{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.813 visninger | Oprettet:

Skift af turbo på VW TDI {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Kunne som " glad" ejer af en VW Touran godt tænke mig at vide hvor mange af jer VW ejere der har oplevet at skulle have skiftet turbo mm på deres tyske "kvalitetsbiler " og ved hvilket km-antal ?
Min Stod af i Hannover med 170 km/t og havde ødelagt : turbo katalysator og intercooler og den havde kun kørt Lidt mere end 220 . OOO km ( VW i Hannover ville have ellem 3og 4 tusinde euro ca 30.000 kr!!!!)
Efterfølgerde har jeg hørt mange historier om hvor ringe VW i grunden er . Men nu vil jeg gerne høre om jeg bare har været uheldig at være sammen med mange der er trætte af vw eller det er et generelt problem også ved andre bilmærker . Jeg syntes jo det er lidt ringe hvis man hele tiden skal ligge penge til side til regelmæsig turbo skift.......hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af turbo på VW TDI
  • #1   15. aug 2013 kun kørt 220.000 km?? det er sgu pænt for en sliddel af den kaliber. Desuden er det jo ikke VW der laver turboen, men derimod KKK Borgwarner. Så lad nu væe med at give bilmærket skylden for noget som nok ikke helt tilfalder dem.

• #2   15. aug 2013 Den jeg havde (kan ses på min profil) fik ny turbo og svinghjul lige inden jeg overtog den, der havde den kørt ca. 160.000. 2,0 TDi, 140hk, BKD.

• #3   15. aug 2013 kommer jo også an på hvordan folk behandler bilen, slukker de den bare når de har kørt stærkt og turboen er blevet varm så bliver levetiden kortere, plus korte ture heller ikke er så godt da de soder til:-)
    har lige rundet 300.000 i min bmw med samme turbo, og der er hverken slør eller noget:-)

• #4   15. aug 2013 Min Golf 4 har kørt 530 med samme turbo og den kører stadig fint uden olieforbrug..

• #5   15. aug 2013 Jeg tilslutter mig Lind L. Jeg har en Golf 3 fra 96 1.9 TDI 90hk. der har kørt 533 - om den på noget tidspunkt har fået skiftet motor, turbo osv. aner jeg intet om, MEN den kører upåklageligt af en ældre bil at være.

• #6   15. aug 2013 ^ nu kan den første TDI der udkom heller ikke sammen lignes med de første 2.0 pumpe/dyse!

• #7   15. aug 2013 Og over hvor lang en strækning har du så presset motoren så hårdt?

• #8   15. aug 2013 2,0 har haft turbo problemer men det er langt fra osse den eneste bil generelt der har samme problemer

• #9   15. aug 2013 ebay og bestil delene selv og skift det selv så er det ca halv pris

• #10   15. aug 2013 Jubidition. Så du mener at så længe det er en dwl fremstillet af en underleverandør så kan fabrikanten ikke holdes til ansvar ? Det må sku være en hver bilfabriks drøm.

• #11   15. aug 2013 turbo ca 2700,-
    intercooler ca 1200,-
    Kat ca 1500,-

bare priser fra ebay

• #12   15. aug 2013 Søren, det er ikke det jeg siger. Men fejlen er jo sådanset ikke VW's men borgwarner. Garrett havde lignende problemer på PSA bilerne med 1,6 HDI motoren hvor bolten til kompressorhjulet gik løst og blev spist under kørsel. Resultat død motor.

Min pointe er en turbo er en sliddel som har en levetid. Og jeg synes egentlig 220.000 km for en turbo er ganske fint.

• #13   15. aug 2013 Jubidition. Vi kan sagtens blive enige om 220.000 km på en turbo er godkendt. Men self er der mange der kører videre.

Derudover er der mange andre faktorer end selve turboen der har indvirkning på en turbos levetid. Smøretryk, returløb, olietemp, modtryk i udstødning. temp på udstødningsgas og flere andre ting. Alle dele som motorproducenten dvs. Vw skal tage højde for. Og ikke underleverandøren der laver turboen. Men klart en møtrik der går løs kan dårligt være andet end fabrikationsfejl.

• #14   15. aug 2013 Søren, jeg er helt enig i at olien tilstand har meget at skulle sige sammen med måden man kører på og vælger at slukke bilen på. Faktisk har modstanden på indsugningssiden væsentlig mere at sige end på udstødningssiden. For begrænsning på udstødningssiden resulterer bare i mindre ladetryk, mens på indsugningssiden vil det være forhøjet ladetryk som mindsker levetiden. smiley

• #15   16. aug 2013 De er ikke sådan jeg er ude med riven efter vw men de dog nogle problemer med bl.a touranen, værkstædet i Hannoover sagde også at det var uhyggeligt at se hvor rusten bilen var var i bund og døre.Snakkede med en forhandler herhjemme der havde en 2011 touran der var rustet igennem indefra.
    Jeg har vel heller ikke nævne golf 3 som ruster uhyggelig og det næsten over alt?
    Mener bare jeg havde en 1986 audi 100 som var hel/delgalvaniseret. jeg havde den en del år, men da jeg solgte den for ca 6 år siden var det eneste rust i hele bilen i bunden af forskærmene- det vil sige at de udemærket ved hvordan man skal behandle bilerne men at man bevidst sænker kvaliteten? Og ja jeg ved godt at Audien var galvaniseret men alligeve!
    Men mht af behandling af turboer, man burde vel også fra fabrikkerne have fundet ud af hvordan de fleste kunder behandler bilen: man kommer kørende parkere og stopper motoren. Fabrikanterne burde ha lavet tryk på olien (ved ikke om de rent faktisk har gjort det) med tilbakeløbsventil så turboen ikke stad kører rundt uden olie.Det burde da i år 2000+ være atman starter, kører, stopper uden man skal en prucedure igennem....
    Men rust er åbenbart ikke kun VW's problem jeg behøver vel bare sige Mercedes...

• #16   16. aug 2013 Ang pres af min motor. Bilen havde kørt ca 200 km inden den fik lov at spadsere, men den burde jo ikke tage skade af at få lidt gas? Hvis den får for mange omdrejninger slår pumpen jo fra. Men den var slet ikke i nærhedem af det, kørte med max 4000omdr.
    Men jeg syntes da ikke man burde skifte reservedele ud i motorere for 15-20.000 når bilen bliver regelmæssig vedligeholdt, inden de har kørt160-250.000 ? Det syntes jeg ikke er ok! Mine tidligere biler har kørt mellem 450 og 700.000 uden man skulle lave andet end service.

• #17   16. aug 2013 som der er nævnt længere oppe har den motor ikke været problemfri. Det er første motor uden Pumpedyse i 2,0 modellen og der var lidt ballade med dem. Det i sig selv er lidt alarmerende for normalt er motorerne gennemtestede igennem årtier og så har man ikke de store kvaler. Men jeg synes 220.000 km på en turbo der roterer med 90.150.000 rpm er ganske fornuftigt. Min kørte 180.000 km de sidste 30.000 med forhøjet ladetryk. Og jeg synes som sådan det var okay.

• #18   5. feb 2014 Min touran årg. 05 1,9 TDI dsg fik ny turbo ved 147.000 km

Kommentér på:
Skift af turbo på VW TDI

Annonce