{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.584 visninger | Oprettet:

SH
SH
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 501

Sele alarm FIAT Grande Punto {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har en FIAT Grande Punto fra 2009, hvor der er opstået et lille problem.

Selvom jeg har sele på (både fører og passager) så hyler sele alarmen, samt den tilkendegiver i instrumenteringen, at selen ikke er benyttet.

Er der nogle, som har oplevet lignende? Airbag lampen lyser ikke, så det er ikke kontakten i selen den er gal med.

Det må være sæderne som driller?

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele alarm FIAT Grande Punto
  • #1   12. nov 2013 Det er selekontakten der er defekt, den lyser først i Airbag lampen når fejlen ligger på selestrammeren.
    Du kan alternativt få slået selealarmen fra med en tester.

• #2   12. nov 2013 Hmm okay, det var bare hvad FIAT manden sagde til mig..

Har du en ide om, hvordan man får fat i sådan en tester i Københavnsområdet?

• #3   12. nov 2013 Prøv at find en med en ECU multiscan eller autocom tester, begge kan løse opgaven, hvis ikke du vil bruge Fiat

• #4   12. nov 2013 Er det lovligt?

Kan jeg alternativt købe 2 nye selekontakter?

• #5   12. nov 2013 Ja, men det fritager jo ikke dig for at benytte selen smiley
    Hvis det var mig ville jeg starte med at kontrollere stikkene under sædet, og dernæst skifte den i førersiden først.

• #6   12. nov 2013 Jeg kører altid med sele. Jeg mener bare om det er lovligt at deaktivere alarmen med en tester.. Jeg vil nemlig ikke få det gjort, hvis synsmanden mener det er ulovligt.

Mht. at skifte så mener du selekontakten? Altså "seleholdere (den røde)"

• #7   12. nov 2013 Ja og ja, selealarmen er jo kun en reminder for at huske den, samt når bilen bliver testet fra ny, giver det bonus point i crash testen at der er selealarm.
    Den har ingen funktion på airbag systemet, de skal nok poppe når uheldet er ude.

• #8   13. nov 2013 Jeg fandt problemet.

Min mormors lille pøllehund havde bidt ledningen over under sædet. Lappede den med en samlemuffe, og nu spiller det igen smiley

Elsker at have sparet en masse penge! smiley

• #9   13. nov 2013 Jep, det er nu ikke så ringe, men sørg for at få ledningen loddet istedet smiley

• Alonso G
    Alonso G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   1. jan 2016 Ved godt det er et gammelt emne, men hvad kan man gøre hvis den bipper periodisk istedet for hele tiden. Og hvem har sådan en "tester" i københavns området som kan slå det fra for mig?!

Kommentér på:
Sele alarm FIAT Grande Punto

Annonce