Corsa B - Bremser problemer {{forumTopicSubject}}
Købte for nyligt en Corsa B fra 97 med en 1.4 8v motor.
Det er første gang jeg har en bil med ABS bremser og ved derfor ikke meget om det.
Har haft problemer med at den ville hænge lidt i bremserne hvis den har holdt stille et par dage.
Igår skulle jeg ud at køre og bremserne hang igen. normalvis gir de hurtig slip med et lille "klonk" lyd, men igår da de gav slip gav de ikke den lyd.
Problemet er nu at ved en normal nedbremsning så blokerer den på venstre baghjul. Ved en meget svag nedbremsning gør den det ikke, men formoder det er fordi nedbremsningen er så blød at bagbremserne slet ikke bliver brugt.
Har tjekket for bremsevæske og der er nok på, kiggede også under bilen, kan ikke umiddelbart se noget der er i stykker, men tromlerne ser bestemt ikke nye ud mere.
Nogen der har et bud på hvad der er årsag til det her?
Skal der et sæt nye bagbremser til?
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 3.267
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 366
Det undrede mig bare at den blokerer på baghjulet nu hvor bilen har ABS bremser, men må nok ud og købe nye bagbremser så.
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 366
Belægningen fejlede ikke noget. skillede bagbremserne ad i begge sider. I højre side gik cylinderen lidt trægt, samt den der gevind regulerings stang, som tilpasser når bakkerne bliver slidt (hvad den nu end hedder?) havde låst sig helt fast.
Undrede mig lidt over at det fik venstre side til at blokere, men den har vel ikke kunnet sende "bremse ordren" ordentligt til højre side og derfor sendt falsk til venstre, hvis det giver nogen mening
Fik begge dele til at fungere ordenligt, renset og smurt, siden har der ikke været problemer med noget.
(Hvis der er nogen bilkyndige der kan forklare det bedre end mig er i meget velkommen til det :))
Corsa B - Bremser problemer