{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Opgrader generator resulterer i hvad?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Går så småt og overvejer at opgradere min generator pga alt det lort jeg har i bilen tager for meget strøm..

Men hvor meget vil det være mærkbart i power tab osv hvis jeg går fra en 60A generator til en 120 eller 150..?

Må nemlig indrømme at min bil ikk ligefrem er verdens hurtigste og hvis den går og bliver langsommere af at jeg opgradere generatoren så bliver det ikk fedt..

Jeg synes fx der er et mærkbart tab når jeg tænder for min A/C.. Tror i det vil komme op på det samme hvis jeg opgradere generatoren til en 150A fx?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgrader generator resulterer i hvad??
  • #1   9. aug 2013 Jeg tror ikke du mærker noget.

• #2   9. aug 2013 Du mærker ikke noget før der kommer forbrug på...

• #3   9. aug 2013 Min var en 70 amp. Skiftede til en 140 amp. Der var ingen forskel overhovedet.

• #4   9. aug 2013 Du vil ikke kunne mærke forskel. Effekttabet i en generator følges med el forbruget. Så længe du har det samme forbrug vil du miste de samme hk.

• #5   9. aug 2013 Ahh ok det er jo kun godt..
    Fordi lige pt ved jeg at når bassen slår så motorbremser bilen fx hårdere (ikk indbildning, man kan se det udefra)
    Så det vil jo kunne stige hvis det er, men det er også helt fint.. smiley

Det er mest ved normal brug jeg helst ikk vil have tab af power.. smiley

• #6   9. aug 2013 Hul i bagklappen også port ud der, så må den da næsten kunne virke som hjælpe raket med det tryk der er på smiley

• #7   9. aug 2013 For det første: hvor mange ampere er dit batteri? ikke EN (start) men normale..? lader du med mere end dit batteri kan holde til koger det og falder sammen. i værste fald eksplodere det og kan resultere i brand!

Jeg tænker lidt : har du kondensatore i bilen? Den er jo netop lavet til at blive "tømt" før dit batteri i bilen.. Tænker også et bedre batteri - eller 30!:)
    Hvis du bruger så meget strøm at du tømmer både batteri og kondensator ka jeg godt forstå bilen er langsom (så har du ikk kun 100 kg udstyr i)
    Du kan også lave nye (og bedre) stelforbindelser til din motor, da de originale ikk er videre gode..

Kondensator (eller flere i serie) og bedre batteri

• #8   9. aug 2013 Din generator skal netop være dit batteri overlegen. har du tjekket om din generator ikke bare er sidt og ikke lader max effekt mere ?

• #9   9. aug 2013 Lasse G:
    Prøv at høre folk snakker så meget om kondensatore..
    Har et spændingstab på 4v.. Har smidt en 1F kondensator på og den fiksede det med 0.2v.. De fungere ikke.. Det er kun til peak spændingstab at de virker ordentligt og det er ikke hvad mit er.. smiley

Mit batteri er varta's silver line 65amp..
    Smider jo ikk 7 generatore i.. Smider en standard bosch generator fra en diesel 1.4 over i min.. Og da batteriet er det samme i den regner jeg nok ikk med der sker noget.. smiley

Men mit spændingstab forsvinder ret meget når jeg holder med høj tomgang.. derfor mistænker jeg at det er generator der er problemet.. smiley

Tim R:
    Ved jeg ikk hvordan jeg gør.. smiley Men går ud fra 60amp ikke er nok på nogen måde.. smiley

• #10   9. aug 2013 Start den og mål på tilslutningerne

Kommentér på:
Opgrader generator resulterer i hvad??

Annonce