{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Oliver D
Oliver D
Tilmeldt:
15. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Problemer med min skoda {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen


Jeg har en Skoda Oktavia 2.0 fra 2008. For et par siden da jeg var i Tyskland kørte jeg en 130-140 i cirka en times tid da min fart pludselig faldt til de 100 i timen selvom jeg havde spedderen i bund så ville den ikke reagere.

Nogen der ved hvad problemet kunne være og om det er et stort/dyrt problem?


På forhånd tak
Oliver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med min skoda
  • #1   15. okt 2013 Lyder til at den går i limp-mode, bedre kendt som nødprogram. Få en tester på, vores gamle Passat gjorde det samme, og det var en eller anden sensor til turboen.

  • #2   15. okt 2013 Afhænig af motor kunne det også være luftmassemåleren der er gået en tur

  • #3   15. okt 2013 ved ikke hvor du fra , men kan måle det ud for det


  • Oliver D
    Oliver D Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   15. okt 2013 Og der skal lige tilføjes at der var nogle smårpblemer med turboen da jeg købte bilen, det blev så rettet af bilforhandleren(ifølge dem) da jeg sku hente bilen.

  • #5   15. okt 2013 Prøvede det samme med min A3, det var turboen som ikke havde det super godt. Da det skete var jeg igang med at overhale en anden bil, pludselig faldt den fra 150 km/t til ca 110 km/t, og maste den i bund, men skete meget lidt. Holdt ind til siden, slukkede for bilen, og den var klar igen. På værkstedet var dommen at turboen var ved at gå.

  • #6   15. okt 2013 Det kan være turboen, eller den dåse til justering der har sat sig.
    Ofte er det et tegn på at turboen skal skiftes desværre, men nogle kan massere den vakuum dåse så den kan justere selv igen.

    Den går i nødorogram fordi den får for meget tryk da turboen ikke kan "koble ud" igen. vil næsten vædde på at når du har haft bilen slukket lidt, og starter den igen, så er fejle væk, men giver du den lidt peber så kommer det igen.


  • Oliver D
    Oliver D Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   15. okt 2013 Hvad koster det at få skiftet turboen?
    sådan cirka?

    Der er endnu ikke gået 6 måneder siden jeg købte bilen, så forhandleren burde vel dække det?


  • #8   15. okt 2013 hvis ikke forhandleren har snakket om turboen så bør han dække ja.

    men jeg vil skyde på det ligger i 5-7 kilo, men det er bare et gæt. selve turboen koster nok 4-5 kilo tror jeg.


  • Oliver D
    Oliver D Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   16. okt 2013 Altså der står i kontrakten at der var noget galt med turboen men at han ville fixe det inden jeg fik bilen og det sagde han også at han havde gjort?

  • #10   16. okt 2013 find ud af hvad det var, alt efter hvordan og hvorledes kan det være du ikke er dækket.

Kommentér på:
Problemer med min skoda

Annonce