{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.341 visninger | Oprettet:

Periodisk problem med 1. gear samt svag hylen {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har nogle gange et problem hvor min bil ikke vil gå i 1. gear. F.eks hvis man holder i frigear ved et lyskryds kan jeg ikke få den i 1. gear.
Jeg kan så skifte den op i 2. gear og derefter uden problemer få den i 1 gear.
Det er ca 1 ud af 100 gange det sker.

Derudover har jeg også en svag hylen når jeg kører.
Der er intet når jeg holder stille, hverken i frigear eller i gear.
Men når jeg kommer omkring 50+ km/t kommer der en svag hylen. Det er ligesom om når jeg kommer op omkring 2500 omdrejninger/min eller kører mellem 80-100 km/t at lyden er højest.
På motorvej med 130 km/t er lyder ikke særlig høj.
Kobler jeg ud fra f.eks 2500 o/min til tomgang bliver hylen lavere men forsvinder ikke helt.

Bilen er en BMW E90 318i fra 2007.
Den har kørt 75.000 km.

Nogle ideer til hvad der gør det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Periodisk problem med 1. gear samt svag hylen
  • #1   9. aug 2013 det første scenarie du nævner er ikke et problem som så.. det er blot tandhjulene der står udfor hinanden og ved at vælge et andet gear først, så forskyder du tandhjulene så den kan komme i 1.

Hylen kan jeg ikke hjælpe med, men et bud er at det er lyd fra indsugningen..

• #2   9. aug 2013 Lyder til din kobling er ved at være slidt i "fingerne"
    Fenomenet kommer af at den ikke kan koble helt ud, dvs at koblingen stadig rammer en smule. Ved at sætte den i et højere gear hvor den lettere kan bremse tandhjulene ned, vil den bagefter have lettere ved at komme i første gear da tandhjulene nu kører langsommere og har lettere ved at gå i indgreb.

• #3   9. aug 2013 Nu kan tandhjulene i en gearkasse jo ikke som sådan stå ud for hinanden. Højgears/hovedaksel er altid i indgreb med bundaksel/bakgearsaksel. Det er skiftemuffer/syncromesher der styrer kraftens vej gennem gesrkassen. Den med slidt kobling er nu ikke helt gal. Hvis den ikke kobler helt ud vil den stadig trække Højgears akslen rundt og syncromeshen vil have sværere ved at bremse den ned.

Kommentér på:
Periodisk problem med 1. gear samt svag hylen

Annonce