3.420 visninger
|
Oprettet:
Mazda MPS- erfaring fra ejere / mekanikere sgs {{forumTopicSubject}}
Hej har kig på en mazda mps og under prøvekørslen lagde jeg mærke til at hvis man gik lidt til den var det som om den hakkede bremsede lidt op hvis man var for langsom til at skifte gear... altså hvis man accelererer for fuld havre og så skifter gear var det som om den lige nøkkede engang før den trak videre i næste gear. jeg er blevet fortalt at det skyldes turbo tøven hvis man er for langsom til at skifte til næste gear..... er her en mps ejer / mekaniker der kan bekræfte at det skal være sådan og eller fortælle mig at må skyldes en fejl på bilen... afklaring sgs....
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Her må jeg sige at MPS'eren har overrasket mig meget!!! Det er den første bil jeg har haft hvor jeg synes ¨gearene er så godt afstemt. Der er absolut intet turbo tøven her!! Den trækker rent hele vejen op gennem omdrejningerne. Der er dog ingen ide i at køre den helt ud i omdrejningerne da den ikke har sin fulde effekt helt oppe mod det røde felt.
Hvis der andet du vil vide så du velkommen til at spørge.
Mvh Kim
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Anker plader foran har det med at forsvinde og de er et helved at skifte.!!
Nogen af de første årg har problemer med kæden og det koster kassen og udbedre.
Mazda 3 er noget hård ved forhjulene samt skiver og klodser foran.
Mazda 3 har lidt problemer med rust under bagrude samt ved baglygterne hvis ikke man holder øje.
bagfjedre og støddæmpere bagi har det med at sætte sig med årene, så bagenden "hænger" lidt.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Claus20hz---> Det du snakker om der kan være årsag til de der små nøk som du snakker om, det er den originale ladetryks styring næsten med garanti har sat sig. Eller rettere den originale "blowoff ventil" Det er et kendt problem at de går i stykker. hvilket bevirker at hvis du fx køre ud af lige landevej og holder en jævn hastighed. Så kan du opleve sådan nogen små nøk/ryk hvis du trykker let på speederen.
Bla. derfor der rigtig mange som skifter den ud med en fra hks, greddy osv. for at undgå det problem.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Originale ventiler har en tendens til enten at være åbne eller lukkede, dette kan være irriterende på motorvejshastigheder, når du ændrer på speeder positionen for at holde en jævn hastighed. GFB TMS eliminerer fuldstændigt dette problem, hvilket gør bilen føles mere jævn at køre.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Så kan kun anbefale du bruger noget andet olie og samtidig skifter for hver 10000km og ikke for hver 15000-20000km som Mazda forskriver.
Jeg køre kun på sunoko olie på min enten 10-60 eller en 5-30 alt efter hva jeg skal. Til trackday og lign kun 10-60racing olie og almindelig kørsel,
en xenon 5-30 mener jeg den hedder. Men stadig begge olier fra sunoco
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Der har dog været lidt problemer med selv gearlinket ude på selve gearkassen. Med at der var et beslag som kunne knække. Men der laves adskellige forskellige upgrade kits til det.
Og så har bagerste gearkasse ophæng en konstruktions fejl. Hvor gummiet er for blødt. Det gør at motor inkl gearkasse kan bevære sig for meget hvis man motorbremser voldsomt. Her snakker vi ekstrem kørsel. Men det kan bevirke kiksede gearskift.
Dette findes der dog også et utal af upgrade aftermarked ting til at forbedre. Både fra COBB, SURE, VIBRATECH osv.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Vi bruger også kun sunoco på de racer motorer jeg har været med til at bygge de sidste 6 år. og flere af dem laver altså over 900hk og vores egen har en måling på 1013hk det så i en skyline og ikk en mazda
sep 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 24
Min gearkasse føltes ikke helt perfekt i starten. Den havde lidt svært ved 1-2 gear ved koldstart, men efter at have prøvet 3-4 forskellige gear olier, så fandt jeg Millers CRX 75w90 NT 1L og nu er jeg meget glad.
Ellers som der også er blevet nævnt, så er undervognen ikke den stærkeste.
Dens gummi bøsningerne overall, er også lidt for bløde hvis du spørger mig.
Det lille nøk du snakker om, kender jeg godt. Ved fuld acceleration mærker jeg det dog ikke. Synes den holder trykket godt.
Min er fra 2007(Jan)
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Bremser har jeg købt et sæt hullede Zimmermann skiver med TÜV godkendelse til bilen. De kostede 1312kr for skiver og klodser til foran. En væsentlig forbedring kontra de originale.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
Mazda MPS- erfaring fra ejere / mekanikere sgs