{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.638 visninger | Oprettet:

FEJL..Olie skift Aut. Gearkasse Honda Stream...... {{forumTopicSubject}}

Skal sgu lige af med et surt opstød, opstød over de olieselskaber der skovler penge ind, men ikke har bare lidt stolthed og står ved deres ansvar.
Sku sur røv at man ikke kan stole på olie fabrikanternes anbefalinger.
Købte en Honda Stream 2.0 VTI Aut. 2002 med 113.000 km på uret.
Kender ham der har haft den fra ny, så ved at den aldrig har været kørt hårdt.
Ville give den lidt service da jeg havde købt den, så den fik nye skiver og klodser, olie og filter + tændrør og så lige også gearkasse olie, sagde til Refako at jeg skulle have det bedste , som blev anbefalet til netop denne gearkasse, på valvolines hjemmeside anbefalede de deres Maxlife ATF til 132kr + moms pr. Liter = 495.00kr for 3 liter.
Fik Valvoline gearkasse olien , der skulle være den rigtige og som valvoline anbefaler til netop min bil påfyldt , men så efter 20 km skiftede den helt åndsvagt, fik besked af honda at jeg skulle få skiftet til hondas olie med det samme, fik gjort dette gjort 4 gange med 3.L hver gang, da der er 6.L i , men kun kan skifte 3.L af gangen.
Så skiftede den normalt igen, men den begyndte nu også at larme fra et leje i højgearsakslen efter 50 km. Bilen har kun kørt 114.000km og det ligner sgu ikke Honda at gå ned efter så få km.....

Har talt med importøren af Valvoline og selv om der står i hondas parpirer at der kun må anvendes Hondas egen olie, så bliver det en svær sag at vinde.
Som impotørens mand der står for reklamationer sagde, " skaf alle oplysninger om køb, og hele handlings forløbet, evt. Hondas mening om sagen, så vil han se om han kunne tørre den af på Valvoline"
De vil godt sælge olien og tjene godt på den, men hjælpe når det går galt, nej , det er de ikke så interesserede i.
Da jeg jo skal bevise at det 112% kun kan være olien.og en masse andre facts.
Så jeg må nok selv bare få det fikset, en lille ekstra udgift til 12-15 kg.... men er sgu færdig med at bruge og anbefale Valvoline...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FEJL..Olie skift Aut. Gearkasse Honda Stream......
  • #1   24. sep 2013 Forstår dig godt, prøv at tage og ringe til fdm, og se om de kan gøre noget.

  • #2   24. sep 2013 Det er bevist gang på gang at det KUN er Hondas MTF olie der virker (for manual gearkasse) alt andet får gearkassen til at være træg, skære tænder mm...

    det burde ikke være svært at finde beviser rundt på nettet, men om de godkender det vides ikke..


  • #3   24. sep 2013 Det samme gælder for VW´s egen gearolie, som ikke godkender andet end Castrol

  • #4   24. sep 2013 Er selv bruger at valvoline og indlægget er bestemt ikke for at forsvare valvoline.
    Men et par ting som jeg nok ville have overvejet eller tjekket op på, inden jeg gik igang.
    For som jeg læser det har du selv som "perlegrus mekaniker" skiftet olien.

    Undersøgte du f.eks. om valvolinen og den olien som var på kassen i forvejen, kunne blandes uden problemer?

    Hvordan forskriver Honda at man skifter/udskifter en del af gearolien?

    Normaltvis, ihvertfald for mig, så skifter man olien af flere omgange, ligesom du gjorde til sidst, for kun at have Honda olie på igen, hvilket måske pga prisen på olien ikke blev gjort ved skiftet til valvoline.
    Hvilket igen føre tilbage til første spørgsmål, kan de blandes?


  • #5   24. sep 2013 Kent.R
    Nej skiftede ikke selv, ham jeg købte bilen af ville betale hans mekanikker , hvis jeg købte reservedelene.
    Kørte så ud til refako for at hente reservedele, bestående af 4 stk skiver + klodser , 4 stk NGK tændrør , 6.L Valvoline fuldsyntetisk motorolie. Luftfilter og det formøse gearolie til 169,30 kr pr.litter altså 500kr for 3 litter , som efter deres egen hjemmeside kan blandes med andre ATF olier.
    Har efterhånden rodet med biler i over 30 år og kører selv med quattro og + 500hk , men hvis du vil kalde mig perle grus mekanikker, så fred være med det...

    http://www.refako.dk/valvoline-maxlife-atf-til-honda-stream-stream-rn-200105-20-16v-200105-(120015956)-personbil-1-DIVO-80749715956-2298864990

    Og fandt ud af , da jeg jo har skiftet med honda,s olie 4 gange nu, at den faktisk er billigere end valvolines.
    Og nej , der skiftes kun de 3.l ved service skift, det havde vi også undersøgt, det kan du også læse i det link til valvolines produkt ved refako.....


  • #6   25. sep 2013 Fejlen ligger vel i at du har hældt det forkerte olie på i første omgang.
    Du SKAL bruge Honda's egen gearolie til din AUT gearkasse.

    Men at bruge MTF2 eller 3 er vist heller ikke den korrekte olie.
    MTF = Manuel Transmission Fluid

    Men ring da til Honda, de kan fortælle dig præcis hvilken olie du skal hælde på. Slut færdig, glem alt om det uoriginale olie pjat.


  • #7   26. sep 2013 Peter.
    Ved ikke om du ikke kan læse hvad jeg skriver eller bare ikke forstår hvad der står, men det er jo netop Valvoline Maxlife ATF gearolie jeg har brugt,
    A automatic T transmision F Fluid.
    Hvis du klikker på det link der står i mit sidste inlæg, så vil du se at Valvoline netop anbefaler lige precis denne olie, til lige netop min bil.
    Og som en af verdens største producenter af gearolie, skulle man tro at de vidste hvad det var de anbefalede , til de forskellige gearkasser.
    Har været ved Honda i Glejbjerg , både da dan begyndte at skifte åndsvagt, det var også her jeg købte Hondas olie , til at skifte de 4 gange, var så derude i sidste uge, da bilen var blevet indkaldt gennem Honda kampange , da den skulle have ny
    Airbag i passegersæde .
    Han havde så fat i Honda Danmark om de kunne hjælpe mig, ved at demintere den anbefaling Valvoline bruger for olien til brug i min bils gearkasse, men det kunne de ikke, de kunne kun sige at de anbefaler Hondas egen olie, men ikke at Valvolines olie ville ødelægge gearkassen.
    At så de fleste Honda værksteder siger, det tit går galt, når man bruger anden olie, end deres egen, kan jeg jo ikke bruge til noget officielt......
    Bilen har fået skiftet gearolie ved 78000km ved Honda og nu igen ved 113.000km
    Selv om den først skulle have været skiftet ved 140.000km altså først om 27.000km.


Kommentér på:
FEJL..Olie skift Aut. Gearkasse Honda Stream......

Annonce