{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

corolla har stået stille og starter ikk {{forumTopicSubject}}

hej der ude smiley

jeg har en 1,6 gsi e10'er, jeg har gået og bygget på i ferier osv. men efter den er samlet starter den sgu ikk, den har holdt stille 3 år smiley

der er gnist, men den kommer ikk med benzin, har skiftet tanken, men slangerne kan jo ikke sættes forkert kan de, de passer jo sådan set sammen i str.

min tanke er benzinpumpen, men ville lige høre der ude, om der nogen måde man kan tjek det på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  corolla har stået stille og starter ikk
  • #1   11. sep 2013 Benzin er for gammel til og starte med. Så start med og tøm tanken og hæld noget nyt på. Tjek derefter om pumpen overhovedet kører. Det kan du blot høre når du sætter tænding på, eller bare lige prøver og tørne motoren en lille smule - så skal den køre i 2-3 sekunder efter.

Hvis pumpen kører skal den starte, forudsat der er fin gnist og kompression.

• #2   11. sep 2013 Få en til at stikke øret ned til benzin pumpen mens den anden starter bilen... Mener den sidder i tanken på sån en, ret mig hvis jeg tager fejl:)
    Så kan du udelukke det... Summer den burde den virke, gør den ikke det, skal du måle om den får strøm... Gør den det er det benzin pumpen den er gal med gør den ikke skal du finde ud af hvad det så er... Kan være noget rigtig bøvl af finde problemet, i det tilfælde ville jeg skifte relæet til benzinpumpen til at starte med.
    Havde en celica med samme problem, og der var det relæet. Relæet klikkede fint, men fungerede bare ikke...

Beklager det forvirende skrift, håber du kan bruge det alligevel:)

• #3   11. sep 2013 okay benzin skulle være ny har skiftet tank fornylig, men har kun fydt max 5 liter på, er det nok? benzinpumpen sidder i tanken ikk?

• #4   11. sep 2013 Pumpen sidder i tanken jo. Der er adgang til den, igennem en lem under bagsædet. Kører den ikke må du finde relæet til den, og måle om der kommer strøm fra relæ til pumpen i start øjeblikket. Hvis ikke, er relæet deffekt.

Hvis pumpen kører, er det værd og tjekke dit benzinfilter også. De kan godt falde sammen efter så mange år...det sidder på brandvæggen ude i motorrummet.

• #5   11. sep 2013 Giv den et skud diesel start så skal du høre den brumme smiley

• #6   11. sep 2013 Det kan også være noget inden i pumpen hvis den kører og der ikke kommer benzin ud til benzinfilteret:)
    Har forresten en benizin pumpe fra en 4age celica, ved ikke om den passer, men tror nærmest det er den samme:S

• #7   11. sep 2013 Hvis tanken er helt tom i 5 liter lige i underkanten. Pumpen kan godt have sat sig ja.

Kommentér på:
corolla har stået stille og starter ikk

Annonce