{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Olie catch tank, retur til udstødning. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Vw passat 1,9 TDI 115 pd. Fra 2000.

Jeg har monteret EGR delete kit på min passat og det spiller bare! Nok om det.
Jeg er kommet til at kigge på min krumtapsudluftning, hvor jeg syntes det virker mærkeligt at føre varm snasket luft ind i motoren igen, med det resultat at få snasket slager og intercooler til i sod og oliedampe især ved en diesel!
Jeg havde tænkt mig at montere en god olie catch tank, men istedet for at føre retur tilbage til indsugningsrør, ville jeg føre den i udstødning (efter turbo)
Sammen ved en kontra ventil.
Her er mine spørgsmål:

1.Er der nok flow i udstødningen til at trække "tågen" igennem. ?
2.ville det sidste af skidt der er tilbage kunne tilsode min KAT. Og udstødning.?
3. Vil bilen forurene for meget til syn.?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie catch tank, retur til udstødning.
  • #1   21. nov 2013 Hvis du vil ødelægge din kat på det, så lyder det da som en knippel ide.
    Før den over i en catch tank og så et filter derpå, så ånder den ud i det fri ligesom på mange opgradrede benzin biler.


  • #2   21. nov 2013 min udlufter i det fri,

    når bilen skal til syn, har jeg en slange, der gå over indsugningen,
    som originalt,

    så er der ingen problem til syn


  • #3   21. nov 2013 Zeeberg.

    Tak for svar. Var ellers så stolt af mit påfund. Kan du sige med sikkerhed at det vil ødelægge min katalysator, og hvorfor vil det,.?! vil gerne have lidt viden, da forbrændings kemi ikke er min stærke side!


  • #4   21. nov 2013 Jeg vil meget gerne undgå at føre det ud i det fri, da jeg ikke vil have motorgasser i kabinen.
    Her er spørgsmål nummer 4.
    Skal der ikke værre noget der suger dampene ud af indsugningen, jeg mener den er jo før til indsugning originalt. Mvh.


  • #5   21. nov 2013 Der er tryk I krumtaps huset. Det er derfor det bliver udluftet.

    Men hvis du fører det ud I udstødningen vil olien lægge sig på katalysatoren og så vil den ikke virke mere. Desuden vil bilen begynde at ryge ud af udstødningen da den brænder oliedampene af der.

    Så det lyder generelt som en rigtig rigtig dårlig ide.


  • #6   21. nov 2013 Dit mod tryk i udstødningen er meget højere.S å det vil gå galt.

  • #7   21. nov 2013 Okay, tak for svarene. Jeg troede bare der var nødvendigt at suge det ud men det er det ikke.
    Jeg havde ikke regnet med der ville værre ret meget olie tilbage efter catch tank at det ville påvirke noget. Men men det vil det tilsyneladende. .
    Min løsning bliver. Catch tank, med udluftning i det fri, væk fra motorrum måske en slange helt tilbage til bagenden af bilen.


  • #8   21. nov 2013 5 spørgsmål. Er der nogen der ved hvor man kan købe en "clean" indsugningsslange til turbo uden extra studser. ?

Kommentér på:
Olie catch tank, retur til udstødning.

Annonce