1.286 visninger
|
Oprettet:
1.8t mangler kompresssioen på 3 ud af 4 {{forumTopicSubject}}
Har en 18t der gik ud i aftes under kørsel, prøvede a starte med lyden af en alt for let motorgang, trækkes hjem og ud og kigge, tandrem sad der stadig, og trækker begge knaster med rund
Ud med tændrør og måler på, cylinder 1 2 & 3 = 0 i kompression, cylinder 4 = 12ca.
Er det normalt den snupper 3 cylinder ved en toppakning der smutter? Eller er der noget 5 der galt, evt for tyk olie = åbne ventil løftere, ville lige hørte nogle bud inden jeg flår toppen af den?
Det en AGU motor til info.
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.334
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.210
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
2)prøv at trække den igang med lidt fart på, hvis det er oliens skyld skal bilen nok starte hvis den bliver trukket igang i anden gear. hvis den så starter er det bare anden olie på og så spiller det igen.
3) jeg har set knasten være knækket inde efter de første to lejer, men så skal det jo være cylinder 1 der er komp på..
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
Kan huske fra Ford's zetec maskiner at de ku stå med åbne ventiler pga tyk olie så tænkt lidt det samme galt her, den har stået i 24 timer stille nu og der er ingen forskel.
Ku godt prøve at trække den igang men er lidt bange for om der plads til ventilerne hvis de er åbne.
Hvis den ikke står på mærkerne vil jeg vel ikke ha fuld kompression på nr 4?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Det virker sært den kun har tryk på 1 cylinder Normalt plejer de at smide en enkelt ventil i nogle tilfælde 2. Var der nogle mislyde da den gik ud?
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.114
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.114
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Jeg har oplevet noget ligende dog ikke med kompressionsmangel. Der var det ventildækselpakningen der spildt olie ned til tændrørene så den skød forkert gnist.
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
Har ikk testet igen efter at ha kørt på starteren.
En defekt oliepumpe ku vel egentlig godt spille lidt ind, den pumper på kædestrammeren på man kære på starteren, men kan jo vel godt stadig sætte for lidt tryk?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.210
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.210
Jeg mener at man sætter tryk luft på cylinderen så man kan hører trykket fiser ud, fx gennem indsugnings ventilerne, gennem udstødningen, tændrøret ved nabo cylinderen, vandbeholderen eller krumtaps udluftning
Så ved man hvilken vej trykket fiser ud.
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
man sætter en luft studs på ned ved tændrøret og blæser i den cylinder, nogle gør det med en fløjte på, så er det nemmere at høre hvor det kommer ud.
men husk at du skal være sikker på begge ventiler er lukkede på den pågældende cylinder
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
Kædestrammer manglede nylon skinne hvor kæden glider i, knækket vil jeg tro, så kæden var løs og indsugningsknast hoppet 2 tænder med resultatet at der var bukket 4 ventiler.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
så er det jo bare igang med et skrue hehe
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
mar 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 133
1.8t mangler kompresssioen på 3 ud af 4