{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Troels M
Troels M
Tilmeldt:
12. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Efterfylding af olie på autmatgearkasse 1998 Audi A4 (B5) Gearkode DMV {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,

Er der nogen der tilfældigvis ved hvordan man efterfylder olie på en gearkasse fra overskriften?

Er der via et fyldeplug i bundkaret eller er der en anden studs eller lignende?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterfylding af olie på autmatgearkasse 1998 Audi A4 (B5) Gearkode DMV
  • #1   16. okt 2013 Der sidder en prop i bunden af gearkassen.. smiley

  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   16. okt 2013 Ok, super! Har nemlig hørt snak om at der muligvis var et andet påfyldningspunkt. Det er en 1.9 tdi med en 4 gears kasse. Hvis det gør en forskel smiley

  • #3   16. okt 2013 Altså jeg er ikke 100. Har skiftet olie på en multitronic og fik at vide at fremgangsmåden var den samme på en tiptronic, men det er jo lige årgangen nyere end din, så kan da godt være der er en anden mulighed. Er der en oliepind på din kasse? For i så fald kan du fylde olie på igennem den?

  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   16. okt 2013 Jeg har ikke haft bilen på lift eller bukke endnu, så har ikke været under for at se om der evt. skulle være en fill plug i bunden, men hvis man ser bagerst i motorrummet oppe mod branskottet er der en lille "arm" der stikker ud af fra gearkassen, jeg er svært fristet til at tro at det kan være en fyldestuds, men er ikke sikker haha. Så inden begyder at tvinge låget af osv ville jeg høre om andres erfaringer.

    Evt også om det er påkrævet at motoren kører eller bilen står i gear når man fylder...


  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   16. okt 2013 http://www.getriebe.tv/index.php?page=shop.product_details&product_id=536&flypage=flypage.tpl&pop=1&option=com_virtuemart&Itemid=64

    Det der stikker ud på siden der, med den røde ring omkring, kunne det ikke godt være til at påfylde olie?

    Tryk evt billedet større for at se


  • #6   16. okt 2013 På min bil er foregår påfyldning gennem røret til målepinden - Det kræver en lille tragt og god tid smiley

  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   16. okt 2013 Er det en gearkasse af samme type som den på billedet? Få det kunne godt ligne noget med en tragt og god tid! =D

  • #8   16. okt 2013 Nope, det er en toyota, men det er mit indtryk at det er meget normalt at det foregår sådan.

  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   16. okt 2013 Ja ok, det skal have et forsøg i så fald. Bliver nok meget klogere når jeg en gang får bilen på lift. Tak for hjælpen!

  • #10   16. okt 2013 Du skal også være opmærksom på at meget af gear olien i sådan en sidder rundomkring i kassen, i torque converter og magnetventiler, så hvis du bare tømmer ud af bundkaret får du sikkert ikke mere end 1/3-1/2 af olien ud af den. Der findes pumper der kan cirkulere nyt olie ind, eller hvis den har en ekstern olie køler kan du pille slangerne til den af, og få den til selv at pumpe alt den gamle olie ud.

    Du kan evt. prøve at få fat i en service manual og kikke i den.


  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   17. okt 2013 Ja det virker som om at det lidt mere advanceret en som så, den forrige ejer har haft skiftet alt olie og filiter + fået kassen flushet.

    Men jeg har en kraftig mistanke om at der er blevet fyldt for lidt olie på efterfølgende, så der er egentlig bare tale om at jeg ville toppe op så at sige.

    Jeg skal bare lige finde ud af hvordan det skal foregå, da jeg kan forstå det er meget forskelligt =)


  • #12   17. okt 2013 Ja, du skal også være sikker på hvordan man skal måle niveauet. På min er det med motoren varm, og tændt.

Kommentér på:
Efterfylding af olie på autmatgearkasse 1998 Audi A4 (B5) Gearkode DMV

Annonce