Olie catch tank, retur til udstødning. {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Vw passat 1,9 TDI 115 pd. Fra 2000.
Jeg har monteret EGR delete kit på min passat og det spiller bare! Nok om det.
Jeg er kommet til at kigge på min krumtapsudluftning, hvor jeg syntes det virker mærkeligt at føre varm snasket luft ind i motoren igen, med det resultat at få snasket slager og intercooler til i sod og oliedampe især ved en diesel!
Jeg havde tænkt mig at montere en god olie catch tank, men istedet for at føre retur tilbage til indsugningsrør, ville jeg føre den i udstødning (efter turbo)
Sammen ved en kontra ventil.
Her er mine spørgsmål:
1.Er der nok flow i udstødningen til at trække "tågen" igennem. ?
2.ville det sidste af skidt der er tilbage kunne tilsode min KAT. Og udstødning.?
3. Vil bilen forurene for meget til syn.?
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 82 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Før den over i en catch tank og så et filter derpå, så ånder den ud i det fri ligesom på mange opgradrede benzin biler.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
når bilen skal til syn, har jeg en slange, der gå over indsugningen,
som originalt,
så er der ingen problem til syn
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 211
Tak for svar. Var ellers så stolt af mit påfund. Kan du sige med sikkerhed at det vil ødelægge min katalysator, og hvorfor vil det,.?! vil gerne have lidt viden, da forbrændings kemi ikke er min stærke side!
okt 2006
Her er spørgsmål nummer 4.
Skal der ikke værre noget der suger dampene ud af indsugningen, jeg mener den er jo før til indsugning originalt. Mvh.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Men hvis du fører det ud I udstødningen vil olien lægge sig på katalysatoren og så vil den ikke virke mere. Desuden vil bilen begynde at ryge ud af udstødningen da den brænder oliedampene af der.
Så det lyder generelt som en rigtig rigtig dårlig ide.
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 857
okt 2006
Jeg havde ikke regnet med der ville værre ret meget olie tilbage efter catch tank at det ville påvirke noget. Men men det vil det tilsyneladende. .
Min løsning bliver. Catch tank, med udluftning i det fri, væk fra motorrum måske en slange helt tilbage til bagenden af bilen.
okt 2006
Olie catch tank, retur til udstødning.