{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

honda crx delsol motorskift {{forumTopicSubject}}

hej har skiftet motor i en a mine venners delsol som er en orginal vti
den nye motor jeg har lagt i er også en vti motor (b16a2) som den anden men der var dog forskel på indsugningen, thermostathus, olietrykskontakt og nogle andre småting
jeg har rykket alle de dele der nu var anderledes over på den nye motor og lagt den i
nu er mit problem a motoren ruller meget med 1500-2000 rpm i tomgang og ved let gasgivning går den kun på 3 cylinder
og når den bliver varm stiger den til ca 3000 rpm og går fint på alle 4 og så lige pludselig går den ug og vil ikke starte for 2-5 min senere

nogle gode bud
bilen har ikke obd og jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvordan man udlæser de skide blinkkoder

mvh jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda crx delsol motorskift
  • #1   28. sep 2013 Hej
    Jeg har lige et par forslag til dig, dem kan du lige prøve.

    1: Tage en kompretionstest på alle cylinder( skal ligge omkring 10+-2)
    2: Er kølersytemet luftet ordentlig ud?
    3: Indsugnings system utæt måske. Hvis du har skiftet noget omkring indsugning, så kan det godt få motoren til at rulle i tomgang.

    Du kan lige prøve det her, måske kan det hjælpe på dit problem.


  • #2   29. sep 2013 Hey tak for dit svar smiley
    Kølersystemet er ikke udluftet endnu
    Og har skiftet indsugningen komplet med stik og sensore og alt

    Mvh


  • #3   1. okt 2013 Alle B16A2 er MED OBD Og i dit tilfælde så er det en OBD1 motor. Udlæs fejlkoden ved at kortslutte service stikket ved ECuen og drej nøglen om i II. Fejlkode listen kan findes på hondaklubben.

  • #4   1. okt 2013 Den nye motor, hvilken bil kommer den fra ? for der er lidt forskel på dem, hvis den kommer fra en EK civic.

  • #5   2. okt 2013 Begge motore er b16a2 og bilen er ikke med obd?
    Jeg ved ikke hva motoren kommer fra men det var ikk helt den samme
    Mortorophængne i toppen og på bagsiden bar anderledes
    Motorstyringen er anderledes
    Thermostathuse er anderledes
    Indsugning med map sensor og div tilslutninger
    Oliehus ting på topstykket i gearkasse siden er anderledes
    Og vandpumpen var Heller ikke ens
    Den skulle købes til en UK model?


  • #6   2. okt 2013 Har du også stiftet motorstyring?
    Den gamle motorstyring passer sammen med dit lednings net, hvis den anden motorstyring ikke passer sammen med den gamle, så får du problemer, ja hvis den bliver monteret.


  • #7   2. okt 2013 Jo, ALLE B16A2 motorer er MED OBD. Selv de gamle B16A1 er med OBD. Så få udlæst fejlkoden, så finder du svaret på dit problem.

  • #8   2. okt 2013 Den køre med den gamle motorstyring
    Men burde det havde noget og sige hvis jeg har rykket alt over der var anderledes?
    Tændingssystemet er os rykket over?


  • #9   2. okt 2013 Det er ikke nødvendigt at skifte ECUen, hvis motorerne er ens. Kun hvis han bruger en OBD2A/B i en bil som er født som OBD1. Hvis dette er tilfældet, så skal han bare flytte strømfordeleren, dyser og vtec pressure switch over fra den gamle motor, så passer det.

  • #10   2. okt 2013 Lyser din CEL lampe i instrumentbordet ?

Kommentér på:
honda crx delsol motorskift

Annonce