5.384 visninger
|
Oprettet:
lambda sensor værdi ? den efter katalysator {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan fortælle mig, om en lambda sensor den der sidder efter katalysatoren skal have konstante værdi ? jeg har målt den mens den var drifstvarm efter en lang tur, og den viser 1.11 konstant (jeg er nemlig igang med at undersøge årsagen til et par fejlkoder som jeg fik)
jeg har taget en log fil af værdierne og noget af det viser jeg her som billede
http://s23.postimg.org/9bd8jymln/bilgall.jpg
håber der er en der kan give mig et råd, så jeg ikke køber en ny lambda sensor forgæves..
nov 2005
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 23 Svar: 87
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Det er korrekt den bagerste skal være stabil, men den skal ikke være på 0v.
Normalt når dener driftvarm og du køre med 2500 eller flere omdr. Læggerden i området 0.250-0.550v og er nogenlunde stabil.
Hvis den pendler nogenluøunde sammen med den forreste er din kat defekt. Men eftersom en landasinde laver din egen spænding skal den ikke være på 0 v
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Kørte bare hen og aflæste volt, som så ikke er på sonden
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
http://www.filedropper.com/livedata20044astra-genginez16xep
bilen begynder med kold motor, under idle speed offset, kan man se, at på et tidspunkt, slukkes cold motor styring, det er nok mere vigtigt at se på dataerne derfra..
WHO CARES ANONYMOUS: lambda sonden 2'eren viser 0 nogle gange, er det ok at den viser 0 ? og lidt længere ned ad skemaen, gør den det 18 gange i træk.
også lige grunden til at jeg prøver at finde en fejl, er at hvergang jeg har kørt på motorvejen i over en halv time, får jeg disse to fejl
p0170 - (2) Fuel Trim System Lean
p0136 - (1) O2 Sensor 2 Circuit Voltage High - Not Present
også kører den sådan set kun 9-10 km/L ved blandet kørsel, og jeg trykker ikke meget på pedalen, selv min gamle 1,8 passat kørte 11-12 på literen, og min brors golf 1,8 gti med ca. 180 hk, kører meget mere økonomisk end min 1,6 twinport astra G stationcar fra 2004.... på papiret står den til at kunne køre 16,5 km/l, det regner jeg selvgølgelig ikke med ,men den burde minimum kunne køre ca- 13 km literen..
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
http://wikisend.com/download/179068/Livedata_2004_(4)_Astra-G_Engine__Z_16_XEP.html
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Hvis den bagerste sonde viser 0v ved driftvarm motor ig 2500 omdr +- vil jeg mene der er en fejl i den, da din motor ecu vil tro der ikke kommer noget ikt igennem din kat.
Men den trækker fint osv. Ikke? Også med lampen tændt?
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
jeg kom lige i tanker om noget, astraen trækker rigtig godt ved kold motor, det er lige kun når motoren bliver varm..
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Men jeg vil stadig ikke mene det er fejlen på den bagerste sensor der er dit problem.
Tror du skal arbejde efter den anden, altså at det køre på mager blanding.
Prøv lige at kontrollere vaccum langer eller om den trækker falsk luft på indsugnings siden..
Brug evt noget startgas/bremserens eller en billig deo og sprøjt på alle steder til din indsugning.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 235
det vil jeg så prøve, men tusind tak for at du brugte tid på at svare mine spørgsmål og tak til de andre også.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
lambda sensor værdi ? den efter katalysator