{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.165 visninger | Oprettet:

Bmw E46, tikker fra ventilerne {{forumTopicSubject}}

Som ovennævnt så tikker min E46 fra ventilerne, men mærkeligt nok kun om morgenen... og kun indtil den får 2-3 gas pedaler, også stopper den....

Olie standen er lidt over halv.. Jeg kører med 5w40 olie..

Og det er ca. 5-6000 km siden jeg har skiftet olie, men løbende fyldt på når den har manglet..

Nogen der har et bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw E46, tikker fra ventilerne
  • #1   19. sep 2013 Giv den en gang olierens, næste gang du skiftet olie, har løst problemet flere gange med det brugte produkter fra Förch

• #2   19. sep 2013 Fyld nu bare olien op til top punkt.

Men den vil tikke lidt i starten da olien lige skal op til de hydrauliske løftere inden de kan udligne spillerummet.

• #3   19. sep 2013 En bmw skal aldrig tikke smiley heller ikke i starten.

• #4   19. sep 2013 Hvad har den kørt? Og kan du læse olietrykket på den?

• #5   19. sep 2013 Søren K: hvordan vil du beskrive en olie rens forgår?

• #6   19. sep 2013 Søren H: den har kørt 220.000 km, og nej ikke olie trykket.. men kun olie standen..

• #7   19. sep 2013 Argh Søren. Hvis bilen står udenfor et par dage uden at være startet op, så er olien altså forsvundet fra løfterne og så vil den tikke.

• #8   19. sep 2013 Det en bøtte med en væske, man hælder i den gamle olie, og så skal stå og køre i 15-20 minutter i tomgang, (og kun i tomgang smiley ) og så skifter man ellers bare olie'en, og så kan man med fordel og hælde deres nano i. Jeg har selv brugt den på min E46 316 (1.8) og det hjalp. Har brugt det på flere biler.

• #9   19. sep 2013 Min 328i har fået en omgang motorrens fra liqui moly og efterfølgende fyldt op med liqui moly olie plus MOS2 addetiv og hydralisk løfter addetiv = tikker stadig.. 1000kr ud af vinduet..

• #10   19. sep 2013 Derfor brug Förch smiley jeg har også brugt det på en Passat 1,6 (har aldrig hørt en motor tikke så meget) den fik en tur og det hjalp også der smiley

• #11   19. sep 2013 Inden jeg kastede mig ud i alle mulige tvivlsomme mirakkelkure ville jeg få kontrolleret olietrykket først. Lavt olietryk kan give dine symptomer

• #12   19. sep 2013 har lige skiftet ventilløftere på min galant gti (de er også hydrauliske). snakkede med en som har meget forstand på sådan nogen inden jeg begyndte, for det kunne jo være at tikken ville forsvinde med alle de mirakel midler man kan putte i olien.
    Han sagde til mig at jeg ligeså godt kunne skifte dem, for det var kun en nødløsning og det ville komme igen.

har skiftet alle 16 og den tikker overhovedet ikke mere.
    inden du begynder på alle de der midler man kan putte i olien, så kan det jo også være at de er slidte ik. og så hjælper det ikke en skid

• #13   19. sep 2013 k.m jeg brugte ca 300 kr, og min bmw tikkede heller ikke mere og der gjorde den heller ikke efter 1.5 år. ( blev totalskadet) det har jo ikke noget med mirakelkur, at gøre, det renser jo bare motoren for olieslagger og skidt

• #14   19. sep 2013 Søren k. Dit argument er godt nok. Men tvivler på det er et sod/koks relateret problem når det forsvinder når den for omdrejninger og kommer igen når den falder i omdrejninger.

Lyder for mig mere som slidte løftere (mekanisk slør) eller et olietryksproblem.

• #15   19. sep 2013 søren H.
    korrekt

• #16   19. sep 2013 Søren H.
    Nu skriver han jo heller ikke, at det kommer igen, han skriver at der forsvinder efter, at han giver gas et par gange, og jeg har selv haft en e46 med akkurat samme problem,

• #17   19. sep 2013 Tror det er et spørgsmål om hvordan man læser det.

• #18   30. sep 2013 En olie rens kur, samt nyt olie + filter. Har løst problemet. Tak til Søren K, for sin venlighed og erfarne hjælp !

Kommentér på:
Bmw E46, tikker fra ventilerne

Annonce