{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

gear problemer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg har en saabsaab 90> som skal stå i bak gear når jeg skal have nøglen ud, og det kan drille afsindig meget, og andre gange glider den lige i gearet uden problemer, samt at 5 gearet er svært at fange,

mit umiddelbare bud er at det er problemer i gearstangen (kan ikke huske hva det specifikt hedder) jeg tænker det er bøsningerne som muligvis er gået? men har læst lidt herinde, og nogle har bare skiftet olien?

er der nogle som ved lige hva problemet er, og eller om det er svært at fikse igen smiley ?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gear problemer
  • #1   18. dec 2013 altså sådan en saab skal i bakgear for man kan tage nøglen ud eller hvad mener du? smiley (ved det ikke selv da jeg ikke har haft saab, så er da muligt)
    hvis den går stramt i gearkassen kan det gi en del at skifte olie hvis den er træt/mangler lidt måske?

    glider den ellers i koblingen når den får kniven? (tænker her om koblingen er slidt?) - men så burden den være ekstrem svær at få i 1 gear hvis den ikke kobler ordentligt ud forresten smiley

    mvh


  • #2   19. dec 2013 det er sådan at den har gearlås og ikke ratlås sådan en saab smiley

    og de første 4 gear er ingen problemer:) 5 gearet kan godt fanges men det er på gefülen at man kan fange det, og bak gearet har nogle gange går den lige i gear, andre gange kan jeg bruge flere minutter på at få den i gear smiley


  • #3   19. dec 2013 hm det lyder umiddelbart som din gearkasse.. (svært når man ikke lige står med den)

    okay det vidste jeg slet ikke det var sådan men smart smiley og tak for info smiley


  • #4   20. dec 2013 hvordan forstået som gearkasse?

    og jamen det er så lidt da smiley


  • #5   20. dec 2013 det kunne både være det der "skifteben" eller hva det hedder det der bevæger sig når du bevæger gearstangen, altså selve gearskiftet vil jeg gætte på umiddelbart - med at det var gearkassen tænkte jeg nok bar højt og mente det ikke er koblingen så (den skulle også drille mest i 1gear hvis det var den da gearingen jo self er mindst der smiley

    men forbindelserne ville jeg kigge på først, evt kan de justeres(spændes op med nye skiver og møtrik) - det er dog ikke altid smiley


  • #6   20. dec 2013 kunne også være dine syncrohmeser den er gal med fra 5.. smiley

  • #7   20. dec 2013 okay smiley tak vil jeg prøve at få kigget på smiley


Kommentér på:
gear problemer

Annonce