Hjælp! Mazda Motor Tikker! :S {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har en mazdmazdmazda 323f BA 1.8 som har gået lidt over 200km. Når bilen er kold tikker den meget i tomgang, når den så får lidt omdrejninger tikker den rigtig meget. Når bilen er blevet varm tikker den en smule men på en underlig måde, når den for lidt omdrejninger tikker den lige så meget som når den er kold..
Jeg har læst lidt omkring det, og er helt forvirret over hvad problemet skyldes... Da nogle siger at man skal skifte olie, mens andre mener det oliepumpen.
Da pengene ikke lige pt gror på træerne, har jeg overvejet at prøve at skifte olie og oliefilter, men er lidt på bar bund med hvilken olie jeg skal vælge? lige Pt bruger jeg Mobil super 2000 10W/40.
Håber i kan hjælpe, på forhånd tak!
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Hvis den skal være billig, kan du evt. sammenligne priser hos www.mapodo.de førend du handler ved Mr. Hansen. På den olie jeg bruger i min Zaffi sparer jeg 100 kr literen ved at handle ved www.mapodo.de. og det er endda inkl fragten
Jeg handler alt mit olie hos www.mapodo.de. De tager visa - afregning og levering sker efter bogen. Jeg har absolut intet at klage over trods tre leverencer
Men - sammenlign naturligvis prisen inden du køber
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 7 Emner: 276 Svar: 1.826
Husker da jeg hentede den, at jeg røg direkte ind til mekanikeren og spurgte hvorfor den tikkede sdåan.
Forklaringen er de hydrauliske ventiler. De skal tikke så længe den er kold, og som Squirrel siger, så er de lidt kendt for den lyd de gamle mazdaer.
Men det er muligt de kan reduceres med rigtig olie
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Virker det ikke så lev med det...
aug 2007
Følger: 1 Svar: 204
Den mx-3'er jeg havde klappede også en del under opstart, prøvede motorrens men det gjorde mere skade end gavn, tikken blev værre og olietrykket blev sænket (pga slidte motordele blev renset, også var der for stort spillerum), så enten skal du leve med det, eller også skal du have løfterne skiftet.
Hjælp! Mazda Motor Tikker! :S