{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Sporing? {{forumTopicSubject}}

Hej BG ^^

Nogen som kender lidt mere til en sporing til min altea dyt? Var til syn for ca 14 dage siden, og ja den fejlede. 4 knækket fjedre :\

Men så har jeg fundet mig et sæt med 4 fjedre, 4 støddæmpere og 4 tårnlejer for ca 2300kr. Kan vist ikke gøres billigere ;). Men skal min dyt spores efter? Jeg vil lade klumpen sidde når jeg piller dæmperen ud. Ingen grund til at skille mere ad smiley

Har nogen andre efaring med det? Benet er det samme som en touran/golf 5 på 55mm.

Manglede lige at det hele er standard dele. Vil ikke det sænkningshalløj da jeg 100 km om dagen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sporing?
  • #1   30. sep 2013 Ja

• #2   30. sep 2013 Ja? Kunne godt lige bruge en grund til hvorfor ;). Man burde da ikke ændrer camber vinklen når den kommer til at sidde samme sted? Bolten låser den jo fast igen?

• #3   30. sep 2013 4 hjulsudmåling er den rigtige vej. Det er jo peanuts i forhold til hvad det ellers koster at have bil og at hjulene har den rigtige indstilling, betyder meget for om bilen kører godt.

• #5   30. sep 2013 Da jeg skiftede foran på min sku jeg ikke spore den så ville jeg da mene du ikke burde

• #6   30. sep 2013 Der skal du ud og have fat på nogle justerbare bærearme osv.. hvis du vil ændre i camber

• #7   30. sep 2013 Når man nu læser at du ikke kan fornemme at du kører med 4 knækkede fjedre, så kan du nok heller ikke mærke om sporingen står helt ude i skoven smiley
    bare kør til du kan se på dækkene om de er slidt skæve, så skulle den nok have været justeret............ELLER lav det rigtigt....

• #9   30. sep 2013 smiley

• #10   1. okt 2013 På en vw kan man ændre meget på camber når man løsner de 2 bolke der holder fjederben og spindel samlet.. Kan ikke lige mindes hvordan det ser du på en g5men er den med 2 bolte der samler fjederben og spindel skal den 4hjulsudmåles. Og det er ikke til diskusion.

• #11   1. okt 2013 Hehe sikke en masse gode idéer folk kommer med xD. MEN jeg tror skam på nisser ;). Altså har kørt med knækket bagfjedrer siden jeg har købt bilen. Blev også synet med det for 2år siden ;b (siger vi ikke til nogen). Og den 4hjuls udmålt for 1år siden. Og kan ikke bemærke mere slidtage på dækkene end normalt. Så tror sgu ikke at sporing er ude at vinklen. Så jeg afmontere bare de ben og prøver lykken smiley som sagt lader Jeg klumpen hænge hvor bremsenskiven osv hænger.

Tak for svarene de store guder! ;D

• #12   1. okt 2013 Når du løsner boltene hvis den er med 2 bolte mellem fjederben og spindel, rykker du camber.

• #13   1. okt 2013 Så snart du rører/udskifter noget ved styretøjet skal bilen 4-hjulsudmåles.

Om så folk påstår at de har udskiftet noget, og ikke har behøvet, aner de jo rent faktisk intet om det, for de har jo ikke fået det kontroleret.

Udskifter du en bærekugle på en bil, skal den udmåles, for der er ikke noget der siger den kugle er 400% identisk med den gamle, og ændre du lidt på f.eks Camber, ændre du også på Toe, selvom du overhovedet ikke har rørt Toe.

Når du skifter en hel undervogn, skal den helt sikkert udmåles.

• #14   1. okt 2013 Du får den simpelthen 4-hjulsumålt MENS den har en knækket fjeder ???
    Og tror at ALT står perfekt nu , efter at du har skiftet dele på styretøj/undervogn ???
    At du ikke selv kan høre det...................

• #15   1. okt 2013 Hvorfor spørger du overhovedet?

• #16   1. okt 2013 R.b jeg har fået udmålt min og der var det ikke nødvendigt er selv i lære som mekaniker så ved skam godt hvad jeg roder med

• #17   1. okt 2013 martin B

Jeg er slet ikke i tvivl om at hvad du siger nok er rigtigt.
    Nu har jeg kun i ca 5-6 år arbejdet på et dækcenter hvor jeg ikke lavede andet en styretøj, og måske 1 promille af gangene, står den rigtigt efter udskiftning af en del.

Fordi man lander i den heldige zone engang, betyder ikke det gælder for alle andre, eller man skal prøve, specielt som mekaniker, at belærer andre om det på det grundlag.
    Du burde et sted i din udd. lære hvor vigtigt styretøj er for sikkerheden, man går heller ikke som mekaniker og fortæller folk at få sløse lavet deres bremser.

• #18   1. okt 2013 Prøver heller ikke at belære taler bare af mine egne erfaringer så det op til folk selv hvad de gør smiley og ja ved også at styrtøj er noget af det vigtigeste som er iorden på en bil sammen med bremserne talte bare af hvad jeg har oplevet smiley

• #19   1. okt 2013 Hvis du er i lære, så kan du ikke benytte egne erfaringer... Egne erfaringer er noget man får når man har været i faget en del år. smiley så det nok derfor det du skriver er lidt forkert

• #20   1. okt 2013 Nonymous egne erferinger med min bil kan jeg da godt bruge med skide nu være med det jeg prøver jo bare at hjælpe manden med det jeg har oplevet med min egen ... og nej det jeg skriver er ikke forkert jeg udmålte min efter jeg havde skiftet og den skulle sjovt nok ikke spores så havde jeg da gjord det hvis den sku men skal sku nok blande mig uden om gider sku ikke diskutere

• #21   1. okt 2013 sku sku sku sku sku.....

• #22   1. okt 2013 Ja det flot ejsing

• #23   17. okt 2013 Jeg er dog selv udlært mekaniker. Og har skiftet utallige mange dele på undervogne på mange forskellige biler smiley og har aldrig nogensinde været udenfor at sporing stod dårligt. Ved ikke om det kan være held det hele? Men jeg tvivler næppe smiley

Men fik de sidste dele igår (4x tårnlejer) så det skal laves i weekenden.

Men vil jo bare hører folks input hvad de gjorde (: men tak!

Kommentér på:
Sporing?

Annonce