1,4 hfi brændstof tryk {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en gammel 206er med en 1,4hdi (8hz mener jeg) .. Den har startsproblemer når motoren er varm. Når den er kold springer den direkte igang.
Jeg har udmålt brændstof trykket ved start.
Trykket ligger helt nede på 80-100bars tryk
Et Common-Rail system skal gerne lave 300bar efter 3 starts omdrejninger ?
Har en ide om det er højtrykspumpen der er slidt så det varme diesel Kan smutte forbi stemplet i pumpen. ( varm diesel er "tyndere") ..
Men så lagde jeg mærke til at trykregulerings ventilen står 14,6% åben når den prøver at starte.. Burde den ikke stå helt lukket for at lave optimalt tryk ?
Når bilen først er startet ligger trykket mellem 250-1200bar som det skal .
Nogle der ved hvordan den ventil skal stå ved motor start
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Jeg vil næsten med 100% sikkerhed sige at det er brændstofrørene i motorrummet det er galt med.
De er lavet i plast og bliver slidt igennem. Lige præcis så meget så der kommer luft i systemet og motoren har startproblemer, men ikke så meget så den er utæt. Problemet plejer at ligge lige under luftfilteret.
Man køber et komplet brændstofrør-sæt, og så er den kørende igen.
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 66 Biler: 14 Emner: 27 Svar: 610
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
sep 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 49
1,4 hfi brændstof tryk