{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw e46 32d blokering af EGR ventil
  • #1   6. nov 2013 Har du husket at sidestille det med alle de negative? smiley

• #2   6. nov 2013 jeg vil da gerne lige høre en af "alle" de negative sider?? dem har jeg utroligt svært ved at se..

• #3   6. nov 2013 ja så vidt jeg kunne se var der kun miljømæssige negative ting. ? eller du anbefaler måske at lade være ? smiley

• #4   6. nov 2013 men spørgsmålet går egentlig også mest ud på, hvordan jeg gør det bedst ? altså sådan step by step. ?

• #5   6. nov 2013 Vi laver det elektronisk så motorstyringen ikke melder fejl.
    På enkelte modeller kan man bare blokere vacuumslangen til den.
    Men de fleste skal laves via motorstyringen.
    Koster 1495,-

Ja fortæl os da om alle de negative sider?
    Jeg kender ikke til nogen.

Søren
    www.fredslunds.dk

• #6   6. nov 2013 Jeg glæder mig også til at høre lidt om de negative.

• #7   6. nov 2013 det kan oftest laves med en plade der dækker for indgangen til EGR'en men et lille hul i.. som regel måler de ikke gennemstrømningen men bare om ventilen åbner og lukker som den skal og det gør den hvis man bare monterer en plade på tilgangssiden..

• #8   6. nov 2013 Nu var den med de negative sider nu egentlig mest en joke på hans formulering smiley

men ja, der er da "negative" sider rent miljømæssigt da der lukkes flere NOx ud i naturen i og med det "genbrugte" luft ikke bliver brændt helt.

der er hørt om stigende temperaturer (har dog aldrig selv hørt eller set det)
    som kunne skabe turbofejl/manifold skade (igen, ubekræftet fra min side af, men det er set på flere forums)

Men igen, det var nu mest en joke smiley

• #9   6. nov 2013 Jeg mener at op til 2003 kan man bare blænde den af uden elektronisk indgreb, men på sådan en som min fra 2004 der skal du forbi en med en computer.

• #10   6. nov 2013 Lukkes flere NOx ud? Sikkert i den perfekte verden, men lad os nu være realistiske - EGR-ventiler gør absolut intet godt for miljøet eller motoren.

• #11   6. nov 2013 Dr. House
    Man kan godt høre du aldrig har haft en 5 gas tester på smiley Jo den fjerner NOx eller reducerer det .. Og du kan ikke måle det med en 4 gas tester, derfor de ikke kan se det ved syn smiley

• #12   6. nov 2013 okay mange tak for hjælpen smiley

• #13   6. nov 2013 Godt så = ingen praktisk betydning...

• #14   6. nov 2013 NOx er det der giver folk kræft, værre end meget af det andet, derfor når bilen "genbruger" sit uforbrændte, men stadig forurenede luft, så bliver processen hvor nox bliver splittet til mindre skadelige stoffer og uskadelige stoffer (specielt i katten) mere effektiv da den får 2 chancer for at smadre så mange molekyler som muligt under forbrændingen.

så nej, du mærker ikke meget ved at have en EGR på, men hvis alle biler havde det havde vi sikkert et bedre luft miljø.

Ikke at jeg tror på at Brian B ville lade være af den grund. det soder jo hans indsugning til og hans egr ventil skal renses en gang i mellem. puha.

• #15   6. nov 2013 Haha, hold så... Tror det ville være bedre at køre en smædekampagne mod rygere - sådan for alvor...

Den får jo ikke ligefrem 2 chancer - det er ikke al udstødningsgassen der tæsker igennem EGRventilen, og da slet ikke gennem katten 2 gange...

• #16   6. nov 2013 nej nu skal du også lige læse hvad jeg siger smiley DET som kommer igennem, bliver jo en del af afbrændingen igen, dvs. de partikler der er med anden gang som ikke blev brændt af første gang, kan nu blive destrueret korrekt. Når det gas så kommer ud og igennem katten, så har katten nemmere ved at filtrere det.

der er ingen der siger det skal igennem katten 2 gange ej heller at alt udstødningsgas kommer igennem 2 gange, så var der jo ingen ide i at egr'en kunne åbne og lukke. Det er jo heller ikke særlig smart at lave ilt underskud hvis den har behov for meget power for at komme frem. hvilket er grunden til at egr'en lukker.

en smædekampagne, nej dog ikke, der er forskel på hvad der kommer ud af røven på bilen, du kan jo ikke se eller lugte om gassen har nox eller ej, og nyere dieselbiler har mulighed for virkelig at neutralisere mange af de skadelige stoffer.
    både det, og rygere, har en påvirkning, for ingen af os kan vælge til eller fra hvad vi vil indånde når vi går en tur på gaden.

Jeg snakker ikke global opvarmning, men kun indåndingsluft når du går en tur i byen.

så kan du vælge om du vil tro på de fakta tal der er omkring hvor meget mere der kommer ud eller ej, men det er nu engang sådan en egr ventil kan være med til at hjælpe på udstødningsgassen. Den er ikke lavet til at gøre bilen hurtigere eller noget som helst, den er der kun for at kunne genbruge det luft der er tilbage i udstødningsgassen ved mager blanding så de nox'er der er kan blive så nedjusteret som muligt.

• #17   6. nov 2013 Okay. Tvivler nu stadig på det vitterligt gør SÅ stor en forskel - Opel har løst et EGR-problem på nye Astraer med en softwareopdatering, der - tadaa - slår EGR fra.

• #18   6. nov 2013 Vi slår EGR fra næsten dagligt.
    Hva med forbrændingen på dit oliefyr?
    Der er ingen kat eller EGR.
    Men jeg ved ikke om den slags forbrænding skaber Nox partikler...

Søren
    www.fredslunds.dk

• #19   7. nov 2013 Forbrænginden på et oliefyr vil være så ringe at der skabes få nox'er så der vil det ikke kunne svare sig at gøre noget. Desuden ville mængden du kunne rette på det med sådan en ventil være så minimal at det aldrig ville kunne svare sig økonomisk, så skulle man helt udelade fyret.

nyere dieselbiler idag forurener meget meget lidt, specielt hvis motoren går optimalt.

Men blokering af EGR øger forureningen, det gør fjernelse af katten også.

Det kan godt ske at procentsatsen på nox'er ikke er vild og voldsom, men der skal heller ikke meget til før de kvælstoffer, ja kvæler folk, ilt, planter osv. De har en generel indvirkning på miljøet, det kan vi jo se.

• #20   7. nov 2013 Jeps, det er jo bevist... *host*

• #21   7. nov 2013 Prøv at sniffe til en dunk kvælstof og se hvad der sker smiley så kan du hurtigt se hvorfor man arbejder og bruger milliarder på at reducere nox så meget smiley

• #22   7. nov 2013 smiley
    For satan, nyuddannede og "under-uddannelse"'de er så kloge det halve kunne gøre det smiley

• #23   7. nov 2013 tit ja smiley men hvis du kan modbevise effekten af at mangle ilt, så go for it smiley er overbevist om at Al Gore har et godt betalt job til dig så

• #24   7. nov 2013 Ro på nu... Biler har kørt uden EGR i 100 år før de begyndte at dukke op smiley Og Opel har ikke fået på puklen for at deaktivere EGR med et softwareupdate, så mon ikke det går. smiley

• #25   8. nov 2013 Der er ingen krav om at der skal være EGR, men der er forureningskrav, specielt internt på fabrikkerne, og der er ingen tvivl om at du gør en enginør ked af det ved at blænde den af smiley

• #26   8. nov 2013 Opels folk er åbenbart ligeglade.

• #27   8. nov 2013 De kan jo nok sagtens nå deres mål med den teknologi de bruger, der er ingen der har sagt at hvis man kan lave forbrændingen god nok uden, at EGR er den eneste måde at opnå en bedre spaltning ved eksplotion.
    Kunne dog godt tænke mig at se deres grund til at udelukke den. De må have det varmt i kammeret

• #28   6. maj 2016 Gammel tråd ja, men det er rigtigt at man binder kvælstoffet til ilten ved at genanvende udstødningsgasserne. Det er bare ikke sundt for motoren da det betyder man skal bruge mere ilt og mere diesel som igen skaber flere noxer. Man har så opfundet filtre der kan fjerne det meste ved at binde det til væsker som er endnu mere giftige... Det er et stort virvar af ting der er værre og værre. Den lille ændring der sker iform af egr er totalt ligegyldig det er for at overholde euro4 normen som så senere i euro7 tvang bilerne ud i partikelfilter...

• #29   6. maj 2016 P.s den skal software delete ellers maf fejl på forureninganiveauet

Kommentér på:
Bmw e46 32d blokering af EGR ventil

Annonce