{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Trækaksel eller ? {{forumTopicSubject}}

Hej BGér

Vi har lige været en uge i italien med bilen

på vej hjem tæt på 1100km tilbage mod danmark, begyndt bilen at ryste ved acc. og når jeg motor bremsede..

ind og kigge kunne ikke sådan se noget løst eller mangler.

vi kørte videre, og det blev være.

motor og gear kasse kørte eller fint. jeg tænker om det kan være trækaksel? for der kom knirke lyde når man drejde også.

tiltider stoppede det hele og kørte helt fint, men det kom og blev være igen.

- heldigvis nåede bilede hele vejen hjem

men er det trækaksel som er færdig eller kan det være noget helt andet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trækaksel eller ?
  • #1   13. aug 2013 Lad mig gætte, ligeså snart du træder på koblingen eller sætter den i frigear så stopper rystelserne..

det kunne nemt lyde som et trækakselled som mangler fedt.. tjek manchetterne, og fyld op med fedt.. hvis du er heldig så har lejerne ikke taget skade..

• #2   13. aug 2013 Nemlig, sådan var det også til start med. Men synes det blev værer med at køre de 1100km smiley

Skal akselen helt af, før man kan prøve at give det fedt ? eller kan man gøre det under fra ?

• #3   13. aug 2013 Nej du kan godt åbne manchetterne op nedefra, fylde op med frisk fedt og på med en strips.. men hvis lejet har taget meget skade så er det ikke sikkert det hjælper..

det hjalp dog mig med nogle enormt store rystelser i Kroatien, og kom hjem helt til Danmark uden problemer..

• #4   13. aug 2013 Okay, hvad kan der ske hvis man forsat køre med det ? kan den knække helt af og smadre motor, og evt hvad den eller kan ramme ? smiley

• #5   13. aug 2013 Der sidder sådan lejer i leddet, hvis du bliver ved med at køre med det så falder det bare fra hinanden på et tidspunkt, men har absolut ingen indflydelse på din motor, og kan ikke se hvordan det skal kunne gøre nogen skade..

men put nu det fedt i og se om det hjælper smiley

• #6   13. aug 2013 Ved at hjulet køre, og aksel falder fra hinanden, så er den sådan set løst, og kan så blive kastet rundt i den omfang den nu kan. eller ? smiley
    Jeg prøver med noget fedt i første omgang smiley

• #7   13. aug 2013 Vil da IKKE anbefale dig at køre med det så længe at det skiller helt af, den splitter jo alt ad hvis den tæsker rundt derinde.. Og så slipper du ikke med de 5-700kr et nyt led koster..

• #8   13. aug 2013 Den falder ikke fra hinanden som så.. kuglerne lejerne bliver knust, men selve akslen er stadig i gearkassen.. jeg har prøvet hvor det ene leje er knust (der sad 3 lejer i mit led) der sker ingen ting..

• #9   13. aug 2013 Jannic, jeg er muligvis galt på den, men har som sagt kværnet et leje, trådstarter har sikkert også knust et leje siden rystelserne er så kraftige, men hvad vil du mene den kan smadre og hvordan, uddyb gerne..

• #10   13. aug 2013 Lad os nu antage at leddet knækker helt når det bliver varmt, så har du en aksel som ikke stopper med at tæske løst rundt ved forhjulet før du får koblet ud, der kan den nå at ta bremseslange, ABS ledning osv hvis du er uheldig, modsat, hvis leddet knækker inde ved gearkassen, så dumper akslen ned og slår rundt der, indtil forhjulet holder stille.. Siger ikke at det sker hvis lejet er færdig, siger bare at skaden bliver stor hvis det gør. Og afhængig af hastighed kan man jo ikke helt vide hvad der sker med selve lejehuset når det står af og bliver varmt..

• #11   13. aug 2013 jamen det er ikke selve leddet/akslen der er problemet, det er kuglerne/lejerne der er gået i stykker pga manglene fedt evt..

• #12   13. aug 2013 Den kan sagtens knække hvis du bliver ved med at køre det inderste led kan det på mange biler gå op og banke hul i motor / gear kasse det har jeg set flere gange smiley

• #13   13. aug 2013 ville lige prøve at efterspænde dine hjul først

• #14   13. aug 2013 Jacob R - Hjulene er selvføgelig spændt og spændt efter, ikke det smiley

Men akselen tages af og en ny kommer på. gider ikke det der med at skifte led osv. smiley - på privat grund uden det rette værktøj. smiley

Kommentér på:
Trækaksel eller ?

Annonce