{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diff.tryksensor f/ partikelfilter
  • #1   30. okt 2013 hen og få en tester på igen

• #2   30. okt 2013 Du må jo se hvad den skriver fejl på.
    Er det differancetrykket den skriver fejl på igen, så kunne det jo være et tilstoppet partikelfilter.
    Vi har også set et par eksempler på at det har været ledningsnettet til føleren.

• #3   30. okt 2013 Okay.... Spændende.. Jeg har bemærket den har regenereret sig selv meget tit på det sidste.

• #4   30. okt 2013 Det kan være fordi sensoren, ledningsnettet til sensoren, eller slangerne til ikke er som det skal være. Så kan den ikke finde ud af det, og tror at filteret er stoppet.

• #5   30. okt 2013 Jamen.. den jeg fik jo lige skiftet (Diff.tryksensor f/ partikelfilter) i går, burde mekanikker så ikke tjekket ledningsnette når man skifter sensor??

• #6   30. okt 2013 Øh, nej, for kiggede han ledningsnette efter, havede du spurgt hvorfor han havede brugt 5 timer på at skifte en sensor. :-), i stedet for dette indlæg

Du skal give den vogn noget gas og droppe din økokørelse før det bliver rigtig dyrt smiley

• #7   30. okt 2013 Den får altså nogle seriøse tæsk hver dag ca. 30 km frem og tilbage..

Det lyder vildt at det tager 5 timer at tjekke et ledningsnet?

Burde der ikke lyse et filter (i stedet for motorlampen) hvis filteret er tilstoppet??

• #8   30. okt 2013 Definer lige "tæsk", for hvis du tror at accelerer hurtigt har noget med tæsk at gøre, hvorefter man tusser afsted i 6 gear med 1500 rpm de næste 200 km, så tager du fejl smiley

Ind med en bell-ad i indsugningen, ud på motorvejen i 3 gear, lige under begrænseren et par afkørelser så burde den have fået de tæsk der skulle rense filtert.

Og vedr ledningsnettet, så ja, 5 timer er nok lidt lavet sat, var også bare for at sætte en point smiley

Men jeg vil tro dit problem intet har at gøre med filtert, nok højest sansynlig en dyse der er uden for data.

• #9   30. okt 2013 Jeg kørte for nyligt fra Randers til Århus i netop 3. Gear ca. 40 km. Li under begrænseren. Plus jeg accelerer meget hurtigt i by. Men det åbenbart ikk godt nok...

Hvad mener du med en dyse, så?
    Er det også til partikkelfilteret?

• #10   30. okt 2013 Nej, hvis din motorlampe lyser, tror jeg ikke det er noget med partikelfiltert at gøre.

Desværrer er det sådan med nye diesel biler, at en "ulykke" kommer sjældent alene, en ting laver fejl på en anden o.s.v

De mest typiske Fejl på de motorer der, er Dyser og EGR enheden (vil ikke kalde den en ventil, da der sidder en masse andet på den også)

Som du selv siger, burde du have en partikelfilter lampe der lyser, såfremt det stadig var trykføleren, eller en af de 2 temp føler der sidder i partikelfiltert. smiley

Men på med en tester og se hvad fejlen er, det er den eneste vej frem.

• #11   30. okt 2013 Ok.. Takker

Det prøver vi i morgen og ser hvad den siger

Kommentér på:
Diff.tryksensor f/ partikelfilter

Annonce