{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Firhjulstræk....eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Har for nylig købt en ejendom der ligger nede er en 600 m lang markvej med en lille bakke eller to. Mine naboer har alle firhjulstræk, det har jeg også, en Suzuki vitara. Nu er den ved at være død og gider ikke ofre penge på at få den gennem syn, og så skal der købes ny bil. Sidder og kigger og ville egentlig rigtig gerne have en bil md mer plads, ala Berlingo, men tør jeg? Sner jg inde for et godt ord, eller kan det afhjælpes med snekæder/snesokker og gode vinterdæk, eller er det naivt at tro...for pokker hvor ville det være fedt med en bil der kørte mere end 8 kmL:-) For ikke at tale om at hunden ikke skulle sidde på bagsædet:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firhjulstræk....eller hvad?
  • #1   11. dec 2013 hvad er budget? smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   11. dec 2013 Ja du sner inde for evigt smiley Det er da ikke nemt at svare på. Men kan man ikke køre en Berlingo ud af 600 meter markvej med det lidt sne der kan falde i Danmark så burde man ikke engang have et kørekort smiley

• #3   11. dec 2013 En berlingo er jo ret højbenet standard så med et par gode vinterdæk kommer du lang. Når det er sagt sutter en berlingo røv. Det eneste rigtige hvor du bor er en Patrol smiley

• #4   11. dec 2013 Haha folk spørger jo om alt hvad der popper op i hovedet på dem herinde efterhånden?!

Hvis vejen ikke er ryddet og der ligger en meter sne, er du på skideren i en Polo på sommerdæk.

Hvis du vil købe bil baseret på de 2 dage om året du kan risikere det, synes jeg du skal købe en Patrol.

Eller en Hummer?

• #5   11. dec 2013 Hvorfor sutter en berlíngo røv? Smiler

• #6   11. dec 2013 Hmm det er ikke noget der "popper op" men seriøse overvejelser da der har ligget sne på vejene i flere mrd både forrige år og for 3 år siden, der var brug for firhjulstrækket hvor jeg boede før (også på landet). Og da mine naboer svarer tøvende når jeg spørger, er det et helt reelt dilemma som nok virker absurd og tåbeligt for byfolket;-)

• #7   11. dec 2013 Køb en lille Mitsubishi traktor til 10.000,- med plov på og ryd vejen selv smiley Så kan du have lige den bil du vil hele året..

• #8   11. dec 2013 Tja, som landmand har jeg da kørt grusvej/markvej igennem snart mange år og jeg har aldrig haft en bil med træk på mere end 2 hjul og har aldrig haft problemer.. Det er vel bare et spørgsmål om temperament..
    1 gang har jeg ryddet med traktoren for at kunne komme igennem, men der kunne jeg heller ikke åbne dørene i traktoren så højt stod sneen så der kunne man nok have taget en fridag med god samvittighed..
    Og Berlingo sutter..

• #9   11. dec 2013 Også en mulighed Andre;-)

• #10   11. dec 2013 Landcruiser, intet over, intet ved siden af!

• #11   11. dec 2013 Det lyder da fedt Martin, har du så haft andre "hjælpemidler" end gode vinterdæk?

• #12   11. dec 2013 Det som mine naboer er skeptiske overfor er nogle punkter på vejen hvor det fyger meget. De sidste naboer overgav sig og købte 4WD sidste år.

• #13   11. dec 2013 Hvad er det med kvinder og berlingoer?! smiley

For at svare på dit spørgsmål har jeg cirka samme vilkår som dig. Jeg har kun haft træk på to hjul på mine biler, og de par gange det har været slemt har jeg en aftale med den lokale stor-bonde, så plejer han og komme og rydde sneen for mig, for en kasse øl eller lign

• #14   11. dec 2013 En Lamborghini med ordentlige vinterdæk kan sku komme det meste.. Ville købe en gammel Ferguson traktor med et skrabeblad til 5000 kr, den. Kan man også bruge til en masse andet. Men en Berlingo? Ej vel......

• #15   11. dec 2013 Gode vinterdæk, dårlige vinterdæk.. Bare mønster der vender den rigtige vej og en rolig fod så når man langt.. Jeg ville ikke være bange ihvertfald..

• #16   11. dec 2013 Kvinder og Berlingoer...tja det ved jeg sku heller ikke, den er herregrim, men savner SÅ meget plads, når man til daglig kører rundt med både børn og Grand Danois så når man nok et punkt hvor udseenet betyder mindre end PLADS:-D.-D

• #17   11. dec 2013 Min far kører 14 km/l i hans grand vitara 2,0 TD (: så mulighederne er der..

• #18   11. dec 2013 Hvor mange Grand Danois kan man have i en Lamborghini Madsen?;-P;-P

• #19   11. dec 2013 Ja Jacob, meen så er den med garanti ret ny og dt er pengne ikke til...og så er der jo lige vægtafgiften på Grand Vitara, den er heller ikke billig for en enlig mutti;-P

• #20   11. dec 2013 nu har jeg ikke erfaring med en berlingo men har selv haft en partner som jo stort set samme bil og kan kun sige ja den er ikke den kønneste bil i verden men hvis den skal ligne en ferrari så har man heller ikke en bil man GÅR ind i og ikke kravler ind i man har heller ikke en bil med helt vild meget bagage plads,
    plads til 7 personer jeg har endnu ikke set en anden bil i den størrelse/pris som er så perfekt indrettet som en berling/partner desværre er det fransk men det kan jeg godt leve med når man får den mest perfekt indrettede familie container
    kigger på en berlingo til konen pt da balingoen typisk har mere udstyr og gadges

så køb du en balingo og en gammel ferguson så kan du rydde din grusvej de 14 dage om året det sner

og hvis du køre meget så vælg en diesel og undgå dem med de små motorer

• #21   11. dec 2013 Køb en BMW E30 325IX Touring på gule plader, den koster 1800 i vægtafgift og trækker på alle 4. Der skal meget sne til at stoppe sådan en smiley Og der er plads til hunden bagi

• #22   11. dec 2013 Hvad gør jeg så med børnene Martin, de kan ikke være i hanskerummet, grin

• #23   11. dec 2013 Hvis det er en berlingo du vil ha, så køb en berlingo. Gode vinterdæk, en foldeskovl/spade, et sæt snekæder og evt evt par gamle tæpper til at lægge under hjulene hvis der er meget sne. Så kommer du sgu langt i snevejr i dk med mindre det hele lukker til.

Og evt et vejhjælps abbonoment. Måske dit forsikringsselvskab tilbyder det i din forsikring

• #24   11. dec 2013 hvis du ikke har mere end mand og 3 børn og 2-3 grand danoars så er der rigelig plads i en berlingo

• #25   11. dec 2013 Hvis du mangler plads, hvorfor så ikke gøre som alle andre der har hest og købe en hestetrailer til din 4x4? At forvente man kan få en bil hvor du kan parkere krækken og have børnene i findes ikke. smiley

• #26   11. dec 2013 Men udover at i mænd bare synes at Berlingo er grim og en kvindebil, er der så nogen bestemt grund til at den "sutter røv" som en så pænt udtalte?:-)

• #27   11. dec 2013 Har hestetrailer men der står hestene jo, der er ikke plads til hunden;-P

• #28   11. dec 2013 og så smid et par sække sand ind bag i så du har noget vægt bag i og sand til at strø ud hvis du køre fast i sneen
    hvad er dit budget til bil ?

• #29   11. dec 2013 men en berlingo er jo nok for lille til en hestetrailer :O)

• #30   11. dec 2013 Hmm jamen jeg har faktisk ikke noget budget...jeg tænker, jeg har altid haft gamle biler, men er i tvivl om jeg skal prøve at købe en lidt nyerere/dyrere bil denne gang, har talt med banken, og som min bankmand siger ér der jo både fordele og ulemper. Nyerere biler, dyrere reperationer, man skrotter den jo ikke bare lige som jeg gør med de gamle hvis de fejler noget. Men samtidig er er benzinforbruget....tja jeg overvejer for og i mod!

• #31   11. dec 2013 Åh jeg havde ikke lige set du har børn også smiley Jamen så ville jeg bare vælge samme bil på hvide plader. Den koster nok ikke mere end 4K i vægtafgift.

En Berlingo er nok den mindst mandlige bil på planeten, derfor frygter de fleste mænd at overhovedet blive set i en. Jeg ved i hvert fald at jeg ALDRIG skulle eje sådan en børnecontainer, da jeg ville føle min manddom blev taget fra mig smiley Sådan en køber man med hjernen, ikke med hjertet. Derfor er det MEGET svært at finde en mand der ejer sådan en. Dem der har en, vil sikkert ikke indrømme det, og da slet ikke på et bilforum som BG. Haha

• #32   11. dec 2013 1,8eren skulle kunne trække bare med en enkelt hest, og det er nok.

• #33   11. dec 2013 Fair nok Martin, ja den ER grim, men blev helt bange for det også var et dårligt køb, sådan som den blev rakket ned, er det bare fordi den er grim og umandig kan jeg leve med det,griner

• #34   11. dec 2013 Børnecontainer...hahaha

• #35   11. dec 2013 Snak med den lokale storbonde, det tager ikke andet end 10min- max 15min at rydde 600m vej med en 14 tons traktor og spidsplov. smiley Mindre kan dog også gøre det, men de fleste af os gør sådan noget for slikpenge. Vi skal jo også have lidt at lave om vinteren med mindre man har en travl snetjeneste. smiley
    Og godt naboskab er noget nogle af os vægter højt, da naboerne så klager det mindre over lugten af gylle el. lign. smiley

Dertil, så ville jeg personligt holde mig langt væk fra en Berlingo. Men hvis vejen er ryttet, så køber du bare hvad der passer dig. smiley

• #36   11. dec 2013 Kan du begrunde det med Berlingoen Jesper?:-) Må tale med naboerne om snerydning da det jo er en fællesvej:-)

• #37   11. dec 2013 Den skriger så langt væk af børnegryde, og så har jeg aldrig været tilhænger af Citroën. smiley Og da slet ikke med en hestetrailer efter, men okay, jeg er så også vant til at have en 200+ hestes 4x4 foran store trailere, såvel som hestetrailer. smiley

• #38   11. dec 2013 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/cr-v/20-rvsi/1982445

Hvad med sådan en ? der skal lige laves lidt rust og lidt udstødning står der, men det burde være småting. Prisen er lige i øjet smiley

• #39   11. dec 2013 Den er ellers fin, men den skal jo synes, så kan jeg et eller andet sted ligeså godt ofre pengene på den jeg har.

• #40   11. dec 2013 Tadaa - Næsten ny Berlingo med 4x4: http://tinyurl.com/pgjtfvd
    Let brugt Partner med 4x4: http://tinyurl.com/obmpc5h
    - og her er der masser af dem: http://www.leboncoin.fr/_vehicules_/offres/auvergne/occasions/?f=a&th=1&q=dangel

• #41   11. dec 2013 Den bedste løsning ville nok være at ofre lidt på den du har, til at få den i topform igen smiley Hvad fejler den da ?

• #42   11. dec 2013 Rust, masser af det, som altid med Suzuki:-( Nyt udstødningsrør, og et nyt forsæde som synes umuligt at opdrive da det åbenbart ér en normal ting at vitaraens sæder knækker:-P

• #43   11. dec 2013 Og så har den kørt 372.000 km så konkluderede at den måtte ende sine dage;-P

• #44   11. dec 2013 Total blæret Lars, Berlingo med 4WD,hihihi, men kan ikke mange tyske ord, og ved slet ikke nok om biler til at kaste mig ud i at hente bil i Tyskland.

• #45   11. dec 2013 Ja det er noget skidt med de stålorm, de æder sgu hurtigt en bil op hvis den ikke er beskyttet mod rust. Hvor meget er dit budget? For der findes da flere fine Vitaraer til salg på hvide plader. Men de koster op i nærheden af 50K

• #46   11. dec 2013 Når det er en fællesvej kan i jo alle smide lidt i den iforvejen billige kasse, og så for landmanden rigtig mange glade naboer! smiley Har selv haft ryddet flere fællesveje før ude på landet med rendegraver og lign. også, og det er altid dejligt at møde glade mennesker og man kan få en god snak om tingene over lidt til ganen! smiley

Langt bedre end når landmanden og naboen skændes med hinanden om hvorvidt der skal køres gylle og mudres veje til. smiley

• #47   11. dec 2013 Jamen grunden til jeg vil prøve noget andet efter to vitaraer er faktisk pris, ville rigtig gerne have noget mere økonomisk og billigere i vægtafgift, den jeg har nu kører kun en 8-10 kmL:-(

• #48   11. dec 2013 er der nogen af jer der er imod berlingo der nogen sinde har ejet/kørt i en,eller dømmer i den bare på sit udseende fordi i er kørt forbi en
    jeg er heller ikke til franske biler men de åbenlyse fordele der er ved en berling kan godt opveje de ulemper ved den manglende kvalitet
    og martin rustarbejde kan godt være en bekostelig affære hvis man ikke selv kan dog vil jeg give dig ret i at honda er et bedre valg end citroen generelt, men i dette her tilfælde er en balingo galvaniseret så rust er ikke det store problem

jeg mener at en balingo må trække 1,100kg så ved ikke om det kan være et problem

i starte da jeg havde min partner syntes jeg den var grim da var bilen lige udkommet og sælgeren som solgte mig bilen troede heller ikke at det var noget der kunne sælges men i dag er det en bil der findes rigtig mange af og alle de andre bil producenter kopierer modellen

• #49   11. dec 2013 1.100kg er ikke nok til en hestetrailer! smiley Alternativt ville jeg nok kigge efter en hvidpladet 4x4 på benzin. Ja, den er på benzin, men dieselafgifterne stiger vidst igen allerede næste år, og som momsfri koster de jo på den anden side af 10. lange årligt. Ellers så find en land cruiser el. lign. fra før 98, altså på den gamle afgift! smiley

• #50   11. dec 2013 Er det ikke tit sådan at praktiske ting bare generelt er grimme:-)

• #51   11. dec 2013 1100 er lige i underkanten, men min trailer er meget let (600 kg) og jeg har små heste, så meget mere er ikke nødvendigt.

• #52   11. dec 2013 Jeg kender ikke specielt til Berlingoens 4x4 - udover at det virkede fortrinligt i de gamle Peugeot 505'ere (samme firma, der lavede det for Peugeot dengang).
    De allernyeste Berlingoer kender jeg hellerikke - men, de kan da godt gå an?
    Alle de lidt ældre fra den franske side (det 3. link), den model kender jeg, og de er altså stabile. Som der bliver sagt, undgå de mindste benzinmotorer samt den gamle 1.9D - de er bare for svage. 2.0D eller 1.6D er bare helt perfekt til den bil!
    - vedr. import, så regn med at et firma som www.autohenter.dk vil tage en 10-15.000kr for det, men så står den også leveret hjemme hos dig.

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #53   11. dec 2013 Du vægter brændstofforbruget højt, men hvad er dit kørselsbehov? smiley

• #54   11. dec 2013 Tania. Så evt. køb en stationcar, noget der er forhjulstrukket (evt. fåes Passat og lign. jo også med 4x4). Så har du ret meget vægt på forakslen, og så grave de sig lidt bedre igennem sneen. Og en stationwagen må ofte også trække ret meget, og har en motor med godt moment til den lidt større bil. smiley

Og du har plads til hunden, børnene, og manden vil nok stadig gerne med. smiley

• #55   11. dec 2013 Det bliver rigtig svært at finde noget 4x4 der kører over 10 på literen. Så skal den være rimelig ny i hvert fald, men så er prisen nærmere 80-100K for en ordentlig 4x4 bil på hvide plader. Hvis du kan leve uden 4x4, så er udvalget lige pludselig noget helt andet, så kan du godt finde en bil der går 15 på literen til måske 30K. Noget Vw TDI i stationcar, måske en Passat TDI kan du godt finde til de penge, og sådan en må godt trække en hestetrailer.

• #56   11. dec 2013 hvor mange km køre du dagligt ?

• #57   11. dec 2013 Det ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i, mange 4x4'ere som ikke har en stor 4,2 bla.bla. motor og vejer 3 tons går omkring 10 eller mere, uden trailer. smiley

Men du kan også få en Passats 15km/l til at gå det halve hvis den skal mase med en tung trailer, eks. en hestetrailer. smiley

Men ellers er jeg enig! smiley

• #58   11. dec 2013 Jo jo, jeg kunne da også få min 5.7 liters V8 til at gå 8 km/l.

En passat synchro (4x4) TDI ville nok være mit bedste bud. Hvis du kører pænt kan du få den til at gå 15 ved normal kørsel, og måske 10 med hestetrailer. Og de kan købes for menneskepenge.

Jesper hvad er der ellers af biler der kører over 10 på literen med 4x4? som ikke koster en herregård.

• #59   11. dec 2013 et andet trick er hvis man ikke køre vildt meget så køb en 10 personers 4x4 den køre det samme på literen men vægtafgiften er for benzin 900 helårligt og 2040 for diesel
    afgiften på en 10 personers er 60 % hvor den er 200 % på en alm person vogn hvilket alt andet lige vil give en lavere pris på de 10 personers
    det kræver dog at du får det store køre kort hvilket kan erhverves for under 5k
    og som vil tjene sig ind meget hurtig

• #60   11. dec 2013 Ja en Nissan Patrol fx med 10 sæder er et godt bud, men det kræver ligesom at man har bus kørekort smiley De koster ikke mange penge efterhånden. Men man skal lige have tiden (og pengene) til at tage bus-kørekortet først. Jeg ville ønske reglerne var som i gamle dage, så havde jeg automatisk også til bus.. De dage er forbi, selvom jeg har stort kørekort (C + CE) må jeg stadig ikke køre busser af nogen art, jo 9 personers, men det er jo en hel anden snak angående priser på sådanne biler

• #61   12. dec 2013 hvis man kan spare 4-5k om året ved at køre i en 4x4 bus og spare 140%i afgift når man køber en 10 personers bus så behøver man jo ikke at være revisor for at regne ud at man spare en masse penge det største problem er at der er ikke så mange 10 personers 4x4 der ikke er tæret op

• #62   12. dec 2013 Tak for alle de super brugbare råd jeg har fået herinde, jeg kører ud og kigger mig omkring hos forhandlere i dag:-)

• #63   12. dec 2013 faldt lige over den her nu du gerne vil have 4x4

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/cr-v/20-rvsi-aut/1982821

• #64   12. dec 2013 http://www.jørnsbiler.dk/biler//vis/2147454739/Renault-Scenic-I-2.0-RT-5d
    Det bliver den her. Så koster det mig næsten ingenting og jeg har (forhåbentig) nogle mdr at lede efter bil i. Det vil også give mig en chance for at prøve af om jeg kan undvære 4WD herude. Jeg har købt flere biler af Jørn og altid været tilfreds:-)

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

#65   12. dec 2013 Undskyld mig Dan R, samt Martin. I glemmer at nævne noget væsentlig, når i snakker om indregistrering som bus.

Den skal synes mindst én gang om året.

• #66   12. dec 2013 Wooh så lærte jeg noget i dag også, satte Vitaraen på DBA til 5000 kr og er simpelthen blevet kimet ned af folk (ikke danskere)...de går jo til import og 5000 var åbenbart for billigt,griner
    Solgt på 10 min.;-)

• #67   12. dec 2013 sebastian ikke mindst en gang, kun en gang, men til gengæld så koster den kun 900 kr helåret i vægtafgift for en benzin og lidt over det dobbelte i diesel og bilen skal jo alligevel være i orden så en gang syn ville da ikke skræmme mig leder selv efter en 10 personers da man helt klart ikke får noget billigere
    forestil jer sådan en sag her til kun 900kr helårlig i vægtafgift og kun omkring 15k i afgift så får man ikke meget federe drenge legetøj smiley

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/chevrolet-chevy-van-pecs/179594201.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5600&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

tania
    den ser da også fin ud specielt til den pris hvornår skal den synes ?
    vil lige huske din info om din vitara når min pajero skal sælges så takker for den oplysning smiley

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

#68   12. dec 2013 Det var en hurtig slåfejl fra min side, beklager. Jeg synes dog stadig det var værd at nævne, så det kunne komme med i evt. overvejelser. smiley

Jeg er på ingen måde uenig med dig i, at det er rigtig smart med "busmåden" min chef gør nøjagtig det, på sin Patrol. smiley

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #69   12. dec 2013 Tania det er et scam, folk der vil snyde dig, ingen vil købe en bil med dansk afgift og transportere til udlandet... Dba er kendt for snydere og de er meget dygtige til det , siger det bare

• #70   12. dec 2013 Hmm det tvivler jeg nu på, hvordan vil de snyde mig? medmindre det er med vold så udleverer jeg da ikke bilen medmindre jeg får penge i hånden:-) Og så er det sku da nemmere bare at stjæle den, så ser jeg jo ikke tyven, smil

• #71   12. dec 2013 Den der store fætter ville jeg sku da gerne køre rundt i:-D

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #72   12. dec 2013 Altså hvis du siger det er mennesker der ikke er bosat i dk så tvivler jeg meget på de vil hente den og betale i hånden, snyder går ud på de siger du skal sende bilen med et fragt firma ned til dem, og så sendere de pengene med pay pal, så så længe du holder fast i den holdning med kolde kontanter så er du safe smiley

Du kan ikke give Jørn din gamle bil i bytte for den du nu har kig på?

• #73   13. dec 2013 Nej det er folk der vil exportere, de fleste firhjulstrækkere i DK bliver solgt til export når de er ældre, troede bare ikke de var interesserede i at købe sådan noget gammelt møg:-P Men den er hentet i dag og fik 6500 kr for den, Jørn ville kun give skrotprisen:-)

• #74   18. dec 2013 Køb en Land Cruiser som min! Kører upåklageligt og trækker igennem sne, skov og hvad der ellers skulle stå i vejen for dit hus smiley

• #75   18. dec 2013 problemet er da ikke større end at de dage de lover massere af sne parkere du bilen oppe ved vejen og går der op når du skal bruge bilen. det gør 1000 vis af andre da. og så kan du købe lige den bil du vil

• #76   18. dec 2013 Michael, men ikke enhver bil trækker en hestetrailer i mudder og sjap, og især om vinteren lige ordentligt. smiley Så nej, jeg er ikke enig. smiley

• #77   18. dec 2013 Caravelle/transport med syncro .. Æder sig igennem en helvedes masse sne

Kommentér på:
Firhjulstræk....eller hvad?

Annonce