{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strukket dæk
  • #1   5. jun 2013 Det ved jeg sku ikk smiley

    Prøv at se om en anden herinde fra kan svare dig på det smiley


  • #2   5. jun 2013 Hvorfor skulle det være ulovligt ?
    Det ser jo kanon ud men knap så praktisk hvis du køre meget grus vej eller ik er så god til at parkere smiley
    Og har stræk dæk på begge mine biler og er da blevet stoppet et par gange uden de siger noget til det smiley


  • #3   5. jun 2013 Jeg har også stræk på mine dæk, det er der mange der har.. Tror sgu ikke det ulovligt smiley

  • #4   5. jun 2013 Ifølge trafikstyrelsen er det ulovligt.



  • #5   5. jun 2013 Claus-m

    Hvor står det..?


  • #6   5. jun 2013 det ville være logisk hvis det var ulovligt. du har jo ingen styrke i dækket da styrken er i siderne.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   5. jun 2013 Er faktisk ulovligt, men om der er en direkte tabel hvor de går ind og tjekker med ved jeg ikke.. Det er smiley i skal kigge på
    Har selv 195 på 9"
    Men det har også meget med udformningen af selve dækket.. For mine mener jeg ikke har det vlldeste stræk

    8.02.002 Dæk
    (1) Dæk
    a) Skal have en bæreevne mindst svarende til køretøjets tilladte akseltryk og
    være beregnet til mindst køretøjets tophastighed.
    smiley Skal være af dimension og udformning svarende til fælgen.
    c) Skal tydeligt og holdbart være mærket med dimensionsbetegnelse og fabrikantens
    og/eller regummieringsfirmaets navn eller varemærke.
    d) Skal på køretøj med størst tilladt hastighed på over 30 km/h tydeligt og holdbart
    være mærket med bæreevne- og hastighedsangivelse.
    (2) Mønsterdybden skal på køretøj med størst tilladt hastighed på over 30 km/h
    være mindst
    a) 1,6 mm for køretøj med tilladt totalvægt på højst 3.500 kg
    og
    smiley 1,0 mm for køretøj med tilladt totalvægt på over 3.500 kg.


  • #8   5. jun 2013 Slidbanen skal sidde indenfor skærmkanten - ellers er det ikke tilladt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   5. jun 2013 Thomas R
    Det skal hele fælgen, så det kan ik komme bagpå så mange ?


  • #10   5. jun 2013 Piraten, at du har 195 på dine 9" har ikk det vilde at sige.. Det er profilen der gør det meste, hvis du har 195/40 er det klart der er vildt stræk i, men hvis det er 195/60 ville det slet ikk være så voldsomt..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   5. jun 2013 Mamhun
    Helt korrekt, men selve dækket har også en del at sige smiley Dem med dækbeskyttelseskant på, de vil også virke som om de har mere stræk, end dem uden.
    Har 45 profil på btw.


  • #12   5. jun 2013 Mamhun
    Det er stadig det samme stræk, dækket kan bare strækkes mere hvis profilen er højere så det ser ikke så vildt ud. Den er stadig 195 mm bred ligemeget hvad .


  • #13   5. jun 2013 Det er jeg udmærket klar over Nicolai, men som du selv siger, det kan strækkes meget mere hvis profilen er høj end hvis profilen er lav. Ergo er der mere stræk i et 195/40 på en 9" fælg, end der er i et 195/60.. Har aldrig nævnt nogen om bredden på dækket, ved udmærket godt at det er 195 lige meget hvad.. Jeg snakker om profil nu.

  • #14   5. jun 2013 okey det var træls men blev selv stoppet mandag aften og der sagde de heller ikke noget, så det må jo ikke være noget de går så meget op i

  • #15   5. jun 2013 nej det er nok kun synsmanden der kunne finde på at påtale det. Du kan jo købe dæk der har extra styrke som kan bruges til stretch.

  • #16   5. jun 2013 Mamhun dækket er strikket lige meget ligemeget profil men det ser vildere ud på en lav profil

  • #17   5. jun 2013 Det er det sku da ikke?? Selve dækket er strukket mere med lav profil! Hvis du har lav profil hvor dækket kun lige præcis kan strækkes ud til kanten, kontra hvis du har så meget profil at det snildt kan strækkes ud - det er ren logik at et dæk med lav profil er strukket mere ud.. Lav profil = mindre gummi, dvs mere stræk i gummiet! Do the math.. Teknisk set skal selve gummiet strækkes lige mange MM fra fladen af dækket og ud til fælgkanten, men hvis du har lille profil bliver det meget mere strukket.. HVIS man nu kunne få et dæk der hed 195/15, så ville det slet ikk kunne strækkes helt der ud netop pga den lille profil!

Kommentér på:
strukket dæk

Annonce