{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.337 visninger | Oprettet:

Hjulspin i Audi TT 225 Quattro...? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Var ude at prøve sådan en TT'er idag fra 99. Fin vogn, men studsede lidt over at man i 2. gear i vådt føre kunne lave hjulspin - godt nok kun godt et sekunds tid.

Er det normalt i sådan een - at Quattro-systemet lige skal have et øjeblik før det griber ind og trækker på baghjulene ?

Hvad er der ellers af svage punkter på sådan een ? Det er en 99'er, kørt godt tkm 200.

På forhånd tak for Jeres input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjulspin i Audi TT 225 Quattro...?
  • #1   27. okt 2013 hvis jeg ikke tager meget fejl køre de med halex ligesom golf 4 v6 og r32 så det er ikke permanent 4x4 først når forhjulene spinder smiley

• #2   27. okt 2013 Sikker på det ikke var koblingen der gled?

• #3   27. okt 2013 Det er vel fordi den er elektroniks og med difrentialespærre så når der kommer et vis antal procent hjulslip slår baghjulende til, så den ikke slidder på dækkene smiley

• #4   27. okt 2013 Det er jo elektronisk styret så det kan godt halte lidt om det er noget dårligt af betydning ved jeg ikke men en Kia sorento fx kan man stort set ikke kalde en 4x4 da det elektroniske er så dårligt lavet,

• #5   27. okt 2013 Min gamle s3 gjorde det ikke, den nåede ikke at lave hjulspind før haldex slog til. Ikke noget jeg har bidt mærke i

• #6   27. okt 2013 bare fordi der er quattro betyder det jo ikke den ikke kan lave hjulspin

• #7   27. okt 2013 Med 225 hk burde den sgu ikke smutte med hjulene på alle 4.

• #8   28. okt 2013 Jeg har aldrig oplevet at min kunne finde på det. Rigtig nok at det er elektronisk styret men ved bundgas kobler den også 4wd til uden at hjulene spinder så burde reelt set ikke kunne lade sig gøre, med mindre der er en fejl

• #10   28. okt 2013 Det gør en bekendts golf 4 4 motion også - defekt bagtøj smiley

• #11   28. okt 2013 Jeg har også sådan en svend og jeg har aldrig oplevet den gør det. så synes det lyder meget mærkeligt.

• #14   28. okt 2013 Tak for alle svarene.

Der var som sagt tale om en accelration i 2. gear fra ca. 40 km/t i regnvejr - da bilen rammer ca. 3500 omdr/min og virkelig tager ved, så "sejler" den kortvarigt (1-2 sec)hvorefter den bliver stabil igen.

Bilen kørte på 17" michelin vinterdæk, som forøvrigt "sang" højlydt, hvilket ligeledes gjorde mig skeptisk - "K O N G E N" - du nævner bagtøj.... ?

Bilen er en 99'er og dermed 1. generations Haldex/Quattro.

Bør jeg rende skrigende bort fra sådan en svend og worst-case - hvad kan være defekt ?

• #16   28. okt 2013 Det lyder helt forkert det der...

Slidte dæk
    Defekt kobling
    Manglende olie i bagtøjet (eller forkert olie)
    Med flere ting kan være galt.

Men en med Haldex kan max lave 50/50 og den vil altid starte med træk på forhjulene indtil behovet for baghjulene er der. Men de kan sagtens lave "4" sorte streger med omkring 270 hk. Og så lyder det helt forkert at den først skulle have tryk ved 3500 rpm.. det er samtidig med min 3076R lader på samme motor...

• #17   28. okt 2013 Hæng mig ikke lige op på det præcise omdrejningstal - det kan have været ved 3000 omdr.min. Det var første gang jeg prøvede bilen og i skod-regnvejr var blikket rettet mest ud af forruden...... ;-).

• #18   28. okt 2013 Den skal lave momentet allerede ved 2200-2500 rpm faktisk så det lyder ikke synderlig lovende hvis du spørger mig

• #19   29. okt 2013 Jeg har selv en TT Quattro 225. Og tro mig der er noget galt hvis den smider hjulene som du skriver. Uanset hvor hårdt jeg køre med de 272 HK min har nu. Smider den ikke forhjulene alene. Som sagt under belastning og den kørsel er der træk på alle 4 hjul

• #20   29. okt 2013 Underkørsel er der kun træk på forhjulene, begynder de at slippe overføres der kraft til baghjulene. Sådan fungerer haldex. SÅ du kan sagtens opleve den giver et minimalt piv fra forhjulene før baghjulene kommer med. Men det går så stærkt man ikke opdager det. Med lidt dårlige dæk kan den godt gå sidelæns det stille hvis man skyder til den. Men på tør asfalt står den fint fast smiley

• #21   1. feb 2014 Hej,

Ved godt det efterhånden er et lidt ældre indlæg, men jeg syntes lige jeg vil melde tilbage med et svar på problemet.

Efter meget research og test via Vagcom, konstaterede jeg at Haldex-pumpen var defekt. Fandt en anden pumpe på Ebay og monterede den netop her i formiddags.

Og voila - så var der træk på alle fire igen - dejligt i det smattede vejr i disse dage.

• #22   1. feb 2014 Tillykke med 4wd igen smiley og rart du vendte retur på sagen.

Kommentér på:
Hjulspin i Audi TT 225 Quattro...?

Annonce