{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Ledningsnet fra sikringsboks smeltet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg havde i går en fejlstrøm fra min cigartænder, der betød at ledningerne derfra og ind til sikringsboksen smeltede sammen, og gjorde skade på et par andre. Det drejer sig nok ialt om ca 5 ledninger, som bør skiftes. Nogen der ved hvor besværligt det er, og om det bedre kan betale sig at køre den på værksted.

Har selv afmonteret hele underdelen af beklædningen i kabinen foran, men den store ledningsknold går OP over ratstammen, så jeg skal have alt det øverste af også. Men vil ikke pille det af, hvis det er alt for svært...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledningsnet fra sikringsboks smeltet
  • #1   30. nov 2013 Kommer an på om de alle sidder fra samme stik og ud, for så er det nemt, ellers kan det godt blive en del afskildelse for at komme ind til det smiley

• #2   30. nov 2013 Det er forresten på en Peugeot 806 benziner fra 95.

De kommer ikke ud fra samme stik, men de er lokaliseret til at gå samme vej.

• #3   30. nov 2013 Svært at sige så... men skild ad og få skiftet det der er gået til! Ophuggerne har vel biler stående du kan stjæle det du mangler fra? Normalt sidder det meste med stik i sikringsboksen.

• #4   30. nov 2013 Hvis du allerede nu ikke ved om du kan lave det, så hold dig fra det. Det jo svært for os andre at vurdere om det er svært for dig.
    Det er ikke svært for mig da jeg har lavet lignende i 20 år (bare til sammenligning)

Skal det laves ordentligt, så lad en fagmand lave det (autoelektriker)
    Eller find en i omgangskredsen der ved hvad han laver..

Begynder du selv på noget du ikke ved hvad det er du egentlig laver, så resikere du bare at brænde hele bilen af. Hvilket allerede er tæt på hvis du ikke har afmonteret plus polen på batteriet..

• #5   30. nov 2013 Selvfølgelig har jeg afmonteret polerne på batteriet. Hader at få stød. Jeg er sikker på at jeg kan lave det. Det kommer bare til at tage lang tid. Var mere om nogen havde erfaring de ville dele

• #6   30. nov 2013 Ikke andet en at du starter med at skille de brændte ledninger fra hinanden for at få et overblik over hvad ledninger det drejer sig om og hvorfor de er brændte.
    Så starter du med at løse problemet og til sidst udskifter du en ledning ad gangen. Helst samme farve eller tæt på (fremtidig brug) og minimum samme tykkelse. Aldrig tyndere ledning.

Jeg plejer at sætte strøm til bilen før jeg montere de enkelte stik jeg har skiftet (ledninger til stik) og så sætter dem forsigtigt på. Gnister de ved tilkobling har du stadig ikke løst problemet og man kan derfor hurtigt tage stikket af igen og forhindre en nedsmeltning igen.

• #7   30. nov 2013 Jeg VED at problemet var min cigartænder. Der lå et stykke metal i den og da jeg satte min oplader til, gik det galt... Og kan også se at det er DE ledninger der er færdige. Hele vejen til boksen:-(

• #8   30. nov 2013 Så den sværeste del (i mine øjne) jo overstået. Så det bare at skifte til nye ledninger.

Skift der hvor de ikke er smeltet mere og sørg for at få bundet alle ledninger ind i isolerings tape igen så de kan holde hinanden.

• #9   2. dec 2013 Hvordan ville du samle de ledninger? Lodde og krympeflex eller blot med samlemuffer?

• #10   2. dec 2013 Lodde og krympeflex. Samlemuffer er måske nemmere, men det noget fusk, og det en stor klump at have siddene på ledningerne.. Jeg havde dog skiftet ledningerne fra stik til stik, enten ved at pille stikbenene ud, eller bare hele stikket på en gang smiley

• #11   2. dec 2013 Samlemuffe er noget lort. Det optimale uden at det skal blive for omfattende på den "gamle" bil, er at lodde det.
    Undgå for store klumpede lodninger.

• #12   2. dec 2013 Jeg tænker lidt at skifte hele vejen fra stikket, inkl. stikket, i boxen og ud til de tilhørende stik...

Kommentér på:
Ledningsnet fra sikringsboks smeltet

Annonce