Start og kraftproblem på Audi A3 8L 1.6 {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er helt ny på det her forum, men jeg håber stadig, at i vil hjælpe mig med at finde fejlen på min bil.
Har efterhånden fået læst en del tråde rundt omkring på det store internet, også her på forumet, men det er desværre ikke lykkedes mig at finde en løsning på problemet.
Problem:
Bilen starter nogle gange dårligt, og den har herefter svært ved at tage gassen, yderligere larmer/lyder bilen underligt.
Nogle gange (1 ud af 10 gange) starter bilen med det SAMME og herefter kører bilen fantastisk, den har nemt ved at tage gassen og lyder, som den skal.
Bilen går nogle gange ud når den står i tomgang i f.eks. lyskryds.
Jeg har også lagt mærke til, at bilen nogle gange, når man kører, “slipper” gassen, hvilket resulterer i store ryk.
Info om bilen:
Audi A3 8L 1.6L
Motorkode: AKL
Herunder har jeg forsøgt at beskrive fejlsøgningen:
27-10 urealistisk signal - Periodisk
00635 - Opvarming lambdasonde før katalysator
37-10 defekt - Periodisk
Da udstødningen larmede smed vi bilen på liften og spændte lambdasonden.
Lambdasonde - link: kortlink.dk/ct4t
Herefter forsvandt problemet, næsten, med at bilen gik ud når den var varm og stod i tomgang, ved f.eks. lyskryds.
00513 - Motoromdrejningsføler (G28)
27-10 urealistisk signal - Periodisk
Dette gjorde absolut ingen forskel.
Har købt en brugt ECU på ebay til 200kr, som jeg vil prøve at skifte i løbet af de næste par dage, men jeg tvivler på, at dette skulle kunne løse problemet.
Så jeg håber, at I kan og vil hjælpe!
-Mark
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 623
jeg oplevede det samme på en golf 4, hvor jeg rengjorde gasspjældet med Belladd, også fik jeg det grundjusteret og nulstillet adaptionsværdierne.
Så kørte den ubeklageligt igen.
Og hvis du har en periodisk fejl på den omdrejnings føler, ville jeg skifte den.
så er du sikker på det ikke er problemet.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
Mvh
Mads
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
@6G: Jeg har faktisk haft renset luftmasse-måleren (fik det dog ikke nævnt)
Det største problem jeg har pt. er at bilen bliver ved med at give fejlkode på G28 sensoren (tiltrods for at den er blevet skiftet), da jeg også tror at det er det der gør at bilen starter dårligt hvilket aktiverer "nød-programmet" som gør at bilen kører dårligt.
-giver det mening?
Start og kraftproblem på Audi A3 8L 1.6