{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.318 visninger | Oprettet:

AskeW
AskeW
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! Mazda Motor Tikker! :S {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en mazdmazdmazda 323f BA 1.8 som har gået lidt over 200km. Når bilen er kold tikker den meget i tomgang, når den så får lidt omdrejninger tikker den rigtig meget. Når bilen er blevet varm tikker den en smule men på en underlig måde, når den for lidt omdrejninger tikker den lige så meget som når den er kold..

Jeg har læst lidt omkring det, og er helt forvirret over hvad problemet skyldes... Da nogle siger at man skal skifte olie, mens andre mener det oliepumpen.

Da pengene ikke lige pt gror på træerne, har jeg overvejet at prøve at skifte olie og oliefilter, men er lidt på bar bund med hvilken olie jeg skal vælge? lige Pt bruger jeg Mobil super 2000 10W/40.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Mazda Motor Tikker! :S
  • #2   11. dec 2013 den 1,8 BA er lige som 626 1,8 GF kendt for tikkende motore. Jeg vil anbefale dig at bruge en 5w40 olie eller 5w50 olie.

Hvis den skal være billig, kan du evt. sammenligne priser hos www.mapodo.de førend du handler ved Mr. Hansen. På den olie jeg bruger i min Zaffi sparer jeg 100 kr literen ved at handle ved www.mapodo.de. og det er endda inkl fragten smiley

Jeg handler alt mit olie hos www.mapodo.de. De tager visa - afregning og levering sker efter bogen. Jeg har absolut intet at klage over trods tre leverencer smiley

Men - sammenlign naturligvis prisen inden du køber smiley

• #3   11. dec 2013 Du kan med fordel også give den en gang Liqui Moly ventil-rens. Det gjorde underværker på min gamle astra diesel-hakker smiley

• #4   11. dec 2013 Har du hældt for meget eller for lidt olie på?

• AskeW
    AskeW Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   11. dec 2013 For ca. 2md siden var den lige ved at løbe tør for oli, da jeg havde glemt at tjekke :S. så jeg hældt den olie fra mobil på (ca. 75% på). Bilen begyndte så at tikker en til to uger efter :S

• #6   11. dec 2013 Min gamle Mazda havde samme "problem".
    Husker da jeg hentede den, at jeg røg direkte ind til mekanikeren og spurgte hvorfor den tikkede sdåan.
    Forklaringen er de hydrauliske ventiler. De skal tikke så længe den er kold, og som Squirrel siger, så er de lidt kendt for den lyd de gamle mazdaer.

Men det er muligt de kan reduceres med rigtig olie smiley

• #7   11. dec 2013 Olierens (flush) og nyt olie og filter....

Virker det ikke så lev med det... smiley

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #8   11. dec 2013 hydrauliske ventiler skal ikke tikke, men når de bliver gamle, så bliver de slidte, også virker de ikke så godt.
    Den mx-3'er jeg havde klappede også en del under opstart, prøvede motorrens men det gjorde mere skade end gavn, tikken blev værre og olietrykket blev sænket (pga slidte motordele blev renset, også var der for stort spillerum), så enten skal du leve med det, eller også skal du have løfterne skiftet.

Kommentér på:
Hjælp! Mazda Motor Tikker! :S

Annonce