{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.962 visninger | Oprettet:

Anne R
Anne R
Tilmeldt:
14. jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28

Kobling klikker i VW UP! {{forumTopicSubject}}

Hjææææææælp! - KOBLING klikker i up!

Vi købte vores up! For et halvt år siden, helt spritny og vi var glade for den - indtil dette trælse problem opstod, som i også beskriver, den opstod efter et par ugers kørsel. Koblingspedalen begyndte at klikke. Vi fik den til reparation og den klikkede stadigvæk. Vi fik den til reparation igen og igen. 3 gange i alt - og 1 af gangene skiftede de gearkassen fordi de troede det kunne hjælpe, i alt har de i repareret for knap 50.000 kr på den, og koblingen klikker stadig! Så fik vi en opringning i sidste uge om de havde bestilt ny koblingspedal hjem og det var det som var problemet, vi var glade for kørte ud i dag på værksted med den.
Værkstedet ringer så til os 4 timer efter vi afleverede den og siger at nu kan vi hente den, men at de ikke har lavet problemet, for de har fået en skrivelse fra vw om de ikke må lave det fordi de har fundet ud af 'at sådan skal den være' og det ikke er en produktionsfejl, fordi der er så mange up'er som har samme problem, og vi får endda af vide af dem derude da vi siger at vi ville aldrig have købt en bil med en klikkende kobling at 'det kan vi da sikkert bare ikke huske'. Deres egne demomodeller derude er også begyndt at klikke, og nu er det åbenbart blevet normalt.

Vi er rasende og vil ikke have en bil med en klikkende kobling - hvad kan vi gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling klikker i VW UP!
  • #2   13. dec 2013 I kan starte med at lave en ordenlig overskrift.

    Overskrifter til Forum-indlæg
    Et indlægs overskrift bør svare til indlæggets indhold.
    Såfremt du ønsker en vurdering af din bils værdi kan dit indlæg eksempelvis få overskriften: “Hvad er min bil værd”.
    Bazoom forbeholder sig retten til at ændre intetsigende overskrifter som f.eks. “Se her”, “hjælp” og lignende til en mere sigende overskrift, efter et frit skøn.


  • #3   13. dec 2013 Det er sgu da også en ringe service smiley det ville aldrig ske på en japaner mm. smiley

  • #4   13. dec 2013 Hvis i nu bare havde købt en aygo..........................
    Det er standard service hos VW, du kan ikke forvente "mere"


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   13. dec 2013 Det ligger åbenbart mere og mere til VAG. At er der ens fejl på mange biler så det pludseligt ikke en fejl men bare sådan det skal være.

  • #6   13. dec 2013 ring 112


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #7   13. dec 2013 Ked af hvis i tager min overskrift på den måde, var ikke min mening, da det er første gang jeg opretter en tråd og er på sådan et forum havde jeg sku nok ikke overvejede et konstruktivt emne, da jeg bare er så frustreret over den service jeg imøde kom her idag og den besked om at bare fordi mange har fået det nu, er det ikke et problem mere, men sådan koblingen skal lyde smiley

  • #8   13. dec 2013 Kontakt FDM

    Hvor langt har den kørt?

    Har hørt om flere med problemer med UP'en


  • #9   13. dec 2013 Min hade samme problem , og da den var til første service smute de den og siden har det ikke været der . ( 10md siden ) men den skal sku da ikke sige noget

  • #10   13. dec 2013 Hvis man ikke kan leve med sådanne småfejl skal man ikk købe makreldåser. Cheap cars use cheap parts. Sådan er det

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #11   13. dec 2013 Den har kørt 6000 km nu her hvis jeg husker rigtigt, men ja den begyndte efter et par uger at nærmest give et knald i foden samtidigt med den sagde en høj klik lyd, og nu påstår de særiøst at det er sådan bilen skal sige og være! smiley troede ikke man kunne opleve så dårlig behandling som vi har været ude for ved vw. Men regner med jeg kontakter FDM her på mandag og hører om de kan hjælpe os med sagen, da vi fik at vide idag der var ikke mere at komme efter med hensyn til koblingen!

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #12   13. dec 2013 Jyllen - hvis den havde sagt det fra starten af, havde vi jo heller ikke indgået handlen som jeg sagde til dem, men når det først kommer efter lidt synes jeg nok det er frækt at påstå det er sådan den skal være.


  • #13   13. dec 2013 Man må jo forvente at der er sparet lidt hist og pist når man ikke betaler alverden for en bil smiley .. Men som de andre siger, kontakt FDM's jurister, de kan give jer svar smiley

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #15   13. dec 2013 ja det er self rigtigt, men 140.000 synes jeg nu også er en slat penge… men det er bare sjovt at folk skriver at nogle har fået ny pedal hvor det virkede og andre smurt den osv. Men takker for hjælpen hvertfald så vi bare håbe på der er noget hjælp at hente ved FDM

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #16   13. dec 2013 Isaksen - er sådan set pisse ligeglad om du ikke tror på mig, kan konstatere hvad vi har oplevet og nu med det svar vi fik idag, er det ikke min opfattelse af god service…
    De har de første 3 måneder brugt 50.000 på bilen fordi den ikke var i orden fra starten af "god kvalitet" ja helt sikkert, ved godt vi bare har været uheldige men har jeg ikke oplevet før såååå...
    Bare det at der ikke er noget der hedder "lånebil" men kune lejebil ude ved dem og at de regner med at selv om man lige har købt en bil til 140.000 kr som ikke er i orden fra starten skal man betale 100kr per dag for en lånebil oveni er helt sikkert definitionen på "God service"


  • #17   13. dec 2013 Anne, hans indlæg var nu ironisk ment, men bare giv den gas, tag over til forhandleren og bank på bordet!
    Tror også de bliver lidt mere medgørlige, hvis du truer med FDM og en evt. retssag smiley


  • #18   13. dec 2013 Hej anne. Der har været problemer med at koblingspedaler på upperne klikker fra PEDALEN i kabinen ved aktivering. Fejlen ligger i pedalen og du skal have skiftet hele pedalsættet (koblingspedalen). Du siger det er blevet skiftet en gang. Så skal det højst sandsynligt skiftes igen hvis reservedelene er blevet opgraderet, med henblik på fejlen.

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #19   13. dec 2013 Okay sry så smiley kan bare ikke helt se det sjove i det smiley men bankede sku så hård jeg kunne og sagde både jeg ville komme tilbage med fdm og hvad jeg ellers kunne anskaffe mig til at fører min sag, men hun grinede bare lidt og så pisse lige glad ud..

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #20   13. dec 2013 ja Nicolai vi fik skiftet den en gang, hvor den ikke sagde noget i et par dage, men så kom lyden igen efter lidt. Men vi fik beskeden idag om at der var ikke noget at komme efter mere, da de havde konstateret at det er meningen den skal sige den lyd smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #21   13. dec 2013 Jeg har ændret overskriften.

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #22   13. dec 2013 tak for hjælpen jesper smiley

  • #23   13. dec 2013 En anden gang, så søg på samme overskrift som du selv laver...

    Så får du hurtigt og nemt et svar.


  • #24   13. dec 2013 Lige til din orientering, så har VW ikke brugt 50.000 på den. 50.000 er muligvis rundt regnet det estimerede beløb, som privat personer kan erhverve OEM delene til [med moms]. Det realistiske beløb er langt mindre - og sikkert finansieret af overskuddet på VW's makreldåser.
    Good luck med din klikkende pedal.


  • The matrix B
    The matrix B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 145
    #25   13. dec 2013 Håber godt nok at folk snart får øjenene op for at vw ikke er en fløjtende fis bedre end så meget andet. Der er SÅ mange der tror at fordi de har en vw så har de købt noget helt specielt godt og prestigefyldt!

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #26   13. dec 2013 Find en med en UP der ikke giver samme lyd. Kør så ned og se om de vil lave den. For så må den jo være i stykker når den ikke gør det smiley

  • #28   27. mar 2015 Der er sgu da ingen der kører i en VW som føler det er noget specielt, og prestigefyldt? Men folk køber vel de biler som de godt kan lide. Ikke hvad andre kan lide?


    Jeg havde også en knirken i min eneste fabrikskøbte bil, og der skiftede de også hele koblingspedal-akregatet ud.


Kommentér på:
Kobling klikker i VW UP!

Annonce