{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

H. bagbremse (skive) går stramt når hjul bliver spændt på? {{forumTopicSubject}}

Hej venner..

Jeg har lige skiftet bremser på den gamles Mitsubishi Grandis 2,4 mivec.
Da jeg nåede til justering af håndbremsebakker, (med std procedure spænde helt ud og to hak tilbage så den bliver super god) og var ved at være færdig, spændte jeg derefter hjul på.
Jeg gik så lige rundt og trillede hjulene rundt MEN!! Så da jeg nåede H. baghjul var det helt blokeret. Så tænkte jeg... hmmm jeg har sku nok spændt den håndbremse for hårdt, så jeg tager lige hjulet af og løsner lidt. Men da jeg så skruede hjulet af gik det som det skulle og skiven kunne dreje rundt.
Det var da mærkeligt var???

Jeg prøvede så efterfølgene at tage kaliberen af for at udelukke at den hang i en slange eller stempel efter jeg havde pumpet tryk på systemet. Men hjulet er stadig blokeret når man spænder hjul på. Så prøvede jeg at tage tage bremsebakkerne af for at udelukke at det var dem som var noget billigt uoriginalt lort, men det var det heller ikke!!
Så prøvede jeg at skifte skive fra v. til h for at se om der var en fejl i skiven, men det var der heller ikke!!

Nogle der har et bud på hvad mit problem kan være? Mit eneste bud er at hjulnavet/lejet er defekt, men hvordan det kan lade sig gøre når jeg spænder et hjul på det aner jeg ikke.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  H. bagbremse (skive) går stramt når hjul bliver spændt på?
Kommentér på:
H. bagbremse (skive) går stramt når hjul bliver spændt på?

Annonce