Motor bliver ikke varm {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Min caravelle driller mig lidt, så jeg håber der sidder et klogt hoved herinde der kan fortælle mig noget nyt.
Problemet er at den ikke bliver driftsvarm, den kommer aldrig over 70 grader og der når den endda kun op hvis den holder i tomgang.
Jeg har siden jeg fik den, skiftet ekspansionsbeholder fordi den blinkede i instrumentet, skiftet begge temp. følere da jeg troede det var en af dem der drillede med varmen, skiftet termostat også uden held.
Jeg har målt med ir termometer efter en lang køretur (ca 100km) og der er det varmeste sted på motoren 70 grader.
på motorsiden af termostaten var der 60 og på kølersiden kun 10 grader.
Vandpumpen virker, da jeg kan se i ekspansionsbeholderen at den pumper vand rundt.
Nogen der har en fantastisk ide jeg endnu ikke har afprøvet??
Det skal siges at det ikke kun er vinterrelateret, den bliver heller ikke ordentligt varm når det er varmt udenfor.
Håber virkelig at i har nogen guldkorn til mig
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 69 Svar: 714
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.116
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.329
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Har en multivan 2011 model købt fra ny..
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/VW_Multivan_Highline_(T5,_Facelift)_%E2%80%93_Frontansicht,_11._September_2011,_Velbert.jpg
Den blev knap nok 70grader på vej til malmø.. Tog det til VW og de sagde det er normalt da en diesel ikk har for meget "spildvarme"
Synes det er skod at man kan køre så langt uden fucking varme i bilen.. Tyndeste forklaring ever..
EDIT:
Kan se det er efter du har skiftet noget ud..
Kan måske være luft i systemet.. Havde min bora.. Den stod på kold i et ok stykke tid hvorefter den pludselig steg til 100*C...
Ventede bare til motoren var godt varm og så åbnede jeg låget til beholderen..
Et par gange senere fyldte jeg noget mere væske på og så var det done..
Dog har jeg fået at vide man ikk bare skal åbne sådan en låge når den er under tryk.. Der skete ikk noget, men tror det kan fucke på nogle biler..
apr 2007
Følger: 117 Følgere: 128 Biler: 21 Emner: 40 Svar: 318
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Jeg har overvejet det med pap men det er jo ikke kun når luften er kold at den gør det.
Claus r de der plastic flapper havde jeg ikke lige tænkt på, det skal prøves.
Jeg har også ladet mig fortælle at diesel versionerne er meget langt tid om at blive varme, men min er jo en benzin.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Den skulle være luftet ud, det er ca. 1 mdr siden jeg havde kølevandet af den.
#6
Jeg har også meget overvejet den termostat men den er jo helt ny, gad vide om man kan reklamere sådan en, det koster jo også en del i kølervæske...
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Men jeg vil gi dig ret, den SKAL blive driftsvarm hvis der holder længe nok for hvis den holder stille er der jo ikke noget der køler???
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Var lige ude og kigge, der er ingen "flapper" på min.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Når den så bliver varm mens du holder i tomgang holder den så varmen efterfølgende?
Min bliver kold igen i det sekund man kører videre.. Det er mega frustrerende...
Min Tiguan er også en diesel, men den bliver varm dejlig hurtigt og holder pisse længe på varmen når den holder parkeret..
Derfor jeg synes det er en dårlig historie det med at en diesel ikk "spilder" energi via varme..
Når men det gælder ikk rigtig dig det her..
Kender dog en der lavede det med papskiven på hans peugeot 405.. Det hjalp rigtig meget..
Termostaten lukker for cirkulationen når bilen er kold ikk, så den kan blive varm? Så burde man kunne teste om den virker eller ej uden at afmontere den..
Men jo mener der er 6 måneders garanti på reparationer
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Jeg har en resevedelsbil holdende, så må jeg jo prøve at bytte termostaten i morgen.
Hvis nu jeg klemmer slangen som går ned til termostaten sammen, så burde det vel være samme effekt som hvis termostaten var lukket?? så kunne jeg jo lige prøve at køre en tur med slangen lukket i morgen.
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 256
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Ja Ford Focus har også det problem, men hvis det var problemet så burde motoren bare være varm når jeg måler med ir termometer.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
Den er tæt ja og der er tryk på når jeg åbner ekspansionsbeholderen når den har kørt.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Tryk burde ikk have en betydning om den bliver varm eller ej..
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Det viste sig, at være en forkert termostat . Stiften i termostaten var for lang, således den ikke kunne åbne når den var monteret i termostathuset.
Det var et sæt med termostat og hus købt ved merkonomen til præcis denne bil. Men dog en forkert termostat alligevel
Motor bliver ikke varm