Peugeot 106 "prutter/slår/hugger" {{forumTopicSubject}}
Halløj!
.
Min mors Peugeot 106 prutter/slår når den holder i tomgang og kører.
Når den holder i tomgang står den på de ca 800-1000 omdrejninger, så er det som om at motoren lige "slår".
Hvis jeg feks holder stille og kører den op på ca 1500 omdrejninger små slår den og prutter ud af bagpotten.
Hvis jeg kører i 3 gear ved 60 km/t, hugger den også lidt. men så snart den kommer op i 5 er der ingenting.
Ellers kører den fint nok
Motoren er også begyndt og lave en del mayonaise, plejer den ellers ikke og gøre.
Har lige renset krumtapsslangen(Den fra ventildækslet), gasspjældet. det hjalp ikke.
Der er kommet frisk olie på for en månede siden, og den bruger en smule vand.
Jeg regner med at toppakningen er gået.
Men udover dette, hvad kan det store problem så være med motoren? Jeg har mine egne tanker,
Tændrør eller tændspole? Kan se at der står Bosch på tændspolen, den ser ikke så gammel ud, men hun har haft bilen i ca 4 år og der er den ikke blevet skiftet.
Håber nogle kan give et hint
/Michael.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.087
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 461
hvis bilen kun kører små ture kan den lave majo fordi at den ikke bliver varmet rigtigt igennem, så danner den kondensvand i motoren og det kan vise sig på den måde
det var lige et forslag til det
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Jeg tager rørene ud i morgen og køber nogle nye og tager et billede af dem, og smider herind
Angående majo'en, så kører hun ca 30 km hver vej på arbejde om dagen, så den får lov til at blive ordentlig varm. Men hun kører ikke en dag over 100 km/t..
Men kan der ske noget ved hun kører på arbejde i den i morgen indtil jeg får kigget på den?
Mange tak indtil nu!
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.087
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Peugeot 106 "prutter/slår/hugger"