Skift af turbo på VW TDI {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Kunne som " glad" ejer af en VW Touran godt tænke mig at vide hvor mange af jer VW ejere der har oplevet at skulle have skiftet turbo mm på deres tyske "kvalitetsbiler " og ved hvilket km-antal ?
Min Stod af i Hannover med 170 km/t og havde ødelagt : turbo katalysator og intercooler og den havde kun kørt Lidt mere end 220 . OOO km ( VW i Hannover ville have ellem 3og 4 tusinde euro ca 30.000 kr!!!!)
Efterfølgerde har jeg hørt mange historier om hvor ringe VW i grunden er . Men nu vil jeg gerne høre om jeg bare har været uheldig at være sammen med mange der er trætte af vw eller det er et generelt problem også ved andre bilmærker . Jeg syntes jo det er lidt ringe hvis man hele tiden skal ligge penge til side til regelmæsig turbo skift.......hvad siger i?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.027
har lige rundet 300.000 i min bmw med samme turbo, og der er hverken slør eller noget:-)
jul 2007
Følger: 43 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 15
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 19
feb 2010
Følger: 70 Følgere: 72 Biler: 13 Emner: 18 Svar: 165
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
mar 2011
Følger: 65 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2011
Følger: 65 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 846
intercooler ca 1200,-
Kat ca 1500,-
bare priser fra ebay
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Min pointe er en turbo er en sliddel som har en levetid. Og jeg synes egentlig 220.000 km for en turbo er ganske fint.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Derudover er der mange andre faktorer end selve turboen der har indvirkning på en turbos levetid. Smøretryk, returløb, olietemp, modtryk i udstødning. temp på udstødningsgas og flere andre ting. Alle dele som motorproducenten dvs. Vw skal tage højde for. Og ikke underleverandøren der laver turboen. Men klart en møtrik der går løs kan dårligt være andet end fabrikationsfejl.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 19
Jeg har vel heller ikke nævne golf 3 som ruster uhyggelig og det næsten over alt?
Mener bare jeg havde en 1986 audi 100 som var hel/delgalvaniseret. jeg havde den en del år, men da jeg solgte den for ca 6 år siden var det eneste rust i hele bilen i bunden af forskærmene- det vil sige at de udemærket ved hvordan man skal behandle bilerne men at man bevidst sænker kvaliteten? Og ja jeg ved godt at Audien var galvaniseret men alligeve!
Men mht af behandling af turboer, man burde vel også fra fabrikkerne have fundet ud af hvordan de fleste kunder behandler bilen: man kommer kørende parkere og stopper motoren. Fabrikanterne burde ha lavet tryk på olien (ved ikke om de rent faktisk har gjort det) med tilbakeløbsventil så turboen ikke stad kører rundt uden olie.Det burde da i år 2000+ være atman starter, kører, stopper uden man skal en prucedure igennem....
Men rust er åbenbart ikke kun VW's problem jeg behøver vel bare sige Mercedes...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 19
Men jeg syntes da ikke man burde skifte reservedele ud i motorere for 15-20.000 når bilen bliver regelmæssig vedligeholdt, inden de har kørt160-250.000 ? Det syntes jeg ikke er ok! Mine tidligere biler har kørt mellem 450 og 700.000 uden man skulle lave andet end service.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 360
Skift af turbo på VW TDI