{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

LED kørelys og xenonforlygter, ledninger. {{forumTopicSubject}}

Jeg er næsten færdig med at montere LED kørelys på min Impreza.

Men syntes jeg er stødt på et lille problem på kursen.
Lygterne er skruet på, ledningerne er trukket op til batteri osv.

Lygternes ledninger bliver forbundet med en boks, hvor der går 3. ledninger ud af.
1. sort = stel
1. rød = plus
1. orange til forlygterne (så boksen ved hvornår de skal tænde og slukke, da de jo kun må være tændt i dagslys uden forlygterne).

Men nu har jeg jo DS2 org. xenon på min bil, hvor jeg jeg lige tilslutte den orange på det system?

Sættet er et Hella LED 5 dayline sæt. Erfaringer tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED kørelys og xenonforlygter, ledninger.
  • #1   19. okt 2013 Jeg har lavet samme nummer på min Vectra C.

jeg valgte at sætte det på ledningen til positionslyset. Det er meget nemmere... Så hvis du ønsker at bruge positionslys sammen med fx tågelygterne så er LED´er slukket..

• #2   19. okt 2013 Men hvordan styrer man så lige, at LED kørelyset slukker når man tænder forlygterne når det kører ind over pos. lyset? smiley

For mit pos. er tændt på bilen både med og uden forlygterne tændt. smiley

• #3   19. okt 2013 Du skal koble kørelys relæet fra, så du manuelt på kontakten tænder for dit nærlys.

Så vil din LED lygter også slukke, så snart der kommer pos. lys på.

• #4   19. okt 2013 Vil du gerne have LED´er kan være tændt sammen med positionslyset eller først slukkes når der kommer nærlys på?

• #5   19. okt 2013 ja kørelyset skal deaktiveres.

• #6   19. okt 2013 Tænder jeg ikke allerede manuelt for nærlyset? Jeg mener, der er 3. stadier på kontakten inde i kabinen.
    1. Intet lys overhovedet.
    2. Pos. lys tændt samt baglygter. (Kombination til tågelygter som kørelys?)
    3. Pos. lys samt nærlys, baglygter osv. tændt.

Giver det nogen mening? smiley Ulovligt er det nok, men det ville da være øv at skulle have slukket pos. lys om dagen når der også er LED i dem. smiley

• #7   19. okt 2013 Da LED lyset kommer til at fungere som det nye kørelys, SKAL de slukke eller gå på halv styrke sammen med positionslyset da det så er den nye lygteføring.

• #8   19. okt 2013 Jesper M
    Normalt gør man ikke smiley

Men hvis du har en indstilling på lyskontakten der hedder intet lys - så vil dine LED lygter lyse her, som de eneste.

Montere du så den orange ledning til positionslyset, vil det virke efter lovkravene.

• #9   19. okt 2013 Ja, jeg er så langt med at LED kørelysene kommer til at fungere som kørelys om dagen, og derfor skal slukke eller gå ned på halv styrke (og fungere som pos. lys) når xenon nærlyset så bliver tændt om natten. smiley

Jeg ville gerne have det til at fungere som følgende, hvis det da kan lade sig gøre:
    Dagen: LED kørelys + pos. pærene.
    Natten: Xenon lys + pos. pærene.

Altså at LED kørelyset slukker helt når xenon lygterne bliver tændt. smiley

• #10   19. okt 2013 Okay, så hvis jeg montere på pos. lyset, så vil de slukke når der enten bliver tændt pos. lys, eller kørelys med pos. lys også. smiley

Men, så er der heller ikke noget lys i baglygterne eller noget. Er det stadig et lovkrav eller må de godt være slukket i dagslys?
    For jeg mener virkelig, står kontakten på intet lys, så er der INTET lys på bilen. smiley
    (bremselys vel og mærke hvis jeg bremser fungere altid jo) smiley

• #11   19. okt 2013 du skal finde den ledning fra din lyskontakt der tænder for nærlyset, så vil du have positionslys og LED DRL tændt samtidigt.

• #12   19. okt 2013 Hmm... Subaru er ikke de bedste i verden til at proppe ledningsdiagrammer ind i brugsforvirringen. smiley Desvære, for ellers havde det været en smal dag uden jeg skal skille det meste af bilen ad for at følge en ledning. smiley Men logisk nok er det nok den rette løsning. Selvom + på xenonlygterne vel i princippet er det samme?

Den boks på DRL slukker dem jo ned hvis der bliver tilført + på den orange ledning? Om det så er fra pos. lys, xenon lys eller tågelys? Det er vel lige meget? smiley

Er det lovligt ikke at have baglygterne tændt i dagslys? For så må det nemmeste da være at smide den orange på pos. lyset. Så har jeg også stadig muligheden for at bruge tågelyset som kørelys også. Hvis jeg da skulle få den skøre ide. smiley

• #13   19. okt 2013 Det er jo ikke lige meget hvilken ledning hvis det skal følge loven og skal kunne synes.

Mht. til baglys i dagslys:
    Har du ikke læst alle de tråde her på BG hvor folk bander det langt væk at de nye biler med fabriksmonteret LED kørelys alle har slukket baglysene da loven nu tillader det for at spare på brændstoffet og derved udlede mindre CO2.

• #14   19. okt 2013 Nix, men jeg har lige googlet det lidt, og det ser sku ud som om det er lovligt nok. Nej, skrev også at det lovmæssigt nok ikke er helt efter grundbogen at lade DRL og pos. lys være tændt sammentidigt. Men det var, også mest for at baglygterne også er tændt, da jeg tænker de fleste opdager en bil hurtigere med det tændt i dagslys også. Så skidt pyt med om pos. lygterne også er tændt. smiley

Men, nu det lovmæssigt er lovligt at de baglygter er slukket, så ryger det på pos. pærene. Der er jo stadig reflekser og bremselyset virker. smiley

Som jeg læser det, så er problemet ikke at baglygterne er slukket. Men at føren ikke selv ændre lyset ved nedsat sigtbarhed eller ved lygtetændingstiden. Og så kan jeg godt forstå folks arrighed over det! smiley

• #15   19. okt 2013 JEG HAR LAVET FLG. PÅ MIN BIL:::::::::Det er lavet som på de nye biler hvor kun Led lygterne er tændt om dagen og INTET andet lys på hele bilen, når man via stilken tænder for lyset, toner led lygterne ned til positions lys

Har pillet sikringen til det org. kørelys relæ.....Og fundet et sted i sikringsboxen som giver strøm når motoren er startet..

Til led lygterne er der en styrebox som får "nedtonings signal" fra de org. positionslys smiley

Denne løsning er den blevet synet med.

• #16   19. okt 2013 Okay. smiley Jamen nu har jeg smidt det på pos. lyset. Så når jeg har sat den til intet lys, så er DRL tændt på 100%.

Tænder jeg så noget lys, slår det ned på 50% og fungere som pos. lys. smiley
    Så er det efter bogen, og så går den igennem syn med det på også. smiley

Egentligt også en meget fed detalje at de er tændt 10sek efter bilen er slukket. smiley

Tak for hjælpen og god weekend derude! smiley

• #17   19. okt 2013 Så mangler vi bare en lille film smiley

• #18   19. okt 2013 Links til hvad du har købt...

• #19   19. okt 2013 http://www.ebay.com/itm/151055251124?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
    ? smiley

En video. Nahh, i må nøjes med billeder. smiley

Kommentér på:
LED kørelys og xenonforlygter, ledninger.

Annonce