{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.384 visninger | Oprettet:

lambda sensor værdi ? den efter katalysator {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan fortælle mig, om en lambda sensor den der sidder efter katalysatoren skal have konstante værdi ? jeg har målt den mens den var drifstvarm efter en lang tur, og den viser 1.11 konstant (jeg er nemlig igang med at undersøge årsagen til et par fejlkoder som jeg fik)

jeg har taget en log fil af værdierne og noget af det viser jeg her som billede
http://s23.postimg.org/9bd8jymln/bilgall.jpg

håber der er en der kan give mig et råd, så jeg ikke køber en ny lambda sensor forgæves..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lambda sensor værdi ? den efter katalysator
  • #1   11. sep 2013 Den bagerste skal være stabil.

• #2   11. sep 2013 den ser fin ud den skal nemlig være stabil med mindre der er noget galt med de /den forreste

• #3   11. sep 2013 Den ligger med 0v, ergo defekt...

Det er korrekt den bagerste skal være stabil, men den skal ikke være på 0v.

Normalt når dener driftvarm og du køre med 2500 eller flere omdr. Læggerden i området 0.250-0.550v og er nogenlunde stabil.

Hvis den pendler nogenluøunde sammen med den forreste er din kat defekt. Men eftersom en landasinde laver din egen spænding skal den ikke være på 0 v

• #4   11. sep 2013 Omg det mig der er en idiot til at læse det diagram fra morgenstunden af smiley

Kørte bare hen og aflæste volt, som så ikke er på sonden smiley ( jeg bruger normalt volt, det syntes jeg et lettest ) smiley men den hænger i lean, så det er fint nok, den følger ihvertfald ikke den forreste smiley

• #5   11. sep 2013 Men du skal måle den bagerste med over 2500 omdr, hvis du skalregne med din måling ( der skal noget mere flow igennem katten ) og noger er ikke aktive før der kommer omdr. På, så aflæs den når du gør der.

• #6   11. sep 2013 jeg prøver lige senere at tage en ny prøve af det, med 2500 omdrejninger, men den foreste lambdasonde, kan man vurdere ud fra de få data, om den er ok ?

• #7   11. sep 2013 nåja , jeg havde en log fil af den liggende, hvor den blev optaget mens bilen kørte.

http://www.filedropper.com/livedata20044astra-genginez16xep

bilen begynder med kold motor, under idle speed offset, kan man se, at på et tidspunkt, slukkes cold motor styring, det er nok mere vigtigt at se på dataerne derfra..
    WHO CARES ANONYMOUS: lambda sonden 2'eren viser 0 nogle gange, er det ok at den viser 0 ? og lidt længere ned ad skemaen, gør den det 18 gange i træk.

også lige grunden til at jeg prøver at finde en fejl, er at hvergang jeg har kørt på motorvejen i over en halv time, får jeg disse to fejl
    p0170 - (2) Fuel Trim System Lean
    p0136 - (1) O2 Sensor 2 Circuit Voltage High - Not Present
    også kører den sådan set kun 9-10 km/L ved blandet kørsel, og jeg trykker ikke meget på pedalen, selv min gamle 1,8 passat kørte 11-12 på literen, og min brors golf 1,8 gti med ca. 180 hk, kører meget mere økonomisk end min 1,6 twinport astra G stationcar fra 2004.... på papiret står den til at kunne køre 16,5 km/l, det regner jeg selvgølgelig ikke med ,men den burde minimum kunne køre ca- 13 km literen..

• #8   11. sep 2013 ved den anden link skulle man registrere sig, prøv den her

http://wikisend.com/download/179068/Livedata_2004_(4)_Astra-G_Engine__Z_16_XEP.html

• #9   11. sep 2013 Kan ikke se log filen på min mobil, så kugger senere, men den bagerste sonds har intet med indsprøjtningen at gøre, den er der faktisk kun til st vise om katten virker eller ikke virker. Det er den forreste der styre det show.

Hvis den bagerste sonde viser 0v ved driftvarm motor ig 2500 omdr +- vil jeg mene der er en fejl i den, da din motor ecu vil tro der ikke kommer noget ikt igennem din kat.

Men den trækker fint osv. Ikke? Også med lampen tændt?

• #10   11. sep 2013 nej, den trækker faktisk sløvt, og jeg kan ikke mærke forskel på før og efter advarsels lampen er tændt.

• #11   11. sep 2013 Hvis du har mulighed for det, pil katten af og se om den er smeltet/ stoppet eller andet.. Evt erstat den med et rør og tag en tur

• #12   12. sep 2013 nej ikke lige her i den nærmeste fremtid, da jeg ikke lige har adgang til en garage,.........pokkers... skulle have købt en mazda, som på dit billede eller en honda smiley har aldrig nogensinde haft problemer med motorerne med de 5 forskellige mazda'er vi har haft igennem tiderne..kun små ting og rust. og en opel kadet 1,6 og vectra A 2,0 i, var det to eneste tyskere jeg har været glad for. næste bil skal være en japaner igen...

jeg kom lige i tanker om noget, astraen trækker rigtig godt ved kold motor, det er lige kun når motoren bliver varm..

• #13   12. sep 2013 Okay, så det nok ikke din kat eftersom der ryger mere igennem når den er kold.

Men jeg vil stadig ikke mene det er fejlen på den bagerste sensor der er dit problem.

Tror du skal arbejde efter den anden, altså at det køre på mager blanding.

Prøv lige at kontrollere vaccum langer eller om den trækker falsk luft på indsugnings siden..
    Brug evt noget startgas/bremserens eller en billig deo og sprøjt på alle steder til din indsugning.

• #14   12. sep 2013 jeg har allerede prøvet at kigge efter revner, men det kan godt være jeg har overset det, men det med deo/startgas, skal man så sprøjte det og samtidig lytte efter motoren for at høre forandringer i motor lyden ?

det vil jeg så prøve, men tusind tak for at du brugte tid på at svare mine spørgsmål og tak til de andre også.

• #15   12. sep 2013 Ja lige præsis... Hvis den suger det med ind vil den formentlig stige lidt i omdr... Husk også på flagen mellem manifold og topstykke

Kommentér på:
lambda sensor værdi ? den efter katalysator

Annonce