{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Casper B
Casper B
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 37

Trailer stik på opel zafira a {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

jeg har købt mig en skønherlighed af en zafira, der mangler dog en jydekrog. dette kunne jeg godt tænke mig at montere. selve delen med at bolte trækket på føler jeg at jeg har styr på, men det er med stikket til traileren.

jeg skal bare have monteret et gangske normalt 7 polet stik.

var inde og kikke på jydekrog.dk og der kan man få et sæt der er forberedt og et der ikke er forberedt.
har skrevet lidt frem og tilbage med dem og der skulle være en boks hvor i der skulle være et multi stik, men kan bare ikke finde den boks.

fandt dog et stik bag den ene baglygte hvor jeg kan se at der går ledninger far begge baglygter til, er det et multi stik?
har tage et par billeder af stikket:
http://peecee.dk/upload/view/418481
http://peecee.dk/upload/view/418482

kender i noget til om der er hul til gennemføring af kabelet ned til stikdåsen eller skal man til at bore huller selv?

håber i kan hjælpe mig smiley

mvh Casper B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer stik på opel zafira a
  • #1   11. aug 2013 Nu ved jeg ikke hvilke stik som er på det fra jydekrog, men ja det stik du viser er original stikket til original monteret træk.

Og ser ud til at den er klar til 13 polet.

• Casper B
    Casper B Tilmeldt:
    sep 2012

#2   15. aug 2013 tak smiley

ved du hvor man kan købe de stik til og sætte i den. foruden hos opel?

• #3   15. aug 2013 Du kan være heldig på ebay.de

• Casper B
    Casper B Tilmeldt:
    sep 2012

#5   16. aug 2013 havde også regnet med at få den synet når jeg fået krogen på smiley

• #6   17. aug 2013 Hvis du ikke har forstand på biler, så synes jeg du skulle få en faglært til at gøre det smiley Det skal laves i sikkerheds mæssigt ordentlig stand, samt som lass skriver, skal alle biler som der har fået træk monteret som er mere end 8 år gamle synes med det smiley

• #7   17. aug 2013 Frank -> all skal synes med det, hvis man gør det selv smiley (kun hvis det er et værksted at man kan slippe (kan ikke huske op til hvor mange år)

• Casper B
    Casper B Tilmeldt:
    sep 2012

#8   18. aug 2013 Frank man skal jo starte et sted. der følger jo en god brugsvejledning med til trækket og finder jeg så ud af undervejs at det er for stor en mundfuld så får en fag mand opgaven.

men det er nu ikke så meget selve trækket, men stikket som jeg er i tvivl om.

fandt det stik omme bag ved en af lygterne og kan se på ledninger at det går fra begge baglygter, jeg kan fint gå ind på opel hjemmeside og finde et stik der passer i. det er bare alt for dyrt syntes jeg at give 2000 kr for et 7 polet stik.

om jeg så bare kan klippe ledningerne, smide en tylle på og samle dem i en krone muffe. købe et 7 polet stik med ledning i thansen og så bare montere på de rigtige ledninger og så er jeg kørende? eller skal jeg forbi et værksted og lige have en computer på?

• #9   20. aug 2013 på en gammel sur Zafira a kan jeg fortælle dig at du bare skal købe et 7 polet stik som du skal lodde på det originale ledningsnet som går til venstre baglygte.... du skal ikke have computer på, da der ikke er can bus på den bil.

• #10   20. aug 2013 ken p. Det som jeg skriver op til 8 år gammel kan et autoriseret værksted gøre det..

• #11   21. aug 2013 Frank -> OK smiley ja kunne ikke lige huske hvor mange år det var smiley

Kommentér på:
Trailer stik på opel zafira a

Annonce