{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.420 visninger | Oprettet:

Claus20hz
Claus20hz
Tilmeldt:
13. sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55

Mazda MPS- erfaring fra ejere / mekanikere sgs {{forumTopicSubject}}

Hej har kig på en mazda mps og under prøvekørslen lagde jeg mærke til at hvis man gik lidt til den var det som om den hakkede bremsede lidt op hvis man var for langsom til at skifte gear... altså hvis man accelererer for fuld havre og så skifter gear var det som om den lige nøkkede engang før den trak videre i næste gear. jeg er blevet fortalt at det skyldes turbo tøven hvis man er for langsom til at skifte til næste gear..... er her en mps ejer / mekaniker der kan bekræfte at det skal være sådan og eller fortælle mig at må skyldes en fejl på bilen... afklaring sgs....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mazda MPS- erfaring fra ejere / mekanikere sgs
  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #1   26. okt 2013 er der evt. andet jeg skal være opmærksom på når jeg køber denne model?

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #2   26. okt 2013 bilen er fra 2006-2007 kan ikke lige huske det nøjagtig

  • #4   26. okt 2013 Prøv en anden og mærk, om den gør det samme...

  • #5   26. okt 2013 3/6?

  • #6   26. okt 2013 Jeg har selv en Mazda 3 MPS fra 2008. Jeg har før været vant til turbo tøven fra store turboer fra skyline/supra miljøet.

    Her må jeg sige at MPS'eren har overrasket mig meget!!! Det er den første bil jeg har haft hvor jeg synes ¨gearene er så godt afstemt. Der er absolut intet turbo tøven her!! Den trækker rent hele vejen op gennem omdrejningerne. Der er dog ingen ide i at køre den helt ud i omdrejningerne da den ikke har sin fulde effekt helt oppe mod det røde felt.
    Hvis der andet du vil vide så du velkommen til at spørge.

    Mvh Kim


  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #7   26. okt 2013 men hvis du kører den helt op til ca 5500 og er for længe om at skifte syntes jeg det gir et lille ophold,,,, men når man lige lærer den at kende forekommer det ikke, var mere om det er en fejl på bilen eller om alt er som det skal være?


  • #8   26. okt 2013 du skal være opmærksom på mislyd fra remstramme hjul, det er halv kostbart at skifte koster et par tusinde på autoriseret Mazda værksted. inkl arbejdsløn.
    Anker plader foran har det med at forsvinde og de er et helved at skifte.!!
    Nogen af de første årg har problemer med kæden og det koster kassen og udbedre.
    Mazda 3 er noget hård ved forhjulene samt skiver og klodser foran.
    Mazda 3 har lidt problemer med rust under bagrude samt ved baglygterne hvis ikke man holder øje.
    bagfjedre og støddæmpere bagi har det med at sætte sig med årene, så bagenden "hænger" lidt.


  • #9   26. okt 2013 Det er ikke noget jeg har oplevet på min egen overhovedet. plejer som regel og køre min til omkring 6000 omdr når den får lidt gas, Der synes jeg det passer bedste til næste gear og du rammer det omdrejnings område hvor du har fuld kraft til rådighed

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #10   26. okt 2013 hvordan er modellerene delt op årgangsmæssigt den jeg har ligget på er fra januar 2007, er i tvivl om du har den samme model

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #11   26. okt 2013 sælger er blevet anbefalet af mazda bare at gi den kniven og hvis man går det under kraftig acc forekommer det ikke. jeg har oplevet lidt af det samme med min nuværende lille dieselbil, den gør det samme hvis du kører dørtræk, den accelererer og gir et bette nøk, lidt som om motorstyringen lige skal følge med

  • #12   26. okt 2013 mener de er delt fra 2005-2007 og så fra 2007-2009 hvor den nye model kommer. som går fra 2009 og frem til nu. Den nye Mazda 3 har jo præmiere om 14 dage her i dk.

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #13   26. okt 2013 måske det er fordi din er nyere den ikke gør det... men i teorien burde det jo være samme motor, måske den har fået ny styring

  • #14   26. okt 2013 Har hørt at den motor der i en Mazda 3 MPS har det med at bruge olie?

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #15   26. okt 2013 er også i tvivl om den er født med xenon ?


  • #16   26. okt 2013 Jeg har intet olie forbrug oplevet på min tværtimod. Er jeg overrasket over den ikke bruger bare lidt olie.

    Claus20hz---> Det du snakker om der kan være årsag til de der små nøk som du snakker om, det er den originale ladetryks styring næsten med garanti har sat sig. Eller rettere den originale "blowoff ventil" Det er et kendt problem at de går i stykker. hvilket bevirker at hvis du fx køre ud af lige landevej og holder en jævn hastighed. Så kan du opleve sådan nogen små nøk/ryk hvis du trykker let på speederen.
    Bla. derfor der rigtig mange som skifter den ud med en fra hks, greddy osv. for at undgå det problem.


  • #17   26. okt 2013 MPS'eren er født med xenon og køre med D2S som pærer type.

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #18   26. okt 2013 kasper... det kommer vel an på alder / km som alle andre smiley

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #19   26. okt 2013 ok hvis det bare en bow er det da til at overse smiley

  • #20   26. okt 2013 let forklaring på den originale ventil og dens problem.

    Originale ventiler har en tendens til enten at være åbne eller lukkede, dette kan være irriterende på motorvejshastigheder, når du ændrer på speeder positionen for at holde en jævn hastighed. GFB TMS eliminerer fuldstændigt dette problem, hvilket gør bilen føles mere jævn at køre.


  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #21   26. okt 2013 mht. olie var det heller ikke mit umiddelbare udtryk, aldrig har jeg set så ren afgang uden sod eller lign, topsecret hvad med olie skift er det pr. 10000 ?

  • #22   26. okt 2013 når ja og så skal du ikke køre på den olie som fx en Mazda værksted ville helle på den. den køre på 5-30 olie. Men de bruger sådan noget longlife olie og det mister meget hurtigt smøre evnen når det bruges på turbo benzin biler. Specielt hvis de får noget gas så både motor og turbo bliver godt varm.

    Så kan kun anbefale du bruger noget andet olie og samtidig skifter for hver 10000km og ikke for hver 15000-20000km som Mazda forskriver.

    Jeg køre kun på sunoko olie på min enten 10-60 eller en 5-30 alt efter hva jeg skal. Til trackday og lign kun 10-60racing olie og almindelig kørsel,
    en xenon 5-30 mener jeg den hedder. Men stadig begge olier fra sunoco


  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #23   26. okt 2013 hvad med gearkasse er det en svaghed på dem ved du det ? for bare navnet lyder dyrt smiley

  • #24   26. okt 2013 Min har lige været til service ved Mazda i vejle og de var noget overrasket over hvor fin den var i udstødning, samt hvor fin og ren olien var da de tappede den af. Det havde ham mekanikeren ikke set før. Han har været mekaniker i lidt over 20år og er senere uddannet Mazda specialist. Og laver kun mazdaer i dag. Han har lavet flere MPS'er både 3 og 6'er. men han har aldrig set en med så fin olie som på min og han anbefaler faktisk andre nu og køre på sunoco olien.

  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #25   26. okt 2013 hvorfor sku sunoco olien være bedre, hvilke egenskaber har den der er bedre ?

  • #26   26. okt 2013 Har aldrig hørt noget om gearkasse problemer på 3'eren. Så længe du sørger for at skifte olie for hver 60000km ca. alt efter hvordan du køre selvfølgelig.

    Der har dog været lidt problemer med selv gearlinket ude på selve gearkassen. Med at der var et beslag som kunne knække. Men der laves adskellige forskellige upgrade kits til det.
    Og så har bagerste gearkasse ophæng en konstruktions fejl. Hvor gummiet er for blødt. Det gør at motor inkl gearkasse kan bevære sig for meget hvis man motorbremser voldsomt. Her snakker vi ekstrem kørsel. Men det kan bevirke kiksede gearskift.
    Dette findes der dog også et utal af upgrade aftermarked ting til at forbedre. Både fra COBB, SURE, VIBRATECH osv.


  • #27   26. okt 2013 Det er for det første ikke en longlife olie, så der er ikk de ekstra tilsætnings stoffer i olien som gør den for longlife egenskaberne. Desuden er der zink aditiv i olien som gør at den smøre bedre og at den i peak situationer vil holde olie filmen nogen få sekunder længere end en tilsvarende olie. Nu lyder få sekunder ikk af meget men bare et leje taber olie filmen et split sekund så det altså slut.

    Vi bruger også kun sunoco på de racer motorer jeg har været med til at bygge de sidste 6 år. og flere af dem laver altså over 900hk og vores egen har en måling på 1013hk det så i en skyline og ikk en mazda


  • Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #28   26. okt 2013 måske du har nogen link du vil dele, evt til alternativ bremser mm da de originale jo langtfra er billige smiley

  • #29   26. okt 2013 Jeg vil også sige at du skal skifte olie et sted mellem 5-10.000km. den her motor er hård ved olien. Forurener olien med benzin.

    Min gearkasse føltes ikke helt perfekt i starten. Den havde lidt svært ved 1-2 gear ved koldstart, men efter at have prøvet 3-4 forskellige gear olier, så fandt jeg Millers CRX 75w90 NT 1L og nu er jeg meget glad.

    Ellers som der også er blevet nævnt, så er undervognen ikke den stærkeste.
    Dens gummi bøsningerne overall, er også lidt for bløde hvis du spørger mig.

    Det lille nøk du snakker om, kender jeg godt. Ved fuld acceleration mærker jeg det dog ikke. Synes den holder trykket godt.

    Min er fra 2007(Jan)


  • #30   26. okt 2013 olien køber jeg ved autoslanger.dk oppe ved Benjamin, Det næsten dag til dag levering.

    Bremser har jeg købt et sæt hullede Zimmermann skiver med TÜV godkendelse til bilen. De kostede 1312kr for skiver og klodser til foran. En væsentlig forbedring kontra de originale.


  • #31   26. okt 2013 bremser er købt ved http://www.bildele-online.dk/ og eller handles alt upgrade gennem http://www.streetunit.com/

Kommentér på:
Mazda MPS- erfaring fra ejere / mekanikere sgs

Annonce