{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Vinderdæk **Budget** anbefalinger??? {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at kigge på hvilke vinterdæk der skal investeres i til min Audi. Det nemme valg må være et sæt MICH. ALPIN A4 225/55R16.

Jeg har dog kig på lidt billigere alternativer, da min erfaring siger mig at det af og til godt kan svare sig.

Jeg har blandt andet haft kig på et dæk fra mærket Falken.

http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop. ... p=D-119118

Nogle anbefalinger for/imod på ovenstående? Forslag til alternativer modtages med kyshånd. Også hvis Du eventuelt har nogle gode brugte liggende, som du sælger til en fornuftig pris.

God dag derude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinderdæk **Budget** anbefalinger???
  • #1   16. okt 2013 Min erfaring er, at man får, hvad man betaler for. Køb Michelin, Continental, Bridgestone eller Goodyear. Jeg vil ikke gå på kompromis med det eneste der forbinder bilen til vejen.

  • #2   16. okt 2013 Nokian laver udemærket vinterdæk

  • #3   16. okt 2013 Hej jef jeg vil næsten sige det samme men hold dig fra Goodyear. Dig vil jeg sige at hvis du kigger på budget. Så køb gislaved hos afl.dk. jeg har monteret rigtigt mange af dem uden problemer og de står virkeligt godt fast


  • #4   16. okt 2013 Nokian er Svenskernes farvorit.
    I hvert fald når det kommer til dubbdæk.

    Jeg har selv nokian hakkapeliitta 8 til min volvo


  • #5   16. okt 2013 Jeg kører nu på nokian.. så vidt jeg kunne se, er det hvad mange nordmænd kører på + de kommer fra finland, der om nogen må have værre vintervejr end os smiley

  • #6   16. okt 2013 Gislaved er også en svenskerfavorit.. og jeg er enig med rasmus at man skal holde sig fra de nye generationer goodyear - de LARMER når de har kørt 10000... smiley

  • #7   16. okt 2013 prøv evt Hankook dem er jeg pisseglad for

    Jeg ville som Rasmus er inde på holde mig fra Goodyear


  • #8   16. okt 2013 Nokian opfandt faktisk vinterdækket og de laver vinterdæk til de nordlige vintre som lige er det værre end vi ser herhjemme smiley

  • #9   16. okt 2013 Vi sælger Stortset kun nokian dæk. og for satan de spiller!

  • #10   16. okt 2013 smiley *popcorn* smiley

  • #11   16. okt 2013 kleber.

  • #12   16. okt 2013 Nu har vi jo ikke de samme forhold som de har i Norge og Sverige, så de dæk der er super gode deroppe/ovre, er ikke altid det bedste herhjemme.

    Men som de andre siger, lad være med at gå på kompromis, og lad være med at spare for meget.

    Mine erfaringer med vinterdæk er at de bedste er Continental Winter Contact TS8xx, det har jeg haft før, og det bliver købt igen.
    Lige nu har jeg Michelin Alpin A4, de er også gode, men jeg syntes der er for meget larm i dem, og så er Continental lige en tand bedre.
    Prisen er der ikke stor forskel på, men den smule Continental koster ekstra, er det værd.

    Hvis man ikke kører ret meget, og bare vil have et billigt dæk, som også virker, så ville jeg gå efter Kleber, de bruger de ældre Michelin mønstre, og det virker fint nok, så må man lade bilen stå de dage hvor det er helt slemt.


  • #13   16. okt 2013 købte sidste vinter den nye model fra Hankook de hedder w 320 i 17" og gav 4000 kr, alle andre modeller var dobbelt så dyre.

  • #14   16. okt 2013 Mht. til pris, så er Michelin en anelse dyrere end Continental.

    Jeg har den erfaring, at Continental bruger jeg som sommerdæk, Michelin som vinterdæk. Dog har jeg givet Michelin en chance på min nye bil på alu-fælgene, som er med sommerdæk. De ligger godt på vejen, jeg har intet at klage over endnu.

    Jeg havde Michelin Alpin A3 på den gamle bil, en Corsa C fra 2006, og de var en drøm at køre på. De tog fat, når det var nødvendigt, og der var praktisk talt ingen dækstøj.

    På vores Stilo har vi Continental TS8xx som vinterdæk. Det er min fornemmelse, at de ikke er lige så gode som Michelins vinterdæk. Der er lidt mere dækstøj. Det skal så lige siges, at Corsaen kører med 14 tommer som standard, Stiloen kører med 15 tommer som standard.


  • #15   16. okt 2013 jeg har selv prøvet lidt forskellig på mine biler, og på de sidste 3 biler har jeg haft (på min seat havde jeg 225/45-17 BF Goodrich g-FORCE WINTER, på min G5'er 225/45-17 Kleber Krisalp HP 2 og på min audi 225/55-16 ContiWinterContact TS830P) og de erfaringer jeg har med de 3 så er det helt klart Conti der var det bedste tæt forfulgt af BF Goodrich.
    så hvis du gerne vil lidt ned i pris men stadig ha et godt kvalitets dæk så er BF Goodrich g-FORCE WINTER et godt alternativ


  • #16   16. okt 2013 Mike F >> Det kommer an på størrelsen af dækkene, umiddelbart var det dyrere at købe Continental WinterContact TS850 end det var at købe Michelin Alpin A4, både da jeg selv skulle bruge det og da de gamle skulle købe nu her.

    Men jeg ville klart anbefale Continental, der er langt mindre støj end der er i Alpin A4, som jeg selv kører på lige nu (185/60-15).

    Jeg selv køber fremover Continental både til sommer og vinter, det er det bedste resultat jeg har haft smiley


  • #17   16. okt 2013 Erfaringer er forskellige - men jeg er glad for, at vi er enige om at købe gode dæk. Det kan ikke betale sig andet - de holder jo længere også. I sidste ende koster det det samme, eller også kan det være det endda være, at det er billigere at købe de gode dæk.

  • #18   16. okt 2013 Har nogle billige Thansen vinterdæk foran, og Vredstein Snowtrac 3 i bag, og det er sgu noget der virker! Det ligner nogle traktordæk, men de står rigtig godt fast. Og så er min Volvo jo også en slags traktor smiley

  • #19   16. okt 2013 hej vil sige at erfaringen fra mig selv og alle kundebilerne i snevjr er at michelin og conti samt til dels bridgestone er bedst i danmark da det er dem der står bedst fast på vores sjappede veje med lidt is. hvor imod man kan køre en fiat pande ret igennem nordpolen med gislaved eller nokian og til dels også vredestin(larmer meget). men de 3 sidste fungere altså bedst i rigtigt sne. men stadigvæk mit eget valg er gislaved eller continental og conti er faktisk efterhånden billigst ud af de dyre.

  • #20   16. okt 2013 fik mine hos en der hedder per Nor i gram, han kunne skaffe næsten alle typer sommer og vinter dæk.

  • #21   16. okt 2013 Bo P: Fik du dem, eller måtte du betale?

  • #22   16. okt 2013 Betalte selfølgelig for dem ?? der er jo ikke noget i bette Danmark der er gratis

  • #23   16. okt 2013 Simon N:
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge at bytte dem rundt, så du får Thansenerne på trækhjulene og Vredestein på styre/bremsehjulene.
    Kørte på Sunny/Winter på min e21er og for helvede hvor ku den grave sig igennem ALT og op af alle bakker i Randers selv når der var kørsels advarsel selvom den var kørt til jorden også.
    Men nu er det jo ret begrænset hvor meget sne vi reelt set får, og når vi endelig gør, så er det ofte ikke dækkene der gør vi ikke kan komme fri.
    Langt det meste er jo rimglat og frostvåde veje som man skal kunne stå fast på, bedre end det brune sæbe en gang våde blade i et sving kan lave.
    Og der er det ikke altid at Thansens er de bedste til våde veje, hvorimod de er eminente til store snedriver..


Kommentér på:
Vinderdæk **Budget** anbefalinger???

Annonce