{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.492 visninger | Oprettet:

Mercedes viskere står midt på ruden {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger så har den gamle en Mercedes c 220 w203 fra 2001 når man visner køre viskerne normalt men så i stedet for at blive nede køre de ca op og stopper halvt oppe på ruden når man stopper viskerne. Hvad katten kan det være? I er som kloge BG hjælp den gamle en gang

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes viskere står midt på ruden
  • #1   26. nov 2013 det er nok konusen der flyttet sig på selve motorakslen til visker tag dine viskerblade af og prøv og starte visker uden viskerblade sæt dem på igen som de plejer og sidde men husk lige og spænde skruen på akslen til viskerdrevet

• #2   26. nov 2013 Så er problemet at viskeren ville ned igen før den ville op så måske man kan dreje konusen?

• #3   26. nov 2013 Kan det være fordi de er i serviceposition? Min fars A6 kan man ikke løfte viskerne på når de er nede, så der kan man sætte dem på servivepos. hvor de kører op midt på ruden, så man kan vippe dem ud - måske har Mercedes noget lignende.
    Prøv evt. at starte bilen og slukke den igen, og så lige viske en enkelt gang inden du tager nøglen ud.

• #4   26. nov 2013 Problemet kom da viskerne var frosset fast. Og viskerne blev sat i gang. De rykkede sig ikke før lidt og såsad de skævt efter. Hvis jeg rykker dem ned. Køre de bare op igen

• #5   26. nov 2013 Du skal tage dine viskerarme af, tage torpedodækslet (plastikket) af, så kommer du ned til selve viskermotoren og viskertrækket. Denne aksel som motoren er på, har nok rykket sig, den skal justeres korrekt til nulpunktet. Test det uden viskerarme på, og kig på akslerne til viskerne at de gå op med det samme, uden at de lige går lidt tilbage først.

• #6   26. nov 2013 mark C
    det ville jeg prøve imorgen en gang, synes det er blevet lidt sent nu. for konusen skulle ikke kunne rykke sig den sidder total fast, men måske motoren kan eller som du siger den aksel den drejer om er på

• Niels Sonne A
    Niels Sonne A Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #7   10. feb 2014 joachim c
    Hvad blev løsningen på dette problem ?
    Jeg har samme problem på min w203 og mekanikeren siger der skal en anden viskermotor til.

• #8   12. feb 2014 altså vi har prøvet lidt af hvert. men den gør det stadig. tror man skal pille viskermotoren af. fejlen sidder ihvertfald der. den er gået ud af justering. så hvis en ny ikke er dyr er det nok løsningen her. ellers skal der skrues på motoren

• Niels Sonne A
    Niels Sonne A Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #9   13. feb 2014 Jeg har lige fået det fixet på værksted. Den var bare gået ud af justering. Jeg ved ikke om man må linke til andre fora, men løsningen var præcis som beskrevet her: http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=90866

• #10   13. feb 2014 skide godt så kan jeg også få det fixet på den gamles vogn smiley

Kommentér på:
Mercedes viskere står midt på ruden

Annonce