{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.850 visninger | Oprettet:

Fælge Ford Fiesta MK7/7,5 {{forumTopicSubject}}

Hey

Er der Nogen har prøvet forskellige fælge af på de nyeste Fiesta'er, der er desværre begrænsede informationer at finde på google, når man vil have brede fælge på..

Jeg har kigget på nogen 8/17" ET35, nogen der har prøvet fælge tæt på denne størrelse og mødt problemer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælge Ford Fiesta MK7/7,5
  • #1   15. jul 2013 Jeg syntes selv de sidder godt i den størrelse der med det et. Dog ville jeg smide en lille spacer på i bag, da bagfælgen nemt kan se lidt gemt ud smiley

• #2   15. jul 2013 Jeg kører med 7x17 et 25 på den nye fiesta fra 2013 og der er ingen problemer, men har hørt fra mange at hvis de bliver breddere eller større så går de imod smiley

• #3   15. jul 2013 ET 25 er godt nok lavt. Original kører mk7 ET 47.5.

Jeg har selv haft 17" med 7.5" i for og 8,5" i bag. Det sad perfekt!

Hvis du kører med 8" så skal du helst have et ET mål på de 35.

• #4   15. jul 2013 ET25 er vel kun ulovligt hvis man bliver fanget og hvis det er en 7" fælg så kan det absolut ikke ses tydeligt - 47-25=18mm og ja lovlig sporvidde forøgning er 10mm pr side...

Kristian:

Hvor langt har du ud til kanten fra fælgkant til skærmen foran?, det mål kunne jeg godt bruge, jeg har pt 25mm målt fra mine 195/50 dæk til skærmkanten foran..

Jeg vil også bruge en spacer bag for at få dem ud nær solen..

Har ikke tjekket mine original fælge på min Fiesta 2013, vil dog gerne starte ud med en et original ET så tæt på 35, da jeg ikke synes der er så meget plads når jeg mærker efter i hjulkasserne.

Henrik:

Hvor langt vil du så skyde de var fra kanten, altså forfælg 7,5"?, hvorfor mener du ET25 er så farligt, at det ikke er lovligt som jeg skriver?

• #5   15. jul 2013 Jeg har på ingen tidspunker skrevet at det er ulovligt eller farligt smiley

At du så går noget ud over de 10mm man må øge sporviden på er så en anden side af sagen.

På min mk7 sad den lige til kanten, nu er min bil så også sænket en del. Jeg har selv haft fælge på med ET 25, dog i 8" bredde, og de stak ca 13mm. ud over skærmen i for.

Men hvor du har alt det ulovligt og farligt fra smiley det aner jeg virkelig ikke smiley

• #6   16. jul 2013 Okai så...

Men mon ikke 7" ET 25 sidder indenfor når vi trækker en ½" fra, kun derfor jeg fandt det mærkeligt at disse fælge skulle give nogen problemer..

Men hvis 8" ET 25 stikker 13mm udenfor, så vil 8" ET 35 nok stikke 3mm udenfor, ikke det jeg vil hører jo :(..

Mit regnestykke var iøvrigt forkert, det er hele 22mm større sporvidde man får på en MK7 med ET25

• #7   6. okt 2015 Hvad hvis jeg nu har sænket 50 mm passer ET 25?

• #8   7. okt 2015 At du sænker en bil, gør ikke at der nemmere bliver plads til fælgene, ændrer du derimod på camber, så kan du derimod gøre så de kan klemmes ind, dette er dog noget der slider meget hårdt på dine dæk

• #9   8. okt 2015 okay så må jeg jo bare give den lidt camber, tak for svaret smiley

Kommentér på:
Fælge Ford Fiesta MK7/7,5

Annonce