{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 "prutter/slår/hugger" {{forumTopicSubject}}

Halløj! smiley .

Min mors Peugeot 106 prutter/slår når den holder i tomgang og kører.
Når den holder i tomgang står den på de ca 800-1000 omdrejninger, så er det som om at motoren lige "slår".
Hvis jeg feks holder stille og kører den op på ca 1500 omdrejninger små slår den og prutter ud af bagpotten.
Hvis jeg kører i 3 gear ved 60 km/t, hugger den også lidt. men så snart den kommer op i 5 er der ingenting.

Ellers kører den fint nok

Motoren er også begyndt og lave en del mayonaise, plejer den ellers ikke og gøre.
Har lige renset krumtapsslangen(Den fra ventildækslet), gasspjældet. det hjalp ikke.
Der er kommet frisk olie på for en månede siden, og den bruger en smule vand.

Jeg regner med at toppakningen er gået.

Men udover dette, hvad kan det store problem så være med motoren? Jeg har mine egne tanker,
Tændrør eller tændspole? Kan se at der står Bosch på tændspolen, den ser ikke så gammel ud, men hun har haft bilen i ca 4 år og der er den ikke blevet skiftet.

Håber nogle kan give et hint smiley

/Michael.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne gammel oppvaskmaskin og koble til en ny 1.300 kr.
  • Rengøring af ovn og kogeplade 400 kr.
  • Montering af nøgleboks 350 kr.
  • Stabilisering af Billy reol 520 kr.
  • Hænge Spejl op 400 kr.
  • Slibe og olierer køkkenbord det er eg 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 106 "prutter/slår/hugger"
  • #1   19. nov 2013 tændspolen kan revne og så kommer der fugt ind. Kan give samme fejl. Det kan være en slidt krumtapsføler, men også en defekt vandtemperaturføler. Prøv at pil tændrørene ud og se om de er helt sorte. Er de det vil jeg skyde på vandtemp føleren. Er de fine, men slidte kunne det være dem der er færdige. Og er der 2 af dem som er rigtige og 2 der er dårlige er det tændspolen smiley

• #2   19. nov 2013 kig på tændrørene, er der hvid koks på den ene af dem, er det den cyl der er skyld i det, pga vand/kølevæske
    hvis bilen kun kører små ture kan den lave majo fordi at den ikke bliver varmet rigtigt igennem, så danner den kondensvand i motoren og det kan vise sig på den måde
    det var lige et forslag til det

• #3   19. nov 2013 Synes at tændspolen så fin ud udenpå, og gav stikket lidt kontaktrens da den før har drillet lidt.

Jeg tager rørene ud i morgen og køber nogle nye og tager et billede af dem, og smider herind smiley så kan i jo lige give en vurdering.

Angående majo'en, så kører hun ca 30 km hver vej på arbejde om dagen, så den får lov til at blive ordentlig varm. Men hun kører ikke en dag over 100 km/t..

Men kan der ske noget ved hun kører på arbejde i den i morgen indtil jeg får kigget på den? smiley

Mange tak indtil nu!

• #4   19. nov 2013 naah der sker ikke noget ved en tur mere smiley mayo i låget er normalt. Hvis der er olie i vandet er det straks en anden sag. smiley

• #5   19. nov 2013 Tak Jubi smiley . Så kører hun lidt videre smiley

Kommentér på:
Peugeot 106 "prutter/slår/hugger"

Annonce