{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

1,4 hfi brændstof tryk {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en gammel 206er med en 1,4hdi (8hz mener jeg) .. Den har startsproblemer når motoren er varm. Når den er kold springer den direkte igang.
Jeg har udmålt brændstof trykket ved start.
Trykket ligger helt nede på 80-100bars tryk
Et Common-Rail system skal gerne lave 300bar efter 3 starts omdrejninger ?
Har en ide om det er højtrykspumpen der er slidt så det varme diesel Kan smutte forbi stemplet i pumpen. ( varm diesel er "tyndere") ..
Men så lagde jeg mærke til at trykregulerings ventilen står 14,6% åben når den prøver at starte.. Burde den ikke stå helt lukket for at lave optimalt tryk ?

Når bilen først er startet ligger trykket mellem 250-1200bar som det skal .

Nogle der ved hvordan den ventil skal stå ved motor start


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1,4 hfi brændstof tryk
Kommentér på:
1,4 hfi brændstof tryk

Annonce