en fornuftig samtale med Rene deroppe om hvad han kunne gøre for mig og jeg gik hjem og tænkte lidt over sagen.
Hans forslag var at han løftede tæppet og lagde Silent Coat ned hvor han kunne komme til og lagde tyk 1 cm filt ned hvor der var plads til det.
Prisen skulle være ca 2500 for Silent Coat 80 plader og det filt der blev plads til.
2 måneder gik og nu her i mandags d.15-04 havde jeg aftalt en tid og fik lavet det.
DOG havde jeg lavet lidt mere research og var kommet frem til at jeg gerne ville have fjernet sæderne og tæppet så det blev gjort 100% perfekt.
Det nævnte jeg over for ham, men han sagde at det ville tage noget længere tid og da jeg skulle have gjort nogle andre ting OGSÅ så pressede jeg ham ikke.
Afleverede bilen kl 10:00 til aftalt tid og tog ud og så på den gode by Ålborg.
Jeg retunerede kl 14:30 til butikken for det KUNNE jo være at bilen var færdig og jeg kunne køre hjem.
Det var den så IKKE ..... dette var synet da jeg kom ind på værkstedet:
(Beklager det kun er links)

https://www.dropbox.com/s/179i69z49fx3cfb/1.jpg

Dette gjorde mig faktisk glad.
Det betød at Rene havde lyttet til mit forslag og gjort hvad jeg havde gået og tænkt på. Hvor fedt er det at man bliver overrasket positivt ... super.

Bilen så så sådan ud indvendigt.

https://www.dropbox.com/s/h4859tcpnnsb0qa/2.jpg

Det ovenstående billeder er hvordan Kia har isoleret bilen UNDER tæppet.



https://www.dropbox.com/s/a490qkvah6a4foe/4.jpg

Det ovenstående billede viser hvor langt man er nået da jeg ankom set fra bagenden af bilen.



https://www.dropbox.com/s/tim4rjfkv2ujod6/3.jpg

Det ovenstående billede er taget fra venstre fordør og set bagud.



Da hele kabinen var lavet og der var sat Silent Coat helt op under instrumentbrættet så langt man kunne nå under den isolering der sad fast deroppe, blev kabinen så dækket af den 1 cm tykke filt fra for til bag.
Der var endda også presset 1 m2 op i rammen lige over baghjulene for at yderligere dæmpe lyden.
Dette fik jeg desværre ikke taget et billed af.
Derefter begyndte bilen så at blive samlet igen.

I skrivende stund har jeg kørt i 200 km i bilen.
Da jeg kørte ud fra BilXtra og ud på deres vej mærkede jeg med det samme en stor forbedring.
Vejen er der fyldt af asfalt lapninger fra størrelser 10 - 30 cm.
Disse huller og bump slugte bilen helt uden en lyd.
Jeg kunne kun mærke at affjedringen bevægede sig op og ned.
Få kilometer efter kørte jeg på motorvejen og der kom anden overraskelse: Nu var der ingen støj fra forenden eller bagenden. Den var "fjernet"
Nu er der kun den vindstøj fra fartvinden og en stille jævn vislen fra kørslen. Den hastighed jeg kørte hjemad med er lig med min normale "cruise-hastighed" på motorvejen for optimal brændstoføkonomi, nemlig 100 km/t.
Alle de små bump på vejen og de forskellige typer asfalt man møder undervejs er nu blevet elimineret.
Faktisk køre jeg på vinterdæk og glæder mig til at komme på de yderligere mere stille sommerdæk.

Hele denne operation tog fra kl 10:00 til 17:30 og det betalte jeg 5500 kr for med materialer og arbejdsløn.
Den pris og resultatet er alle pengene værd.
Det at lyddæmpe sin bil kan kun anbefales!

Her er deres side på Facebook: http://www.facebook.com/BilxtraAalborg

Med venlig hilsen
Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyddæmpning af min Kia Rio 2012
  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 55
    #1   22. apr 2013 Så kan BilXtra i Aalborg da åbenbart finde ud af noget - mage til useriøse medarbejdere og materialer til overpris skal man satme lede længe efter.....

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32
    #2   22. apr 2013 Det er ikke den oplevelse jeg har haft.
    Beklager det er din.

    Mvh
    Henrik


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 55
    #3   22. apr 2013 Desværre er vi mange der har samme oplevelse - René er fin, ingen tvivl om det. Resten af staben er inkompetene folk, der har mere travlt med at lege Brian'er, i stedet for at vejlede ordentligt.

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32
    #4   22. apr 2013 Jeg har også kun haft kontakt med Rene, så jeg kan ikke udtale mig om de andre.
    Ham der lavede jobbet i min bil var meget grundig og behandlede det hele med respekt.
    Han har givet mig kvalitet for mine penge.
    Hvis det er sådan at jeg kunne have fået det bedre eller billigere andre proffesionelle steder er det ærgeligt.
    Havde googlet på nettet og der er ikke mange der reklamere med at gøre det Rene gør.
    Så valget blev ham og jeg er meget tilfreds med mit resultat.
    Det er slet ikke for at jeg betvivler dit udsagn, men mit resultat er godt og der var ikke andre der havde annonceret på nettet da jeg søgte.

    Mvh
    Henrik


Kommentér på:
Lyddæmpning af min Kia Rio 2012

Annonce