2.744 visninger
|
Oprettet:
Olietemperatur 1,4 TSI {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Jeg har købt mig en Golf 1,4 TSI med 160 hk fra 2010.
Nu er mit spørgsmål, hvor lang tid er skal olien være om, at blive varm og hvor varm skal den blive?
Som det ser ud nu, kommer den aldrig over 90 grader og den er ca. 25 minutter om at kommer derop ad.
Jeg har kørt en masse i Passat 1,8 og 2,0 TSI og de bliver noget hurtigere varme og der ligger olietemperaturen på omkring 99-100 grader konstant…
Håber, at der er nogen der har et godt svar
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 151 Svar: 257
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Men det lyder ikke rigtig at det tager 25 minutter om at blive varmt.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
Har hørt noget om at sådan en 1,4 TSI kører med 2 termostater? Nogen der ved om det er der den kan være gal?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Hvis jeg var dig havde jeg kørt ud på et VW værksted og spurgt om det er normalt at olien er 25 minutter om at varme op.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
er du sikker på at det er olietemperatur den viser?
edit:
ja det kan jeg godt se, så lige en video på tuben hvor MFA bliver præsenteret, den er god nok
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
Kan man programmere ecu'en om, så den viser den faktiske temperatur? jeg har også lagt mærke til at vw skriver 90 hele tiden
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Sådan har den været fra ny.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 420
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Den kom ikke over 85 grader på 35 km kørsel
Den ramte 80 grader efter 18 km blandet by/landevej/motorvej.
Udenfor var det -1½ grad.
Den har jo en varmeveksler, der ved varmt vand kan varme kold olie, og ved varm olie kan køles af vandet.
Den virker begge veje, så at sige.
Så ved almindelig kørsel, bliver olien jo ikke meget varmere end vandet, netop fordi temperaturen holdes med det system.
Olietemperatur 1,4 TSI